Zespół KODA Motorsport na przestrzeni wielu lat swojej obecności w sportach motorowych sięgał po wiele mistrzowskich tytułów – zarówno na torze, jak i na rajdowych odcinkach specjalnych. Pierwsze starty czeskiego zespołu datuje się na początek lat 60. ubiegłego stulecia, kiedy to spod desek kreślarskich inżynierów z Mladá Boleslav wychodziły takie modele, jak 1000MB, seria 110, 120 czy 130 oraz legendarna Octavia.
Pierwsze sukcesy Czesi świętowali jednak początkowo na torze za sprawą Miroslava Fouska i Vaclava Bobka. Fousek dał zespołowi KODA Motorsport w 1967 roku pierwsze zwycięstwo w historii, jadąc po ulicach Krakowa modelem 100 F3 – była to druga runda Pucharu Pokoju i Przyjaźni (nazywanym wówczas Formułą 3).
Bobek w 1969 roku dorzucił dwa kolejne zwycięstwa, tym razem w Mistrzostwach Europy Samochodów Turystycznych.
Inauguracyjne zwycięstwo na odcinkach rajdowych miało miejsce na trasie Rajdu Wełtawy – najszybszy wtedy okazał się pochodzący z Czechosłowacji Milan Zid. Wełtawa w 1971 roku wchodziła w skład kalendarza Rajdowych Mistrzostw Europy, w których do 2015 roku KODA Motorsport stawała na najwyższym stopniu podium aż 59 razy.
Spoglądając w karty historii właściwie ciężko byłoby znaleźć serię, w której Czesi nie odnosili zwycięstw. Były przecież sukcesy w Europejskich Mistrzostwach Rallycross, IRC, PWRC (mistrzostwa samochodów produkcyjnych), SWRC czy ostatnio w Mistrzostwach Azji i Pacyfiku, które kierowcy Fabii R5 całkowicie zdominowali.
Niemalże 100 różnych kierowców wygrywało wyścigi i rajdy startując za kierownicami samochodów ekipy KODA Motorsport. Nie zabrakło wśród nich także Polaków za sprawą Grzegorza Grzyba, który w ubiegłorocznym Rajdzie Nadwiślańskim doprowadził Fabię R5 na najwyższy stopień podium. Obecnie wśród naszych reprezentantów w czeskich rajdówkach możemy podziwiać Huberta Ptaszka, który startuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata również za kierownicą Fabii R5.