28 maja 2019
KODA dokonała zmian w swoim flagowym modelu i wprowadza wariant hybrydowy SUPERB iV
KODA dokonała zmian w swoim flagowym modelu i wprowadza wariant hybrydowy SUPERB iV
Odświeżona rodzina SUPERB zachwyca zastosowaniem nowych technologii i jeszcze bardziej wyrafinowanym wnętrzem. Po raz pierwszy w seryjnym modelu KODY dostępne są reflektory Full LED oraz szereg nowych systemów wspomagających kierowcę. Dodatkowo, wprowadzając do oferty wariant hybrydowy SUPERB iV, KODA oficjalnie wkracza na drogę elektromobilności.
Rodzina SUPERB: udoskonalony design i jeszcze więcej miejsca wewnątrz auta
Udoskonalony model SUPERB to połączenie najnowszych technologii z eleganckim wnętrzem. Dostępne po raz pierwszy w seryjnym modelu reflektory Full LED oraz najnowsze systemy wspomagające kierowcę, takie jak aktywny tempomat czy SIDE ASSIST o zasięgu do 70 m, jeszcze bardziej podnoszą poziom bezpieczeństwa i komfort codziennej jazdy.
Oprócz napędu hybrydowego typu plug-in nowa rodzina flagowego modelu oferuje do wyboru dwa silniki wysokoprężne i dwa silniki benzynowe o mocy od 110 kW (150 KM) do 200 kW (272 KM).
Dynamiczny i elegancki design charakteryzujący najnowsze auta KODY jest dopracowywany z każdym kolejnym wprowadzanym modelem. SUPERB wyróżnia się przemodelowanym grillem i chromowaną listwą pomiędzy tylnymi światłami LED. Odnowiony przedni zderzak zwiększył długość auta o 8 mm do 4869 mm, a w wersji COMBI o 6 mm do 4862 mm. We wnętrzu świeży akcent stanowią chromowane elementy, nowa tapicerka foteli i kontrastowe przeszycia. Niezwykle przestronne wnętrze i bagażnik o pojemności 625 l lub 660 l dla wersji COMBI sprawiają, że KODA SUPERB nadal stanowi punkt odniesienia dla pojazdów w tym segmencie.
KODA SUPERB iV – pierwszy samochód hybrydowy w ofercie marki
SUPERB iV to pierwszy model KODY wyposażony w napęd hybrydowy typu plug-in. Silnik benzynowy 1.4 TSI i silnik elektryczny zapewniają łączną moc 160 kW (218 KM). Połączenie obu silników oferuje wyjątkowo przyjazną dla środowiska mobilność bez kompromisów w zakresie osiągów. Akumulator litowo-jonowy użyty w KODZIE SUPERB iV ma pojemność 13 kWh, co pozwoli na pokonanie do 55 kilometrów przy zasilaniu wyłącznie energią elektryczną w cyklu WLTP. Akumulator można wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej. Gniazdo do podłączenia przewodu ładowania schowane jest pod klapką w atrapie chłodnicy. KODA SUPERB iV może być również ładowana lub poziom naładowania może być utrzymywany podczas jazdy z wykorzystaniem silnika benzynowego i układu odzyskiwania energii hamowania.
Odświeżona wersja KODY SUPERB pojawi się w Polsce w sprzedaży w trzecim kwartale bieżącego roku, natomiast jej hybrydowa wersja będzie dostępna na początku 2020 roku.
Multimedia