Projektanci ŠKODA DESIGN po raz kolejny stworzyli trofea dla zwycięzców Tour de France
18 lipca 2019

Projektanci ŠKODA DESIGN po raz kolejny stworzyli trofea dla zwycięzców Tour de France

Projektanci ŠKODA DESIGN po raz kolejny stworzyli trofea dla zwycięzców Tour de France

Zawodnicy tegorocznego Tour de France przekroczą linię mety 28 lipca na Polach Elizejskich. Zwycięzcy zostaną uhonorowani trofeami zaprojektowanymi już po raz 8. przez designerów ŠKODY. Kryształowe puchary zostaną wręczone przez Alain’a Favey’a, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu.
 
106. edycja legendarnego wyścigu wystartowała 6 lipca z Brukseli w Belgii. Kolarze po przejechaniu 3640 kilometrów podzielonych na 28 etapów, przekroczą linię mety 28 lipca na paryskich Polach Elizejskich. ŠKODA od 16 lat jest oficjalnym głównym sponsorem Tour de France dodatkowo zapewniając flotę samochodową dla całej obsługi wydarzenia. Od 2011 roku projektanci ŠKODY odpowiadają też za opracowanie i stworzenie unikatowych nagród dla zwycięzców. 
 
- Tegoroczne trofea dla zwycięzcy Tour de France charakteryzują się jednym z najbardziej tradycyjnych i znanych czeskich szlifów szklanych, zwanych „Spitzstein”. Małe, regularne formy w kształcie piramid tworzą precyzyjny wzór dający wrażenie trójwymiaru. Zinterpretowaliśmy to klasyczne zdobienie, nadając mu nową dynamikę, która znajduje również odzwierciedlenie w kształcie trofeum – wyjaśnia Peter Olah, projektant ŠKODA DESIGN.
 
Elegancka sylwetka kryształowych trofeów produkowanych przez czeską firmę Lasvit we współpracy z projektantem ŠKODA Auto, Peterem Olahem, stała się znakiem rozpoznawczym Tour de France. Każdego roku designerzy ŠKODY realizują swoje inspiracje na szklanych powierzchniach. W tym roku 60-centymetrowe, ważące 4 kilogramy, arcydzieła sztuki szklarskiej oddają hołd tradycyjnej technice szlifowania szkła (link wideo). Produkcja każdego pucharu trwa trzy dni. 
 
Projektanci ŠKODY kładą olbrzymi nacisk na proporcje, odpowiednie prowadzenie linii oraz precyzję wykonania, co widoczne jest nie tylko w realizacjach dla Tour de France, ale przede wszystkim w designie każdego modelu marki. Najlepszymi tego przykładami są niedawny face lifting rodziny SUPERB, nowy kompakt SCALA, wyróżniony nagrodą Red Dot Design czy uzupełniający gamę SUV-ów KAMIQ ze swoją dynamiczną, nowoczesną sylwetką.
Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 15,11 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 340,57 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,30 kB
Pobierz
Proszę czekać...