Rosyjski projekt
Rosyjski projekt
Najnowszą jego wersję przedstawiono i potwierdzono podczas wizyty prezydenta Rosji w Niemczech. Dalsze szczegóły najprawdopodobniej ujawnione zostaną w pierwszej połowie 2002 roku. Wytypowano już prawie 20 miejsc w okolicach Moskwy i Piotrogradu, gdzie powstanie w krótkim czasie nowoczesna fabryka. W pierwszej fazie przewiduje się montowanie tam 20-25 tys. samochodów. Wiadomo także, iż będą to: Volkswagen Bora, Volkswagen Passat i koda Fabia. Natomiast docelowo powstawać tam będzie rocznie przynajmniej 300 tys. samochodów osobowych przeznaczonych na rynki krajów Wspólnoty Niepodległych Państw. Nowa fabryka podzielona będzie na dwie linie produkcyjne. Na jednej będą powstawały samochody marki Volkswagen, a na drugiej koda. Projekt ten nawiązuje także do wcześniejszych planów budowy fabryki kody we współpracy ze spółką Iżmash Auto. Planowano wówczas produkcję 170 tys. samochodów marki koda rocznie, a deklarowane inwestycje koncernu Volkswagen określono na 250 mln dolarów. Ostatecznie jednak zrealizowany będzie nowy projekt, a fabryka powstanie "na zielonej łące". Obecnie w Rosji sprzedaje się ok. 1 mln samochodów osobowych rocznie. W ub. roku sprzedano tam ponad 6 tys. samochodów marki koda.