Silniejszy rynek, silniejsza KODA: duży wzrost wyników w lutym na całym świecie, czeska marka niezmiennie na czele w Polsce
Silniejszy rynek, silniejsza KODA: duży wzrost wyników w lutym na całym świecie, czeska marka niezmiennie na czele w Polsce
Marka szczególne tryumfy świętowała także w Polsce. Wobec wyjątkowo dynamicznego rozwoju całego rynku krajowego, KODA utrzymała swoją pozycję najpopularniejszej marki wśród Polaków poprzez bardzo silny wzrost w stosunku do analogicznego okresu sprzed roku.
W lutym w Polsce zarejestrowano według danych CEPiK aż 33 663 nowe samochody. 4 307 z nich to KODY, co pozwala czeskiej marce utrzymać przez kolejny miesiąc wysoki udział w rynku: obecnie to aż 12,8%.
W Europie Zachodniej KODA osiągnęła znaczący wzrost o 9,8% z 32 500 dostawami do Klientów (29 600 dostaw w lutym 2015). W Niemczech czeski producent zwiększył swój wynik o 14,7%, z wynikiem 12 100 dostarczonych aut, wzmacniając swoją pozycję największej marki importowej (luty 2015: 10 500 dostaw). Marka zanotowała też rekordowy, dwucyfrowy wzrost w Danii (1 100 samochodów, wzrost o 41,2%), Finlandii (1 000 samochodów, wzrost o 22,6%), Francji (1 800 samochodów, wzrost o 14%), Irlandii (1 500 samochodów, wzrost o 42,7%), Włoszech (wzrost o 26,4% do 1 800 samochodów), Holandii (wzrost o 52,6% do 1 200 samochodów), Norwegii (wzrost o 26,4% do 700 samochodów), Portugalii (wzrost o 69,8% do 300 samochodów), Hiszpanii (wzrost o 17,5% do 2 400 samochodów) oraz Szwecji (wzrost o 24,4% do 1 300 samochodów).
Sytuacja w Rosji pozostaje wyzwaniem dla przemysłu motoryzacyjnego. W lutym KODA dostarczyła o 27,4% mniej samochodów niż rok temu (spadek z 5 600 do 4 100 dostarczonych samochodów).
W Europie Wschodniej, wyłączając rynek rosyjski, dostawy do Klientów zwiększyły się o 11,8% do 2 500 samochodów (2 200 w lutym 2015). Znaczne wzrosty zanotowały kraje bałtyckie (500 dostaw, wzrost o 10,6%), Bośnia (100 dostaw, wzrost o 26%), Rumunia (700 dostaw, wzrost o 8,8%) i Serbia (500 dostaw, wzrost o 7,6%).
Scaron;KODA utrzymuje bardzo silną pozycję w Europie Środkowej. Poziom dostaw zwiększył się w lutym o 6,3% do 15 400 samochodów (14 500 dostaw w lutym 2015). Na swoim rodzimym rynku marka osiągnęła znaczący wzrost o 13,6%, zwiększając na przestrzeni roku liczbę dostaw z 6 600 do 7 500 samochodów. W Słowenii wzrost wyniósł 13,1% (500 dostarczonych samochodów), na Słowacji 2,4% (do 1 400 samochodów).
Największym odbiorcą KODY pozostają Chiny. W lutym czeska marka dostarczyła do tego kraju 18 500 samochodów, poprawiając swój zeszłoroczny wynik 17 700 sztuk o kolejne 4,6%. KODA zanotowała także wzrost w wielu innych częściach świata: w Izraelu aż o 53,% (do 1 800 samochodów), Nowej Zelandii (100 samochodów, wzrost o 37,8%), Tajwanie (wzrost o 20,5% do 200 samochodów) i Turcji (wzrost o 37,8% do 1 800 dostarczonych egzemplarzy).
Dostawy KODY do Klientów w lutym 2016 (w jednostkach, zaokrąglone, według modelu, zmiana procentowa w stosunku do lutego 2015):
KODA Octavia (31 300; -2,1%),
KODA Fabia (14 500; +42,7%),
KODA Rapid (13 400; -17,0%),
KODA Superb (9 300; +65,7%),
KODA Yeti (7 400; +7,6%),
KODA Citigo (sprzedawana tylko w Europie, 2 800; +2,2%).