koda Auto na Targach samochodowych w Pekinie
koda Auto na Targach samochodowych w Pekinie
Rangę wydarzenia podniosła prezentacja pełnej gamy aut firmy koda, a szczególnie Fabii, najważniejszej nowości koncernu na chińskim rynku.
Część ekspozycji tworzyła prezentacja europejskich modeli. koda Auto demonstrowała w ten sposób chińskim ekspertom z dziedziny przemysłu swój potencjał technologiczny, a także proekologiczną politykę firmy. Pozostałe samochody prezentowane na ekspozycji są już obecne na chińskim rynku lub pojawią się tam w najbliższej przyszłości.
W bieżącym roku firma koda Auto zamierza wypuścić na chiński rynek model o nazwie Fabia, dlatego ekspozycja modelu Fabia w Pekinie była złotą kartą w prezentowanym przez koncern wachlarzu produktów. Wystawiana była w obu dostępnych wersjach nadwozia - hatchback i combi. Model hatchback goście targowi mogli podziwiać w wersji z białym dachem. Symbolem przyjaznych dla środowiska naturalnego działań koncernu była europejska Fabia GreenLine - łączna emisja CO2 w tym modelu wynosi zaledwie 109 g/km.
Prezentacja modelu Octavia obejmowała zarówno auta dostępne w Europie (sportową Octavię RS i Octavię Scout z napedem 4x4), jak i produkowaną w Chinach kodę Octavia Mingrui. Octavia Mingrui wyrobiła już sobie niezwykle silną pozycję na chińskim rynku. Zyskała uznanie ze względu na wysoką jakość oraz bezpieczeństwo (pięć gwiazdek w testach chińskiej organizacji C-NCAP, a także tytuł Auto Roku 2008 w plebiscycie ilustrowanego magazynu samochodowego China Auto Pictorial).
Premiera modelu Octavia Mingrui stanowiła kamień milowy w nowoczesnej historii firmy koda, a także moment jednoznacznie potwierdzający wielkie znaczenie chińskiego rynku dla czeskiego producenta. Na przestrzeni pierwszych trzech miesięcy 2008 roku sprzedano na tamtym rynku 16.212 aut tego modelu, natomiast od momentu wypuszczenia go na rynek w czerwcu 2007 roku w ręce klientów trafiło łącznie ponad 43.000 pojazdów o nazwie Octavia Mingrui.
Głównym celem rozwoju marki koda na chińskim rynku jest zdobycie silnej pozycji poprzez zaproponowanie tamtejszym klientom wszystkich produktów firmy - począwszy od Fabii, po najnowszą generację prestiżowego modelu Superb. Koncern po uruchomieniu w tym roku sprzedaży Fabii, w kolejnych latach planuje prezentować na chińskim rynku po jednym nowym modelu rocznie.
W roku ubiegłym firma koda Auto osiągnęła rekordową wartość sprzedaży, kontynuując swą ekspansję na nowe rynki. Sprzedaż globalna w 2007 r. po raz pierwszy przekroczyła poziom 600 tys. samochodów. Wyniosła ona w sumie 630.032 aut, co oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 14.6 %. Tuż przed końcem ubiegłego roku firma zawitała do Australii, tworząc w tym kraju swój setny rynek zbytu. Do najdynamiczniejszych z nich należy rynek chiński, na którym w 2007 roku czeski koncern zwiększył swą sprzedaż pięciokrotnie - do poziomu 27.325 sztuk samochodów. Zakłady produkcyjne oraz montażowe firmy koda Auto zlokalizowane są aktualnie w Czechach, Rosji, Indiach, Chinach, Kazachstanie, Bośni i Hercegowinie oraz na Ukrainie.