KODA AUTO osiąga historyczny pułap dwudziestu milionów wyprodukowanych samochodów
KODA AUTO osiąga historyczny pułap dwudziestu milionów wyprodukowanych samochodów
W fabryce KODA AUTO w Kvasinach z linii produkcyjnej zjechał dwudziestomilionowy samochód tej marki. Jubileuszowy egzemplarz to nowa KODA KAROQ. Dokonania KODY są efektem udanej strategii rozwoju produkcji. Rozwój firmy przybrał szczególnie imponującą dynamikę po wejściu w ramy Grupy Volkswagen w roku 1991. Historia produkcji samochodów w Mladá Boleslav rozpoczęła się w 1905 roku od samochodu Laurin & Klement Voiturette A.
„Wyprodukowanie dwudziestu milionów egzemplarzy to doniosły moment w historii naszej marki” – powiedział Dyrektor Generalny KODY Bernhard Maier. „W tym roku celujemy w kolejny rekord produkcji i sprzedaży. Ambitny plan rozwoju wyznacza przyjęta przez nas Strategia 2025, która odpowiednio przygotuje KODA AUTO na nadchodzące procesy przemian w przemyśle motoryzacyjnym i społeczeństwie”.
„Mamy dwadzieścia milionów powodów do dumy” – powiedział Członek Zarządu KODY ds. Produkcji i Logistyki Michael Oeljeklaus, dodając: „Dokonanie to stanowi najlepsze świadectwo jakości pracy naszych fabryk w Republice Czeskiej oraz w pozostałych częściach świata i doświadczenia naszego zespołu”.
KODA AUTO jest jednym z najdłużej istniejących producentów samochodów na świecie. Jej korzenie sięgają roku 1905, gdy w Mladá Boleslav założyciele marki Václav Laurin i Václav Klement zbudowali Voiturette A. Od tego momentu czeska marka w swoich głównych zakładach, znajdujących się dalej w tym mieście oraz w pozostałych placówkach rozlokowanych na całym globie zbudowała już imponującą liczbę dwudziestu milionów samochodów. Zarówno dziś, jak i wtedy, mobilność stała u progu rewolucyjnych przemian. Na początku XX wieku samochód zwyciężył nad innymi koncepcjami transportu indywidualnego i wkrótce zaczęła się era masowego zmotoryzowania. Dziś przemysł motoryzacyjny stoi u progu równie radykalnych przemian. Będą one dyktowane przez elektromobilność, autonomizację prowadzenia i wymianę danych.
Dzięki Strategii 2025 doświadczona czeska marka jest doskonale przygotowana na te wyzwania. Stawia znaczący nacisk na elektryfikację swojej gamy modelowej, dzięki czemu do roku 2025 zaprezentuje aż pięć zelektryfikowanych modeli z różnych segmentów. Swoją wizję elektrycznego napędu i jazdy autonomicznej KODA zaprezentowała na Międzynarodowych Targach Samochodowych we Frankfurcie w postaci studialnego modelu VISION E.
Wielki powrót do wielkiej produkcji
KODA AUTO rozwijała się w imponującym tempie, szczególnie przez ostatnie 26 lat pod skrzydłami Grupy Volkswagen. Od tego momentu czeska marka notuje imponujący wzrost, by znów stać się jednym z najbardziej znanych producentów samochodów na świecie, dziś już oferującym siedem linii modelowych i ponad czterdzieści wariantów modelowych.
W ramach strategii rozwoju KODA AUTO wykorzystuje potencjał swojej międzynarodowej sieci wydajnych fabryk. Na chwilę obecną samochody KODY wytwarzane są w piętnastu placówkach w ośmiu krajach. W ostatnich latach czeski producent jeszcze rozszerzył swoje moce produkcyjne. Od roku 1991 KODA zainwestowała w fabryki i procesy produkcyjne ponad trzysta milionów czeskich koron.
Obecny wzrost produkcji marki jest napędzany przez kampanię zupełnie nowych modeli w segmencie SUV. Najnowszym elementem tego planu jest KODA KAROQ, która wyznaczy zupełnie nowe standardy w swoim bardzo dynamicznie rozwijającym się segmencie. Gama modeli typu SUV KODY obejmuje także większy model KODIAQ, który świętował swój rynkowy debiut w pierwszym kwartale 2017 roku.