Škoda dostarczyła ponad 25 tys. aut i osiągnęła 11% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym w pierwszym półroczu 2023r.
7 sierpnia 2023

Škoda dostarczyła ponad 25 tys. aut i osiągnęła 11% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym w pierwszym półroczu 2023r.

Škoda dostarczyła ponad 25 tys. aut i osiągnęła 11% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym w pierwszym półroczu 2023r.

Wyniki uzyskane przez Škodę w pierwszym półroczu 2023 r. po raz kolejny pokazały wyjątkową elastyczność i odporność finansową firmy. W Polsce Škoda dostarczyła klientom ponad 25 tysięcy nowych pojazdów (+41,28%), co przekłada się na prawie 11% udział w krajowym rynku motoryzacyjnym. W ujęciu globalnym producent doręczył 432 200 aut (+19,9%). Zysk operacyjny Grupy Škoda Auto wzrósł do 911 milionów euro, co oznacza skok aż o 34,8% rok do roku. Jednocześnie zwrot ze sprzedaży utrzymał się na stałym, solidnym poziomie 6,6%. Znacząco wzrósł również popyt na bestsellery marki, takie jak Škoda Octavia (+60,2%) oraz rodzina elektrycznych modeli Enyaq (+41%).
 
Imponujący wzrost dostaw w Polsce

W ciągu pierwszego półrocza 2023 r. Škoda dostarczyła klientom w Polsce 25 910 nowych pojazdów, co przekłada się na wzrost o 41,28%, w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Ten świetny wynik przełożył się na prawie 11% udział w krajowym rynku motoryzacyjnym, który potwierdza nieustającą popularność marki wśród polskich kierowców.
 
Najpopularniejszym modelem na rynku polskim niezmiennie od lat pozostaje Škoda Octavia - w pierwszym półroczu 2023 r. sprzedano 7 694 sztuki modelu (+95%). Następna na podium stanęła Škoda Fabia (3 755 egzemplarzy; +14,5%). Na trzecim miejscu znalazł się model Superb z wynikiem 3 341 sprzedanych samochodów (+33,5%).
 
– Nasze aktualne modele cieszą się nieustającą popularnością, a dzięki dalszej poprawie dostępności samochodów byliśmy w stanie wreszcie odblokować ich rynkowy potencjał. W pierwszym półroczu dostarczyliśmy polskim klientom o ponad 41% więcej aut niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, podczas gdy cały polski rynek nowych pojazdów osobowych wzrósł w tym czasie o niespełna 11%. Jestem zresztą przekonany, że to dopiero początek naszej ofensywy: właśnie pokazaliśmy zmodernizowane wersje naszego bestsellerowego SUV-a Kamiq oraz kompaktowej Scali, a jesienią zaprezentujemy zupełnie nowe, znacząco udoskonalone wydania cenionych modeli Superb i Kodiaq – powiedział Tomasz Porawski, Dyrektor Marki Škoda w Polsce.
 
Wzrost wszystkich kluczowych danych finansowych

Pomimo trwających wyzwań rynkowych, Škoda kontynuowała swój świetny start w 2023 rok z pierwszego kwartału. Marka wygenerowała w pierwszym półroczu znaczny skok przychodów, zwiększając je do 13,7 mld euro (+34,5% w porównaniu z rokiem ubiegłym). Zysk ze sprzedaży utrzymał się na stałym, solidnym poziomie z poprzedniego roku, czyli 6,6%. Ponadto, producent samochodów znacznie zwiększył swój zysk operacyjny - do 911 mln euro (+34,8%), chociaż zakończenie działalności w Rosji oraz sprzedaż aktywów z Volkswagen Group Rus w maju 2023 r. miały wpływ na końcowy rezultat. Wzrost odnotowała także produkcja w czeskich zakładach firmy, osiągając 535 200 pojazdów. W porównaniu do pierwszego półrocza 2022 r. jest to wzrost o blisko 80 tys. sztuk.
 
– W pierwszej połowie 2023 roku udowodniliśmy, że dzięki solidnemu modelowi biznesowemu i pracy zespołowej, Škoda jest na stabilnej ścieżce wzrostu. Wyniki te pokazują, jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć pomimo trudnego otoczenia rynkowego. Pozostaliśmy skoncentrowani na przezwyciężaniu problemów związanych z łańcuchem dostaw, a nagrodą jest teraz możliwość utrzymania linii produkcyjnych. W rezultacie nasi klienci mogą oczekiwać znacznie krótszych terminów dostaw. Teraz musimy zachować czujność i kontynuować naszą ciężką pracę, aby utrzymać tę dynamikę – mówi Klaus Zellmer, Dyrektor Generalny Škoda Auto.

W okresie od stycznia do czerwca 2022 r. Škoda dostarczyła klientom na całym świecie 432 200 pojazdów, czyli o 19,9% więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku (pierwsza połowa 2022 r.: 360 500).
 
W Europie Zachodniej marka odnotowała łącznie 236 900 dostaw w pierwszej połowie roku (pierwsza połowa 2022 r.: 180 500 pojazdów; +31,3%). W Niemczech, które są obecnie największym jednolitym rynkiem marki na świecie, od stycznia do czerwca dostarczono 77 300 pojazdów (pierwsza połowa 2022 r.: 63 500 pojazdów; +21,8%).
 
W Europie Środkowej Škoda dostarczyła klientom 92 800 aut, w porównaniu do 69 800 w tym samym okresie ubiegłego roku (+33%). Na czeskim rynku krajowym zrealizowano 43 900 dostaw, o 23,8% więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego (pierwsza połowa 2022 r.: 35 500 sztuk).
 
W Europie Wschodniej marka dostarczyła łącznie 22 600 pojazdów (pierwsza połowa 2022 r.: 29 800 pojazdów; -24,1%).
 
W Indiach marka w pierwszym półroczu 2023 r. dostarczyła 23 800 aut (w analogicznym okresie 2022 r.: 25 900 pojazdów; -8,4%).
 
W Chinach dostawy do klientów w pierwszym półroczu 2023 r. spadły do 12 800 sztuk (w tym samym okresie w 2022 r.: 24 700; -48,1%).
 
Najpopularniejsze modele w ujęciu globalnym

W pierwszym kwartale 2023 roku w ujęciu globalnym najlepiej sprzedającym się modelem pozostała Škoda Octavia (97 800; +60,2%), a za nią ponownie uplasowały się SUV-y Kamiq (58 400; +23,8%) oraz Kodiaq (56 200; +11%).

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 10,11 MB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,37 kB
Pobierz
Proszę czekać...