koda Auto podwoi sprzedaż w nadchodzącej dekadzie
koda Auto podwoi sprzedaż w nadchodzącej dekadzie
"koda spodziewa się znaczących wzrostów na rynkach światowych. Jako minimum, zakładamy, że do końca dekady uda nam się podwoić całkowitą sprzedaż marki koda, w porównaniu z obecnie osiąganym poziomem", powiedział Prezes Zarządu koda Auto, prof. dr h.c. Winfried Vahland, podczas tegorocznego Automobilwoche Congress w Berlinie. W tym kontekście, koda planuje poszerzyć gamę modeli, a także zainwestować w zwiększenie mocy produkcyjnych w rodzimych fabrykach w Czechach i za granicą.
Intensywnie rozwijające się poza Europą rynki motoryzacyjne, mają być główną siłą napędową spodziewanych wzrostów sprzedaży w przyszłości. Podczas gdy obecnie udziały w tych rynkach wahają się w granicach 30%, zakłada się, że w nadchodzących 10 latach wzrosną one do poziomu znacznie przekraczającego 50% "Ciągła internacjonalizacja marki koda jest częścią naszej strategii korporacyjnej koda RS" - dodał Vahland.
W ciągu minionych dwudziestu lat, koda Auto intensywnie pracowała na obecną pozycję na rynku. W tym okresie, zdołała potroić liczbę swoich klientów. W ramach strategii "koda RS", marka będzie w dalszym ciągu poszerzać gamę swoich modeli. W nadchodzącym roku koda wprowadzi na rynek nowy model.
Kurs na nowe rynki został obrany. Poza fabrykami w Czechach, koda Auto produkuje swe samochody również w niektórych krajach azjatyckich, przeznaczone do sprzedaży właśnie na tym rynku. W minionych trzech latach koda podwoiła tam sprzedaż swoich modeli. "Naszej marce udało się umocnić swą pozycję w Azji. Teraz także tutaj jesteśmy kojarzeni z przestronnymi, funkcjonalnymi pojazdami - tak charakterystycznymi cechami dla całej rodziny modeli kody", podkreślił Vahland.