Rekord sprzedaży koda Auto
Rekord sprzedaży koda Auto
Udział koda Auto Polska wyniósł 32 965 egzemplarzy, czyli 5,2% sprzedaży całego koncernu.
Na terenie Europy Zachodniej, stanowiącej największy rynek marki koda, Firma dostarczyła 327 222 samochody, zwiększając w ten sposób swój udział w rynku do 2,2%. Pomimo wyraźnego ogólnego zastoju na rynku niemieckim (spadek o 9,2% w porównaniu z poprzednim rokiem), firmie koda Auto udało się pobić swój zeszłoroczny rekord, dzięki 118 692 nowo zarejestrowanym pojazdom oraz zwiększyć swój udział w rynku do rekordowego poziomu 3,8% (3,4% w roku 2006). Dzięki łącznej dostawie 95 032 pojazdów, na terenie Europy Wschodniej sprzedaż firmy koda Auto wzrosła o 34% w porównaniu z rokiem poprzednim. Najsilniejszym krajem w powyższym regionie była Rosja. W porównaniu z rokiem 2006, liczba sprzedanych w tym kraju pojazdów niemalże podwoiła się, osiągając wynik równy 27 535. Koncern poprawił również swoją pozycję na rodzimym rynku - 64 306 nowo zarejestrowanych pojazdów marki koda w 2007 roku to wynik o 1% wyższy od rezultatu z roku 2006. W Polsce sprzedaż samochodów koncernu koda Auto w 2007 roku wyniosła 32 965, czyli wzrosła w porównaniu z rokiem 2006 o 14,53%, odnotowała zatem przyrost porównywalny ze średnim wzrostem na całym świecie i firma utrzymała udział w sprzedaży całego koncernu.
Wszelkie możliwe oczekiwania dotyczące sprzedaży przekracza rynek chiński. Choć produkowana w Chinach koda Octavia została wypuszczona na rynek dopiero w czerwcu, do końca roku Firma dostarczyła tam przeszło 27 000 pojazdów.
W całym koncernie najlepiej sprzedającym się modelem w roku 2007 była koda Octavia (limuzyna, kombi oraz wersja Scout) - 237 422 auta to liczba o ponad 18% wyższa od wyników z roku poprzedniego. Niezwykle popularnym modelem pozostaje również koda Octavia Tour. Dzięki 72 529 pojazdom jej dostawy odnotowały ponowny wzrost (o 4,6% w porównaniu z rokiem poprzednim). W Polsce koda Octavia jest wiceliderem sprzedaży z wynikiem 8 426 szt., a sprzedaż modelu Octavia Tour wyniosła 4 051 egzemplarzy. Sprzedaż w Polsce kody Octavia wyniosła zatem 3,5%, a kody Octavia Tour - 5,6% globalnej sprzedaży.
Istotnym motorem napędowym wzrostu sprzedaży w roku 2007 była koda Roomster. Dzięki sprzedanym łącznie 66 661 pojazdom, ten kompakt z cechami MPV, zdobył niezwykle silną pozycję na przestrzeni pierwszego pełnego roku swej obecności na rynku. Także w Polsce koda Roomster zanotowała niezwykle wysoką dynamikę sprzedaży ze wzrostem średniej sprzedaży miesięcznej na poziomie 130 egzemplarzy, tj. o 218% w porównaniu z 2006 r.
Bardzo dobrze na całym świecie sprzedawała się debiutująca w zeszłym roku Nowa koda Fabia. W Polsce jej sprzedaż wyniosła 17 017 aut, czyli 7,3% globalnej sprzedaży (232 890 samochodów).
Pomimo zbliżającego się wejścia na rynek modelu Superb nowej generacji, sprzedaż tego auta na całym świecie w 2007 roku (20 530 pojazdów) jest porównywalna ze sprzedażą osiągniętą w poprzednim roku.