KODA Design stworzyła trofea dla zwycięzców Tour de France 2021
KODA Design stworzyła trofea dla zwycięzców Tour de France 2021
18 lipca uczestnicy 108. Tour de France dotrą do mety na Polach Elizejskich w Paryżu. To tutaj zwycięzcom najsłynniejszego wyścigu kolarskiego na świecie zostaną wręczone kryształowe trofea specjalnie na tę okazję przygotowane przez KODA Design. Marka już po raz 18 z rzędu jest oficjalnym sponsorem i głównym partnerem Tour de France. Producent dostarczył łącznie 250 pojazdów, by zapewnić mobilność organizatorom i uczestnikom wydarzenia.
– Kryształowe trofea stały się prawdziwym znakiem rozpoznawczym Tour de France. W tym roku kształty zaczerpnęliśmy z natury: motywy pokrywające trofeum przypominają źdźbła trawy oraz kwiaty. Nasz projekt symbolizuje zwrócenie się ku przyrodzie, które ma wielkie znaczenie dla społeczeństwa. Poświęcamy temu zagadnieniu wiele uwagi jako marka – wyjaśnia Peter Olah, dyrektor ds. projektowania wnętrz KODA AUTO.
Trofea, które mają 60 centymetrów wysokości i ważą 4 kilogramy, są wykonane z przezroczystego zielonego szkła i nawiązują charakterystycznymi krystalicznymi kształtami do obecnego języka designu modeli KODY. Czeska marka Lasvit, specjalizująca się w produkcji kryształów, ożywiła projekt KODY tworząc z niego prawdziwe dzieło sztuki. Załamanie światła i gra cieniem tworzą fascynujący spektakl przecinających się linii. Dokładne cięcie kryształu wymaga od wykwalifikowanych szklarzy pewnej ręki i wieloletniego doświadczenia.
108. Tour de France rozpoczęło się 26 czerwca 2021 roku w miejscowości Brest. Kiedy 18 lipca peleton dotrze do mety na Polach Elizejskich w Paryżu, kolarze po przemierzeniu Francji i Andory będą mieli za sobą 3383 kilometry. Na 21 etapach trasa obejmuje płaskie, pagórkowate i górskie etapy, a także jazdę indywidualną na czas.
KODA jako oficjalny główny partner wyścigu udostępniła organizatorom 250 samochodów, w tym m.in. modele OCTAVIA oraz hybrydy typu plug-in OCTAVIA iV i SUPERB iV, a także w pełni elektryczną KODĘ ENYAQ iV, która spełnia rolę mobilnego centrum dowodzenia dyrektora Tour de France, Christiana Prudhomme'a.