Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
9 lipca 2015

Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France

Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France

ŠKODA AUTO jest oficjalnym sponsorem i oficjalnym partnerem Tour de France już po raz dwunasty. Jednym z najważniejszych wydarzeń wyścigu jest premiera nowego Superba, który jako „czerwony samochód” przewodzi stawce kolarzy. ŠKODA na potrzeby Tour de France udostępniła flotę 250 pojazdów, co podkreśla silną więź marki z kolarskim świętem. ŠKODA jest również po raz pierwszy sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego sprintera. Tour de France rozpoczął się 4 lipca i będzie trwał do 26 lipca.
Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
 
„Wspieranie najsłynniejszego wyścigu rowerzystów na świecie jest ważnym wydarzeniem w naszych kompleksowych działaniach sponsorowania kolarstwa” - mówi Werner Eichhorn, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu ŠKODA. „Nasze zaangażowanie w Tour de France ma jednak szczególne znaczenie w tym roku, bo wraz z premierą nowej ŠKODY Superb, debiutuje ona również jako ‘czerwony samochód’.

120 lat ŠKODY oznacza również 12 dekad nierozerwalnej więzi z kolarstwem. Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1895 roku od produkcji rowerów przez naszych ojców założycieli, Laurina i Klementa” - dodaje Werner Eichhorn.

102. Tour de France podzielony jest w tym roku na 21 etapów, których łączna długość wynosi 3 360 kilometrów. Pistolet startowy wystrzelił 4 lipca w holenderskim mieście Utrecht. Zawodnicy przetną linię mety Champs-Elysées w dniu 26 lipca.

ŠKODA została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym i oficjalnym sponsorem legendarnego Tour w 2004 roku. Jest to jednak pierwszy rok, w którym czeska firma jest także sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego sprintera w Tour de France. W latach 2004-2014, ŠKODA sponsorowała białą koszulkę (White Jersey) dla najlepszego młodego zawodnika.

Oczy widzów w przeciągu kilku najbliższych tygodni będą zwrócone w stronę nowej ŠKODY Superb – nowego „czerwonego samochodu”, prowadzącego cały wyścig. Ten całkowicie odmieniony, flagowy model marki wyznacza nowe standardy, zapewniając przy tym największą przestrzeń w swojej klasie, poczucie stylu i emocji przepełnionymi nową technologią.
 
Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France

Podczas Tour de France czerwona ŠKODA Superb będzie służyła jako swego rodzaju mobilne centrum sterowania Christiana Prudhomme’a, dyrektora wyścigu. „Nie mogę się doczekać podróży w nowym Superbie. Samochód oferuje więcej przestrzeni niż poprzednik i wygląda jak doskonały ‘czerwony samochód’” - mówi Prudhomme.

W tym jednym przypadku nowy Superb został pomalowany lakierem „Corrida-Red”, a jego ogromny dach panoramiczny został tak zainstalowany, że może być otwierany po naciśnięciu jednego przycisku. Dzięki temu Prudhomme może stać w otwartym dachu. Ponadto Superb został wyposażony w sprzęt techniczny, który doskonale sprawdza się jako centrum sterowania mobilnego w trasie. Obejmuje on cztery kanały radiowe, na których dyrektor wyścigu może odbierać informacje i wydawać polecenia.

Silny Partner: ŠKODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
 
ŠKODA zapewni również w tym roku silną flotę swoich pojazdów – ma ich być ok. 250, głównie modeli Octavia i Suberb. Flota ŠKODY jest głównym elementem działalności sponsorskiej ŠKODY. W ciągu tych trzech tygodni pojazdy przejadą razem około 2 800 000 km. Od 2004 roku flota ŠKODY przebyła już ponad 30 milionów kilometrów w Tour de France – udało się tego dokonać utrzymując wysoki poziom niezawodności; do tej pory ani jeden samochód nie odmówił posłuszeństwa.

Sponsoring ŠKODY będzie również towarzyszył szerokiej kampanii komunikacyjnej. ŠKODA na stronie internetowej WeLoveCycling.com, uruchomionej w zeszłym roku, udostępniła odwiedzającym raporty, filmy i mnóstwo rzetelnych informacji o świecie kolarstwa. Strona daje również możliwość wygrania szeregu nagród, w tym spędzenia dnia w peletonie Tour de France. Więcej informacji można znaleźć również ma stronie www.skoda-radsport.de. ŠKODA jest również aktywna w social media – informacje i zdjęcia z Tour de France będzie można znaleźć także na: facebook.com/skoda-cycling.

Kolarstwo jest podstawą strategii sponsorskiej ŠKODY. Oprócz Tour de France i Tour of Spain ("Vuelta"), producent samochodów wspiera także inne międzynarodowe wyścigi i imprezy kolarskie. Rowery i akcesoria stanowią również część rozszerzonego asortymentu produktów marki.

Zaangażowanie ŠKODY w imprezy kolarskie podkreśla szczególny stosunek marki do rowerów. Ojcowie założyciele Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli historię sukcesu firmy 120 lat temu właśnie budową rowerów.

Tour de France jest najważniejszym kolarskim wyścigiem etapowym na świecie i jest uważany za trzecią co do wielkości na świecie imprezę sportową; zaraz po Pucharze Świata w piłce nożnej i Igrzyskach Olimpisjkich. W ubiegłym roku około 15 milionów kibiców dopingowało zawodników na trasie, a 1,4 miliarda ludzi oglądało wyścig w telewizji i Internecie.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,14 kB
Pobierz
Proszę czekać...