Rekordowa sprzedaż kody Auto w 2010 roku
Rekordowa sprzedaż kody Auto w 2010 roku
Ze sprzedażą 762 600 pojazdów na świecie (w 2009 było to 684 200 szt.), czeski producent po raz pierwszy przekroczył próg trzech czwartych miliona. Przełożyło się to na 11,5% wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem. Największą popularnością cieszyła się Octavia. Także modele Yeti i Superb Combi świetnie poradziły sobie w swoim pierwszym pełnym roku sprzedażowym.
“W 2010 roku nie tylko zwiększyliśmy sprzedaż naszych modeli, uzyskując nowy rekord sprzedaży, ale również odnotowaliśmy rekordowe udziały na poszczególnych rynkach” – powiedział Jürgen Stackmann, członek zarządu kody odpowiedzialny za Sprzedaż i Marketing. “Daje nam to doskonałą pozycję wyjściową do dalszego wzrostu, jaki spodziewamy się osiągnąć w nadchodzących latach.”
Na rodzimym czeskim rynku marka utrzymała pozycję lidera. W 2010 roku udział w rynku wzrósł do 34,5% (w 2009 wynosił 33,4%). Łącznie, w minionym roku, koda sprzedała w Czechach 58 000 sztuk samochodów. Odpowiada to wzrostowi o 2,7%, w porównaniu z poprzednim rokiem. Szczególnie dobrze poradził sobie Yeti, dla którego był to pierwszy pełen rok sprzedażowy. Model okazał się być najlepiej sprzedającym się SUV-em w Czechach, jak również numerem jeden w segmencie pojazdów z napędem na cztery koła.
Również w regionie Europy Środkowo-Wschodniej pojazdy produkowane przez markę koda cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ukraina (+17,1%), Słowenia (+15,9%), Estonia (+18,7%) i Serbia (+18,7%) – to kraje, w których wzrost sprzedaży osiągnął dwucyfrowy wynik. Rekordowe udziały w rynku koda odnotowała także na Węgrzech (10,6 %) i w Estonii (14,4%).
koda zwiększyła swoje udziały również na rynkach krajów Europy Zachodniej. Na przykład w Wielkiej Brytanii marka osiągnęła nowy rekord sprzedaży (41 600 szt.), co stanowi wzrost o 15,6%. Jednocześnie udział w rynku okazał się być najwyższy do tej pory, osiągając poziom 2,1%. W Holandii marka sprzedała o 77,2% więcej samochodów niż w poprzednim roku (15 400 szt.). W Irlandii, Grecji i Norwegii udziały rynkowe, po raz pierwszy, zwiększyły się do ponad 5%.
Na ważnych wschodzących rynkach azjatyckich koda odnotowuje ciągły, dynamiczny wzrost. W Chinach sprzedaż zwiększyła się o 47,3%, osiągając poziom 180 500 sztuk. W Rosji sprzedano 45 600 samochodów więcej (w poprzednim roku było to 33 000 szt.). To wzrost o 38,1% i nowy rekordowy udziału w rynku wynoszący 2,6%. W Indiach sprzedaż zwiększyła się o 37,7%.
koda odniosła sukcesy również na pozostałych rozwijających się rynkach, w minionym roku: np.: w Izraelu (+54,2%), w Australii (+31,8%) i w Algerii (+16,6%).
Warto wspomnieć, że w 2010 roku koda odniosła sukces rynkowy także w Polsce. Sprzedaż 37 785 sztuk pozwoliła marce, już po raz czwarty, uzyskać pozycję lidera. Dzięki tym wynikom koda niezmiennie od wielu lat pozostaje czołową marką motoryzacyjną w Polsce.
Największą popularnością wśród klientów w roku sprzedażowym 2010 cieszyły się koda Octavia - 318 900 szt. (wzrost sprzedaży o 16,6%) i Fabia - 229 tys. szt. Sprzedaż 98 900 szt. kody Superb oznacza wzrost aż o 121,9% w stosunku do roku 2009. Sprzedaż pozostałych modeli wyniosła: Yeti - 52 600 szt., Roomster - 32 300 szt. i Octavia Tour - 30 900 szt.