Škoda Auto wyprodukowała 100 000. egzemplarz Škody Superb
17 sierpnia 2006

Škoda Auto wyprodukowała 100 000. egzemplarz Škody Superb

Škoda Auto wyprodukowała 100 000. egzemplarz Škody Superb

17 sierpnia taśmy montażowej w Kvasinach zjechał 100 000. egzemplarz Škody Superb, obecnie największego i najbardziej prestiżowego samochodu w ofercie Škody.

17 sierpnia z taśmy montażowej w Kvasinach zjechał 100 000. egzemplarz Škody Superb, obecnie największego i najbardziej prestiżowego samochodu w ofercie Škody. Limuzyna została wyposażona w silnik benzynowy 1.8 T/110 kW i zamówiona przez firmę Golden Telecom – głównego Klienta flotowego z Ukrainy. Podczas ceremonii Horst Mühl, członek zarządu Škoda Auto, jak również osoba odpowiedzialna za produkcję i logistykę, powiedział: „Decyzja o produkcji samochodu klasy średniej-wyższej umocniła pozycję Škody na wymagających rynkach oraz znacznie przyczyniła się do wzrostu jej prestiżu. Fakt, iż model Superb, pomimo konkurencji marek luksusowych, został entuzjastycznie przyjęty, potwierdza naszą opinię, że powrót Škody do klasy wyższej był uzasadniony.” Od końca 2001 roku – od momentu wprowadzenia na rynek – Škoda Superb poddawana była licznym testom porównawczym w lokalnych oraz zagranicznych mediach motoryzacyjnych, w których, dzięki swojej wysokiej klasie, pokonała konkurencyjne, znane marki. Model Superb zdobył kilkanaście ważnych międzynarodowych nagród. W Wielkiej Brytanii uhonorowano samochód tytułem: „The Caravan Club Towcar of the Year”, Stowarzyszenie Szkockich Dziennikarzy Motoryzacyjnych uznało go „Luksusowym Samochodem Roku” („Luxury Car of the Year”), w Jugosławii i na Ukrainie to „Samochód Roku” („Car of the Year”), na Litwie – „Auto Roku Dla Managerów” („Managers' Car of the Year”), a także „Najpopularniejszy Samochód Roku” w Czechach („Most Popular Car of the Year”). Škoda Superb brała udział dwa razy w rywalizacji o prestiżową „Złotą Kierownicę” w kategorii „Samochody Klasy Średniej i Średniej Wyższej” i w sumie cztery razy startowała w europejskim sondażu samochodowym „Auto 1”. Również w Polsce samochód ten zdobył wiele wyróżnień. O tym, jak prestiżowe jest to auto, świadczyć może, że Škodą Superb jeździ prezydent Czech Václav Klaus a także wielu polskich polityków. Przypomnijmy, że między 1934 a 1949 rokiem Škoda produkowała prestiżowy samochód o takiej samej nazwie – Škoda Superb, który również w ówczesnych czasach był synonimem luksusu.



Współczesna Škoda Superb od momentu debiutu rynkowego w naszym kraju (2002 rok) jest niekwestionowanym liderem prestiżowego segmentu aut Executive. Jest to tym większy sukces, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że samochody tego właśnie segmentu kupuje bardzo wymagająca i bardzo nieliczna grupa Klientów. Ta czterodrzwiowa limuzyna, posiadająca ogromne wnętrze oraz bogate wyposażenie, jest dostępna od początku sierpnia tego roku w nowej wersji Facelifting, z licznymi zmianami pod względem designu i techniki. Patrząc na Nowego Superba z zewnątrz rzuci nam się z pewnością inne – bardziej dynamiczne i wyraziste „spojrzenie” samochodu, a to za sprawą przekonstruowania reflektorów przednich wraz kierunkowskazami oraz nowego wzoru atrapy chłodnicy, podobnego do zastosowanego w najnowszym modelu Roomster. Zgodnie z obowiązującymi trendami – podobnie jak w modelu Octavia – kierunkowskazy boczne przeniesiono w obudowy lusterek zewnętrznych. Takie rozwiązanie, oprócz walorów czysto estetycznych, sprzyja także podniesieniu poziomu bezpieczeństwa czynnego – sygnalizacja zamiaru wykonania manewru jest bardziej widoczna. Z tyłu auta uwagę zwracają światła o nowym wzorze, z podświetleniem w kształcie litery „C” podobnie jak w innych modelach, co potwierdza że właśnie ten element będzie elementem charakterystycznym dla wszystkich nowych modeli marki Škoda. Bardzo korzystnie wyglądają również nowe wzory obręczy kół ze stopów lekkich. We wnętrzu Nowej Škody Superb zastosowano nowe wzory i materiały wykończenia wnętrza oraz zmieniono elementy deski rozdzielczej. Teraz samochód może być wyposażony w czujniki parkowania umieszczone także w przednim zderzaku (wyposażenie standardowe od wersji Ambiente) – czujniki w zderzaku tylnym to standard we wszystkich modelach i wersjach aut marki Škoda, co jest cechą unikatową na rynku motoryzacyjnym. Prawdziwa rewolucja czeka jednak pasażerów tylnej kanapy – opcjonalnie istnieje możliwość wyposażenia Nowego Superba w system multimedialny z odtwarzaczem DVD umieszczonym w podsufitce auta. System ten jest wyposażony w komplet dwóch par słuchawek, co pozwala z jednej strony na doskonałą rozrywkę w trakcie podróży dla pasażerów z drugiej strony zapewnia komfortowe warunki dla prowadzącego samochód kierowcy. Dla jeszcze bardziej wymagających Klientów na liście opcji znajduje się także system nawigacji satelitarnej wraz z opcją TV Tuner – dzięki czemu możliwym jest odbiór stacji TV na ekranie systemu. Podróż nowym Superbem to bez wątpienia wyjątkowe doznania. Naszą wygodę zapewni tylna kanapa wykończona wysokiej klasy tapicerką skórzaną oraz Footboard, dzięki któremu wyprostujemy nogi. Za podłokietnikiem tylnej kanapy mamy do dyspozycji lodówkę. We wnętrzu panuje odpowiedni klimat dzięki automatycznej klimatyzacji Climatronic, w drodze towarzyszą nam nasze ulubione filmy i muzyka (opcja – system multimedialny z DVD), podróż przebiega sprawnie dzięki systemowi nawigacji satelitarnej – na pewno nie zgubimy drogi – a mocny, harmonijnie pracujący silnik V6 gwarantuje, ze zawsze bez problemu i bez stresu zdążymy na czas. Taka jest Nowa Škoda Superb. Pomimo zmian, które zaszły w samochodzie, cena Nowej Škody Superb nie zmieniła się.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,85 kB
Pobierz
Proszę czekać...