Škoda Auto – wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2006 r.
24 lipca 2006

Škoda Auto – wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2006 r.

Škoda Auto – wzrost sprzedaży w pierwszej połowie 2006 r.

W ciągu pierwszej połowy 2006 r. koncern Škoda Auto sprzedał łącznie na 90 światowych rynkach 274 904 pojazdów z linii modelowych Škoda Fabia, Škoda Octavia i Škoda Superb, osiągając wzrost na poziomie 12,4% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.
  • Wzrost sprzedaży na poziomie 12,4% (w por. do pierwszej połowy 2005 r.)
  • Udana premiera rynkowa Roomstera

Najbardziej popularnym modelem była Škoda Octavia (Octavia i Octavia Tour, 136 902 samochodów, +21,4%), która wyprzedziła Škodę Fabia (126 450 pojazdów sprzedanych na świecie, +4,2%) oraz Škodę Superb (10 709 aut, +2,6%). W tym roku w ofercie Škody pojawił się też czwarty model – rynkowy debiut Škody Roomster miał miejsce w czerwcu. Od tego czasu trafiły do Klientów już 843 samochody, a Škoda Auto planuje wprowadzenie swojego najnowszego modelu na kolejne europejskie rynki w drugiej połowie br. W polskich salonach Roomster pojawi się już w sierpniu. W tym czasie dealerzy będą zapraszali do jazd testowych. Natomiast we wrześniu rusza w Polsce sprzedaż nowego modelu Škody. Statystyki złożonych zamówień świadczą o bardzo dobrym przyjęciu Škody Roomster na rynku. W pierwszej połowie 2006 r. Škoda dostarczyła łącznie 155 030 samochodów Klientom z Europy Zachodniej (10,3% wzrostu). Największy wpływ na dobry rezultat marki miał pozytywny trend rynkowy w Niemczech, Hiszpanii i Belgii. Wzrost na poziomie 19,2% i 50 615 sprzedanych samochodów wzmocnił pozycję Niemiec, jako największego rynku dla Škody. Pomimo tendencji spadkowej na hiszpańskim rynku, sprzedaż samochodów marki Škoda wzrosła o 13,9% do 13 017 sztuk. Łącznie 6 905 Klientów (+50,7%) zdecydowało się na Škodę w Belgii. W Czechach na rodzimym dla koncernu rynku, Škoda zanotowała spadek na poziomie 6,1% w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku. Bez wątpienia na zaistniałą na rynku nowych pojazdów sytuację miało wpływ 12,6% wzrostu importu aut używanych. Mimo tych obiektywnych trudności, koncern Škoda Auto zdołał obronić swoją dominującą pozycję na rynku, sprzedając łącznie 31 954 samochody. Zwiększając sprzedaż o 17,8% i sukcesywnie zdobywając coraz większe udziały w rynku – w porównaniu do poprzedniego roku, Škoda Auto sprzedała 67 667 samochodów w krajach rozwijającego się regionu Centralnej i Wschodniej Europy (wyłączając Republikę Czeską). Najbardziej dynamiczne, pod względem wzrostu sprzedaż były: Ukraina (+89,4%), Rosja (+79,9%), Rumunia (+40,9%) oraz kraje bałtyckie. Škoda zwiększyła swoją sprzedaż również w Azji i krajach zamorskich (łącznie 20 253 auta sprzedane od Stycznia do Czerwca 2006 r., +44%). Największy sukces osiągnięto w Indiach (6 004 samochodów), w Turcji (3 690 auta) oraz w Egipcie (2 566 sprzedanych pojazdów).

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,92 kB
Pobierz
Proszę czekać...