Silniki Diesla bardziej doceniane niż benzynowe
Silniki Diesla bardziej doceniane niż benzynowe
W roku 2005 udział aut z silnikiem Diesla wyniósł 49%, w tym roku ma wzrosnąć do 55-60%. koda dostrzegając tendencje już wcześniej, oferuje teraz gamę nowych silników wysokoprężnych. W salonach kody debiutowały nowe odmiany silnikowe kody Fabia. Dotychczasowy silnik 1.9 SDI o mocy 55 kw został zastąpiony przez dwie wersje jednostki 1.4 TDI o mocy 70 i 80 KM. Obie spełniają normę toksyczności spalin Euro 4, obowiązkową od 1 stycznia 2006 roku dla fabrycznie nowych samochodów, rejestrowanych po raz pierwszy. Poprzedni silnik spełniał normę Euro 3. Około 3/4 Superbów sprzedawanych w Polsce opuszcza salony z silnikami Diesla. Od 1 stycznia 2006 roku każdy nowy samochód rejestrowany po raz pierwszy w kraju musi spełniać normę czystości spalin Euro 4. Nie było więc lepszej okazji do uatrakcyjnienia oferty świetnych silników TDI w luksusowych kodach. Stosowane do tej pory w Superbach silniki 1.9 TDI (100 i 130 KM) zostały zastąpione spełniającymi tą normę silnikami 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). Ze spokojem mogą spać osoby poszukujące dużego, ale relatywnie niedrogiego samochodu z silnikiem wysokoprężnym. Wbrew obawom, koda Octavia Tour TDI pozostaje w ofercie firmy na rok 2006. Pod maską zajdą jednak istotne zmiany. Oferowany dotychczas silnik TDI o pojemności 1896 cm³, proponowany w wersjach o mocy 90 i 110 KM, spełniał normę toksyczności spalin Euro 3. Dlatego zastąpił go wypróbowany w kodzie Fabia i w kodzie Octavia 4x4, siostrzany motor TDI, wyposażony w elektronicznie sterowane pompowtryskiwacze i wielofunkcyjny katalizator utleniający. Dzięki temu silnik ten spełnia wymagającą normę Euro 4.