Silny Partner: KODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
Silny Partner: KODA po raz dwunasty sponsorem Tour de France
120 lat KODY oznacza również 12 dekad nierozerwalnej więzi z kolarstwem. Historia naszej firmy rozpoczęła się w 1895 roku od produkcji rowerów przez naszych ojców założycieli, Laurina i Klementa” - dodaje Werner Eichhorn.
102. Tour de France podzielony jest w tym roku na 21 etapów, których łączna długość wynosi 3 360 kilometrów. Pistolet startowy wystrzelił 4 lipca w holenderskim mieście Utrecht. Zawodnicy przetną linię mety Champs-Elysées w dniu 26 lipca.
KODA została oficjalnym partnerem motoryzacyjnym i oficjalnym sponsorem legendarnego Tour w 2004 roku. Jest to jednak pierwszy rok, w którym czeska firma jest także sponsorem zielonej koszulki dla najlepszego sprintera w Tour de France. W latach 2004-2014, KODA sponsorowała białą koszulkę (White Jersey) dla najlepszego młodego zawodnika.
Podczas Tour de France czerwona KODA Superb będzie służyła jako swego rodzaju mobilne centrum sterowania Christiana Prudhomme’a, dyrektora wyścigu. „Nie mogę się doczekać podróży w nowym Superbie. Samochód oferuje więcej przestrzeni niż poprzednik i wygląda jak doskonały ‘czerwony samochód’” - mówi Prudhomme.
W tym jednym przypadku nowy Superb został pomalowany lakierem „Corrida-Red”, a jego ogromny dach panoramiczny został tak zainstalowany, że może być otwierany po naciśnięciu jednego przycisku. Dzięki temu Prudhomme może stać w otwartym dachu. Ponadto Superb został wyposażony w sprzęt techniczny, który doskonale sprawdza się jako centrum sterowania mobilnego w trasie. Obejmuje on cztery kanały radiowe, na których dyrektor wyścigu może odbierać informacje i wydawać polecenia.
Sponsoring KODY będzie również towarzyszył szerokiej kampanii komunikacyjnej. KODA na stronie internetowej WeLoveCycling.com, uruchomionej w zeszłym roku, udostępniła odwiedzającym raporty, filmy i mnóstwo rzetelnych informacji o świecie kolarstwa. Strona daje również możliwość wygrania szeregu nagród, w tym spędzenia dnia w peletonie Tour de France. Więcej informacji można znaleźć również ma stronie www.skoda-radsport.de. KODA jest również aktywna w social media – informacje i zdjęcia z Tour de France będzie można znaleźć także na: facebook.com/skoda-cycling.
Kolarstwo jest podstawą strategii sponsorskiej KODY. Oprócz Tour de France i Tour of Spain ("Vuelta"), producent samochodów wspiera także inne międzynarodowe wyścigi i imprezy kolarskie. Rowery i akcesoria stanowią również część rozszerzonego asortymentu produktów marki.
Zaangażowanie KODY w imprezy kolarskie podkreśla szczególny stosunek marki do rowerów. Ojcowie założyciele Václav Laurin i Václav Klement rozpoczęli historię sukcesu firmy 120 lat temu właśnie budową rowerów.
Tour de France jest najważniejszym kolarskim wyścigiem etapowym na świecie i jest uważany za trzecią co do wielkości na świecie imprezę sportową; zaraz po Pucharze Świata w piłce nożnej i Igrzyskach Olimpisjkich. W ubiegłym roku około 15 milionów kibiców dopingowało zawodników na trasie, a 1,4 miliarda ludzi oglądało wyścig w telewizji i Internecie.