koda Auto na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Szanghaju
koda Auto na Międzynarodowej Wystawie Samochodowej w Szanghaju
Auta pokazywane w Szanghaju będą wyposażone w następujące jednostki napędowe: turbodoładowany silnik 1.8 TFSI/118 kW, a także motor 1.6 MPI/75 kW oraz jednostkę 2.0 FSI/110 kW. Chcąc podkreślić ponad 100-letnią tradycję produkcji samochodów w Mladá Boleslav, koncern pokaże w Chinach również jeden ze swoich najstarszych produktów, model Laurin & Klement Voiturette A. Pojazd, którego premiera odbyła się w 1906 r. podczas Wystawy Samochodowej w Pradze. Poza Octavią, koda Auto zamierza wykorzystać stoisko wystawiennicze o powierzchni 1 100 m2 do zaprezentowania kilku innych modeli ze swojego portfolio – kody Octavia RS, kody Octavia Scout oraz kody Superb L&K. Zwracając uwagę na długoterminową umowę sponsorską z Tour de France, koncern pokaże również kodę Superb przystosowaną specjalnie dla potrzeb organizatorów tego słynnego wyścigu kolarskiego. Umowa o współpracę pomiędzy Szanghaj Volkswagen i koda Auto została podpisana 11 kwietnia 2005 r. W marcu 2006 r. SVW koda oficjalnie rozpoczął budowanie swojej sieci sprzedaży i obsługi samochodów. 28 marca 2007 r. firma otworzyła pierwszy ekskluzywny punkt dealerski SVW koda, który spełnia wszystkie międzynarodowe standardy marki koda. Produkcja kody Octavia w Szanghaju wystartuje w połowie br., modele Fabia i Superb będą wytwarzane w chińskiej fabryce w późniejszym czasie. Fred Kappler, Członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing powiedział w kontekście tego wydarzenia: „Widzimy Chiny jako jeden z naszych strategicznych rynków, jeśli chodzi o dalszy rozwój marki koda. Prezentacja kody Octavia oraz rozpoczęcie produkcji są pierwszymi krokami w budowaniu nowej pozycji kody w Chinach”. Produkcja licencyjna w Chinach jest jednym z głównych elementów strategii ekspansji kody, która obejmuje również montażownie samochodów na Ukrainie, w Kazachstanie, w Bośni i Hercegowinie oraz, w przyszłości, w Rosji. Wprowadzenie strategii wzrostu, w którą wpisuje się produkcja w Chinach, jest ważną częścią starań nakierowanych na wejście kody do grona producentów samochodów liczących się na arenie międzynarodowej pod względem wolumenu produkowanych aut. Biorąc pod uwagę plany średnioterminowe, po osiągnięciu pełni możliwości produkcyjnych fabryki w Szanghaju i wprowadzeniu na rynek wszystkich trzech linii modelowych, koda Auto zamierza sprzedawać chińskim Klientom ponad 100 000 pojazdów rocznie. Z łączną sprzedażą w 2006 r. na poziomie 549 667 aut, koda Auto znacząco przekroczyła plany produkcyjne zakładane w zeszłym roku na pół miliona pojazdów. W porównaniu do 2005 r. sprzedaż wzrosła o 11,7%. W rezultacie, rok 2006 był najlepszym w całej historii marki koda. koda Auto ma zakłady produkcyjne w Czechach, w Bośni i Hercegowinie, w Chinach, w Indiach, w Kazachstanie i na Ukrainie. Koncern zatrudnia ponad 27 000 osób. Samochody marki koda sprzedawane są w ponad 90 krajach na świecie.