Rekordowa sprzedaż kody Auto w pierwszej połowie 2010 roku
Rekordowa sprzedaż kody Auto w pierwszej połowie 2010 roku
"koda utrzymuje trend wzrostowy, głównie czerpiąc profity z rynku azjatyckiego, ale również z wielu zachodnio- i wschodnioeuropejskich rynków. Jednocześnie, w niektórych krajach sytuacja na rynku pozostaje poważna, po trudnym roku 2009. Z tych powodów, druga połowa roku zapowiada się jako wielkie wyzwanie. Ale jesteśmy na doskonałej drodze, by mu sprostać", powiedział Reinhard Fleger, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż.
Największym rynkiem europejskim dla kody pozostają Niemcy. W czerwcu zarejestrowano tu 13 343 nowych samochodów czeskiej marki.
Na rynku polskim koda utrzymała pozycję lidera sprzedaży samochodów osobowych, jednocześnie zwiększając swój udział w rynku do 11,53%. Czeska marka powiększyła przewagę nad drugim w zestawieniu Fiatem do 3,08 p.p. Całkowita sprzedaż w pierwszym półroczu 2010 roku wyniosła 18 245 sztuk, z czego aż 40% sprzedaży przypadło na Octavię (7 362 szt.).
To model, który na całym świecie cieszy się największą popularnością - od stycznia do czerwca 2010, sprzedaż tego modelu wzrosła o 20% - do poziomu 158 024 sztuk. Także zadowalające wyniki przyniosła sprzedaż kompaktowego SUV-a – kody Yeti (25 868 sztuk) i Superba. Marka zwiększyła poziom sprzedaży swego flagowego modelu o około 150%, do 47 830 sztuk. Udało się to dzięki udanemu debiutowi Superba Combi. Ponadto, nowych nabywców znalazło 111 967 Fabii, 14 900 Roomsterów i 18 738 Octavii Tour.