koda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów
koda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów
koda Auto zainaugurowała otwarcie nowych obiektów dla Centrum Emisji i zupełnie nowego Centrum Symulacji w Mladá Boleslav. Po zainwestowaniu prawie 22 milionów euro, laboratorium wzmocni wewnętrzne możliwości rozwojowe producenta samochodów w dziale rozwoju technicznego. Najnowocześniejsze technologie pozwalają na precyzyjną i dokładną symulację szerokiego zakresu warunków klimatycznych, umożliwiając kompleksowe testy naśladujące rzeczywiste warunki eksploatacji. Nowe Centrum Symulacji posiada unikalne w Czechach i Grupie Volkswagen laboratorium i jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.
Otwarcie nowego Centrum Symulacji stanowi znaczący krok naprzód w rozwoju motoryzacji i potwierdza wiodącą pozycję koda Auto w ewolucji i testowaniu układów napędowych i zarządzania termicznego. Znaczenie nowego Centrum Symulacji i Centrum Emisji będzie nadal rosło, zarówno pod względem zapewnienia wysokiej jakości naszych pojazdów produkcyjnych, jak i tworzenia wysoce wydajnych układów napędowych i systemów na przyszłość – mówi Johannes Neft, członek zarządu koda Auto ds. rozwoju technicznego.
Unikalne połączenie najnowocześniejszych technologii
Nowe Centrum Symulacyjne umożliwia testowanie funkcjonalności samochodów w ekstremalnych warunkach oraz wykonywanie wirtualnych testów obliczeniowych, zapewniając wysoki stopień zmienności testów w zróżnicowanych środowiskach klimatycznych. Obiekt może utrzymywać temperatury od -7 do +50°C w trakcie testów. Ponadto może symulować warunki od 10 do 95% wilgotności powietrza (co ma kluczowe znaczenie w regionach takich jak Indie), ekspozycji na światło słoneczne i jazdy w górach na wysokości do 5500 metrów nad poziomem morza. Laboratorium wyposażone jest również w nowoczesną hamownię dla pojazdów o mocy do 300 kW, zdolną do symulacji oporów jazdy przy prędkościach do 265 km/h. Dodatkowo wyposażone jest w zaawansowane kanały z dwoma wentylatorami do symulacji przepływu powietrza, system analizy emisji spalin oraz szybką stację ładowania pojazdów elektrycznych o mocy do 400 kW. Możliwość połączenia tych technologii pozwala na przeprowadzanie złożonych testów, które ściśle odwzorowują rzeczywiste warunki eksploatacji z zachowaniem wysokiej dokładności i precyzji wyników, przy czym analiza i ocena danych przeprowadzana jest na miejscu. Przeprowadzając do 850 testów rocznie, Centrum Symulacji znacznie rozszerza możliwości rozwoju nowych rozwiązań technologicznych.
Inwestycja obejmuje również rozbudowę Centrum Emisji, która odpowiada na obecne i nadchodzące wymogi prawne, takie jak norma emisji spalin Euro 7. Nowe stanowiska pomiarowe będą wykorzystywane głównie przez dział jakości w celu upewnienia się, że zarówno pojazdy przedprodukcyjne, jak i produkcyjne spełniają te normy.
Potwierdzenie kompetencji technicznych w Grupie Volkswagen
Wymagające testy w Centrum Symulacji, którego budowa rozpoczęła się w 2021 r. przy nakładach finansowych w wysokości prawie 22 mln euro, są przeprowadzane zgodnie z obecnymi i przyszłymi normami prawnymi Unii Europejskiej, Chin, Indii, Brazylii i innych regionów. Otwarcie obiektu oznacza kolejny znaczący krok dla kody w przejęciu odpowiedzialności za rozwój platformy MQB27 Volkswagena, a także nadzorowanie ogólnego rozwoju serii silników benzynowych EA211 i powiązanych systemów, takich jak dolot powietrza, wydech, chłodzenie i zarządzanie temperaturą. Ponadto czeski producent samochodów zajmuje się wszystkimi powiązanymi manualnymi skrzyniami biegów i zastosowaniem automatycznej skrzyni biegów DQ200.
Kluczowe dane dotyczące Centrum Symulacji koda Auto:
Harmonogram budowy: Październik 2021 – maj 2024 (890 dni)
Powierzchnia budynku: 550 m2
Układ elektryczny: 35 420 metrów połączeń między aparaturą pomiarową
Objętość chłodziwa: 45 m3 w obiegach chłodzenia
Przepływ powietrza: około 20 000 m3/h przez jednostki wentylacyjne
Hamownia: moc do 300 kW
Maksymalna symulowana prędkość: 265 km/h
Najwyższa symulowana wysokość: 5 500 metrów nad poziomem morza
Zakres utrzymywanych temperatur: od -7 do +50 °C
Zakres utrzymywanej wilgotności: od 10 do 95%
Symulacja nasłonecznienia do 1200W/m2