Rekordowy kwartał KODY: imponujące wyniki, niezmienny lider polskiego rynku
Rekordowy kwartał KODY: imponujące wyniki, niezmienny lider polskiego rynku
Pierwszy kwartał bieżącego roku był wyjątkowy dla czeskiej marki: do Klientów na całym świecie dostarczyła 283 500 samochodów, o 2,5% więcej niż w pierwszym kwartale 2016 roku. W samym tylko marcu dostarczono 108 500 aut, co było najlepszym wynikiem osiągniętym na przestrzeni jednego miesiąca w całej 122-letniej historii firmy. Imponujący wynik KODY w marcu na polskim rynku (+44,2% do 6130 dostarczonych samochodów) pozwolił marce utrzymać pozycję lidera w Polsce po pierwszym kwartale (15 875 dostarczonych samochodów, wzrost o 20,2%, udział w rynku niezmiennie na poziomie 12,6%).
Na polskich drogach w marcu pojawiły się 182 sztuki tego długo wyczekiwanego SUV-a, zapowiadając wielką ofensywę tego modelu na naszym rynku. Łącznie KODA dostarczyła w marcu do Polski aż 6130 samochodów, co stanowi wzrost aż o 44,2% wobec wyniku z tego miesiąca w roku poprzednim roku. KODA była w minionym miesiącu zdecydowanym liderem polskiego rynku i zajęła pierwsze miejsce w zestawieniu całego pierwszego kwartału. Przez ten czas zarejestrowano w sumie 15 875 samochodów czeskiej marki, to jest o 20,2% więcej niż w pierwszym kwartale 2016 roku. KODA utrzymała pozycję lidera i silny udział na poziomie 12,6% mimo dużego wzrostu całego rynku, który w pierwszych trzech miesiącach tego roku powiększył się o 20,3%. Marka niezmiennie utrzymuje także pozycję lidera polskiego rynku flotowego: w pierwszym kwartale dostarczyła do polskich flot 11 062 samochody, o 20,8% więcej niż w tym okresie w 2016 roku.
Najpopularniejszym modelem KODY (i polskiego rynku w ogóle) w pierwszym kwartale roku była FABIA, która z wynikiem 4966 egzemplarzy (wzrost o 24,8%) nieznacznie wyprzedziła drugi na rynku model OCTAVIA (4871 egzemplarzy, wzrost o 14,7%). W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych modeli polskiego rynku znalazł się także RAPID (2633 sztuk, wzrost o 17,2%). Kolejne znaczące wzrosty zanotowały także modele SUPERB (1931 sztuk, +26,6%) oraz CITIGO (651 sztuk, +7,25%).
Klienci indywidualni w pierwszym kwartale 2017 roku chętnie korzystali z innowacyjnego finansowania KODA Kredyt Niskich Rat. Zaskakująco niskie miesięczne raty za nową KODĘ to tylko jedna z zalet tego wygodnego rozwiązania. W KODA Kredyt Niskich Rat Klient, co trzy albo cztery lata może zmieniać auto na nowe. Tak jak w abonamencie. Wkład własny można dostosować do swoich oczekiwań, w zakresie już od 0% do 30%, podobnie jak limit kilometrów – od 10 do 40 tys. km.
KODA Kredyt Niskich Rat w marcu wybrało 54% Klientów indywidualnych, którzy mieli też do wyboru inne produkty finansowe KODA Financial Services, w tym m.in. klasyczny kredyt samochodowy. W styczniu ten odsetek wyniósł 51%, a w lutym 55%. Średnio w ciągu roku w każdym miesiącu niskie raty wybierała ponad połowa nabywców.
Oferta marki dla przedsiębiorców nosi nazwę KODA Leasing Niskich Rat. W ramach finansowania Klienci biznesowi czerpią nie tylko z podatkowych atutów leasingu. Niskie miesięczne raty za wybrany samochód i możliwość skorzystania z zerowej opłaty wstępnej pozwalają przedsiębiorcom przeznaczyć środki na inne cele.
Zakresy opłaty wstępnej i zakładanego przebiegu są zresztą równie elastyczne, co w KODA Kredyt Niskich Rat, a co dwa, trzy albo cztery lata można wygodnie zmieniać auto na nowe, jak w abonamencie. Wśród produktów KODA Financial Services dla biznesu w pierwszym kwartale 2017 na KODA Leasing Niskich Rat zdecydowało się 30% Klientów.
KODA na świecie: historyczny wynik
Rekordowy wynik w Polsce był jedną z wielu dobrych wiadomości dochodzących z całego świata. Czeska marka osiągnęła silne wzrosty w całej Europie. W Europie Zachodniej KODA zwiększyła w pierwszym kwartale dostawy o 6,6% do 122 600 samochodów.
W Europie Środkowej marka w pierwszym kwartale wzmocniła się o kolejne 14,9%, realizując 52 900 dostaw do Klientów. Na rodzimym rynku czeskim marka osiągnęła w tym czasie wzrost 12,3% do 24 600 dostaw.
W Europie Wschodniej (nie licząc Rosji) KODA zanotowała w pierwszym kwartale wzrost o 14,2%, realizując 8500 dostaw.
W zakresie poszczególnych modeli głównymi siłami marki pozostają modele SUPERB, RAPID i FABIA. Flagowy model marki znalazł w pierwszym kwartale na świecie 38 300 nabywców, o 18,9% więcej niż w tym czasie przed rokiem. Wyniki modelu RAPID w tym okresie wzrosły o 6,8% do 51 800 sztuk. Duży wzrost zanotowała także FABIA: o 10,2%, do 54 600 samochodów.