Rajdowe tradycje kody - nowy rozdział
Rajdowe tradycje kody - nowy rozdział
- Powstaje nowy rajdowy model kody w kategorii S2000 - Wersja rajdowa będzie oparta na kodzie Fabia nowej generacji - Budowa samochodu przewidziana jest na 2007 r. Auto ma startować w klasie S2000, która w najbliższych latach stanie się najatrakcyjniejszą kategorią na scenie rajdowej. Celem koda Auto jest stworzenie samochodu dostępnego dla większej liczby prywatnych teamów lub młodych talentów, zarówno na poziomie krajowym, jak i międzynarodowym. Ponieważ auta klasy WRC zostaną w najbliższej przyszłości wykluczone z rywalizacji o rajdowe mistrzostwa poszczególnych krajów, koda Fabia S2000 będzie znakomitą alternatywą dla Klientów na całym świecie. W 2007 r. koda Auto chce dać jednak prywatnemu teamowi Jana Kopeckego szansę startów w Rajdowych Mistrzostwach Świata w kodzie Fabia WRC. Szczegóły współpracy są właśnie negocjowane i zostaną przedstawione w późniejszym terminie.
Historia zaangażowania kody w sport motorowy to ponad 100 lat sukcesów. Już na początku XX wieku auta tej marki z powodzeniem konkurowały na trasach najważniejszych europejskich wyścigów, m.in. w 1908 r. rajdowa wersja modelu L&K F wygrała w rajdzie w Semmering, we wszystkich kategoriach. Po latach, w 1975 r. narodziła się legenda sportów motorowych, zdobywająca niezliczone trofea, koda 130 RS. W 1977 r. to sportowe auto zwyciężyło w rajdzie Monte Carlo, jednej z najbardziej prestiżowych tego typu imprez na świecie. Był to największy sportowy sukces kody w jej powojennej historii. Marka obecna jest na trasach rajdowych mistrzostw świata do dzisiaj. W najważniejszej kategorii – World Rally Cars startowały już koda Octavia WRC i koda Fabia WRC, zajmując m.in. wysokie szóste miejsce w bardzo wymagającym Rajdzie Safari. W 2006 r. koda sponsorowała dwa rajdowe teamy, których kierowcy walczyli o punkty mistrzostw świata za kierownicą specjalnie w tym celu przygotowanych modeli koda Fabia WRC. Czeski zespół „Kopecky Motorsport” i austriacki team „Red Bull koda Team”.