Škoda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów
10 czerwca 2024

Škoda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów

Škoda Auto uruchomiła najnowocześniejsze Centrum Symulacyjne do zaawansowanych testów pojazdów

Škoda Auto zainaugurowała otwarcie nowych obiektów dla Centrum Emisji i zupełnie nowego Centrum Symulacji w Mladá Boleslav. Po zainwestowaniu prawie 22 milionów euro, laboratorium wzmocni wewnętrzne możliwości rozwojowe producenta samochodów w dziale rozwoju technicznego. Najnowocześniejsze technologie pozwalają na precyzyjną i dokładną symulację szerokiego zakresu warunków klimatycznych, umożliwiając kompleksowe testy naśladujące rzeczywiste warunki eksploatacji. Nowe Centrum Symulacji posiada unikalne w Czechach i Grupie Volkswagen laboratorium i jest jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu w Europie.
 
Otwarcie nowego Centrum Symulacji stanowi znaczący krok naprzód w rozwoju motoryzacji i potwierdza wiodącą pozycję Škoda Auto w ewolucji i testowaniu układów napędowych i zarządzania termicznego. Znaczenie nowego Centrum Symulacji i Centrum Emisji będzie nadal rosło, zarówno pod względem zapewnienia wysokiej jakości naszych pojazdów produkcyjnych, jak i tworzenia wysoce wydajnych układów napędowych i systemów na przyszłość – mówi Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
 
Unikalne połączenie najnowocześniejszych technologii

Nowe Centrum Symulacyjne umożliwia testowanie funkcjonalności samochodów w ekstremalnych warunkach oraz wykonywanie wirtualnych testów obliczeniowych, zapewniając wysoki stopień zmienności testów w zróżnicowanych środowiskach klimatycznych. Obiekt może utrzymywać temperatury od -7 do +50°C w trakcie testów. Ponadto może symulować warunki od 10 do 95% wilgotności powietrza (co ma kluczowe znaczenie w regionach takich jak Indie), ekspozycji na światło słoneczne i jazdy w górach na wysokości do 5500 metrów nad poziomem morza. Laboratorium wyposażone jest również w nowoczesną hamownię dla pojazdów o mocy do 300 kW, zdolną do symulacji oporów jazdy przy prędkościach do 265 km/h. Dodatkowo wyposażone jest w zaawansowane kanały z dwoma wentylatorami do symulacji przepływu powietrza, system analizy emisji spalin oraz szybką stację ładowania pojazdów elektrycznych o mocy do 400 kW. Możliwość połączenia tych technologii pozwala na przeprowadzanie złożonych testów, które ściśle odwzorowują rzeczywiste warunki eksploatacji z zachowaniem wysokiej dokładności i precyzji wyników, przy czym analiza i ocena danych przeprowadzana jest na miejscu. Przeprowadzając do 850 testów rocznie, Centrum Symulacji znacznie rozszerza możliwości rozwoju nowych rozwiązań technologicznych.
 
Inwestycja obejmuje również rozbudowę Centrum Emisji, która odpowiada na obecne i nadchodzące wymogi prawne, takie jak norma emisji spalin Euro 7. Nowe stanowiska pomiarowe będą wykorzystywane głównie przez dział jakości w celu upewnienia się, że zarówno pojazdy przedprodukcyjne, jak i produkcyjne spełniają te normy.
 
Potwierdzenie kompetencji technicznych w Grupie Volkswagen
Wymagające testy w Centrum Symulacji, którego budowa rozpoczęła się w 2021 r. przy nakładach finansowych w wysokości prawie 22 mln euro, są przeprowadzane zgodnie z obecnymi i przyszłymi normami prawnymi Unii Europejskiej, Chin, Indii, Brazylii i innych regionów. Otwarcie obiektu oznacza kolejny znaczący krok dla Škody w przejęciu odpowiedzialności za rozwój platformy MQB27 Volkswagena, a także nadzorowanie ogólnego rozwoju serii silników benzynowych EA211 i powiązanych systemów, takich jak dolot powietrza, wydech, chłodzenie i zarządzanie temperaturą. Ponadto czeski producent samochodów zajmuje się wszystkimi powiązanymi manualnymi skrzyniami biegów i zastosowaniem automatycznej skrzyni biegów DQ200.
 
Kluczowe dane dotyczące Centrum Symulacji Škoda Auto:
Harmonogram budowy: Październik 2021 – maj 2024 (890 dni)
Powierzchnia budynku: 550 m2
Układ elektryczny: 35 420 metrów połączeń między aparaturą pomiarową
Objętość chłodziwa: 45 m3 w obiegach chłodzenia
Przepływ powietrza: około 20 000 m3/h przez jednostki wentylacyjne
Hamownia: moc do 300 kW
Maksymalna symulowana prędkość: 265 km/h
Najwyższa symulowana wysokość: 5 500 metrów nad poziomem morza
Zakres utrzymywanych temperatur: od -7 do +50 °C
Zakres utrzymywanej wilgotności: od 10 do 95%
Symulacja nasłonecznienia do 1200W/m2
 

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 692,42 kB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 182,72 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,48 kB
Pobierz
Proszę czekać...