ŠKODA Explore More – marka zaprezentowała odmienione logo oraz przełomowy samochód przyszłości
1 września 2022

ŠKODA Explore More – marka zaprezentowała odmienione logo oraz przełomowy samochód przyszłości

ŠKODA Explore More – marka zaprezentowała odmienione logo oraz przełomowy samochód przyszłości

ŠKODA zaprezentowała swój przełomowy samochód przyszłości – w pełni elektryczny model VISION 7S. Pojazd wyróżnia się nadzwyczajnym designem, a także przestronnym wnętrzem dostosowanym do dwóch konfiguracji: trybu jazdy i relaksu. VISION 7S, dzięki akumulatorowi o pojemności 89 kWh, będzie dysponował zasięgiem ponad 600 kilometrów. Prezentując siedmiomiejscowego SUV-a marka po raz pierwszy zdradza szczegóły nowego języka projektowania. Kolejny elektryczny model to także sygnał, że producent przyspiesza kampanię związaną z e-mobilnością. ŠKODA równolegle zaprezentowała także odmienione logo i znak słowny, który w komunikacji marki będzie pojawiał się dużo częściej niż obecnie.

- To szczególny dzień w historii ŠKODA AUTO. Odsłaniamy nową identyfikację wizualną marki, w tym nowe logo i aktualizację CI. Dzięki studium koncepcyjnemu modelu VISION 7S udostępniamy także zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, która jest manifestacją zupełnie nowego języka projektowania. Ponadto znacznie przyspieszamy naszą kampanię związaną z e-mobilnością. Już do 2026 r. wprowadzimy trzy dodatkowe, całkowicie elektryczne modele, a kolejne są w fazie przygotowania. To postawi nas w jeszcze silniejszej pozycji w obecnej dekadzie transformacji. Co więcej, w ciągu najbliższych pięciu lat zainwestujemy łącznie 5,6 mld euro w e-mobilność i kolejne 700 mln euro w cyfryzację. Zapewnimy w ten sposób rentowność firmy i miejsca pracy w przyszłości – podkreśla Klaus Zellmer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO.

Nowy język projektowania będzie stopniowo wprowadzany od 2023 r., dla elektrycznej i cyfrowej ery. Definiują go wyraziste, zredukowane linie, które podkreślają prostotę i wartość nowych modeli. Charakterystyczne elementy nowego języka projektowania obejmują nowy przód z tzw. Tech-Deck Face i ekologiczne materiały we wnętrzu.

Model VISION 7S to pierwsza zapowiedź całkowicie nowej ŠKODY, a jednocześnie manifestacja nowego języka projektowania marki. Elektryczny SUV oferuje dużo miejsca dla maksymalnie siedmiu pasażerów i charakterystyczne funkcje zwiększające komfort podróżowania. VISION 7S to także pierwsza ŠKODA z matowym kolorem nadwozia. Jej wnętrze charakteryzuje się wykorzystaniem ekologicznych materiałów i interaktywnymi powierzchniami. Model opiera się na platformie MEB Grupy Volkswagen i jest wyposażony w akumulator o pojemności 89 kWh. Zapewni to zasięg ponad 600 kilometrów.

Widok na przód z Tech-Deck Face

ŠKODA VISION 7S to pierwszy model, w którym zastosowano nowy, wyrazisty język projektowania. Samochód, wraz z przednim Tech-Deck Face, ma wytrzymałe podwozie i aerodynamiczne linie dachu, zwiększające jego wydajność. Długa kabina pasażerska kryje obszerną przestrzeń wewnętrzną.

Przód pojazdu zawiera również znane elementy stylistyczne, takie jak charakterystyczna linia ŠKODY. W przypadku tego modelu przeprojektowany napis ŠKODA zastępuje logo marki i jest uzupełniony pasem oświetlenia ambiente. Rozciąga się on na całej szerokości przodu pojazdu, przy górnej krawędzi, i posiada funkcję podświetlenia napisu. Co więcej, Tech Deck Face ucieleśnia nowoczesną reinterpretację znanego grilla ŠKODY. Pomimo iż ma podobne linie, Tech-Deck Face jest znacznie bardziej płaski i szerszy niż w poprzednich modelach. Żebra grilla zostały zastąpione ciemnym szkłem, które skrywa w sobie czujniki systemów asystujących.

Światła – z przodu i z tyłu – w kształcie litery T

Wąskie przednie reflektory, które zostały przesunięte daleko do krawędzi pojazdu, rozmieszczono w dwóch rzędach, jeden nad drugim. Umieszczony nad nimi ostro zarysowany pas świateł do jazdy dziennej rozciąga się na boki przypominając skrzydła i rozszerzając wiązkę świetlną. Reflektory swoim ustawieniem tworzą kształt litery T – podobnie jak tylne światła LED. Ponownie górna linia rozciąga się tam na boki. Ten akcent stylistyczny powtarza się na elektronicznych lusterkach zewnętrznych, a także na klamkach drzwi wyposażonych w czujniki, które pionowo zagłębiono w nadwoziu.

Charakterystyczne wloty powietrza w zderzakach

W ŠKODZIE VISION 7S – z przodu i z tyłu – szczególnie wyróżniają się potężne zderzaki. Co ciekawe, wykonane są z opon pochodzących z recyklingu. Ten sam materiał jest również stosowany do okładzin nadkoli i dodaje wizualnej atrakcyjności. Z przodu zintegrowanych jest siedem pionowych wlotów powietrza, przez które kierowane jest ono do hamulców i układów chłodzenia. W modelu VISION 7S znajduje się także dziewięć pionowych wylotów powietrza – w tylnym zderzaku.

Idealny do jazdy i relaksu

Wnętrze VISION 7S może pomieścić do siedmiu pasażerów, zapewniając typową dla ŠKODY przestronność oraz poczucie bezpieczeństwa i ochrony. Jest symetryczne, co daje wszystkim pasażerom jednakowe poczucie dużej przestrzeni.

Dzięki obrotowemu centralnemu ekranowi dotykowemu i przesuwanym elementom, VISION 7S oferuje pasażerom dwie różne konfiguracje wnętrza. Tworzą one idealną atmosferę w różnych sytuacjach – jazdy i relaksu. Podczas jazdy wszystkie elementy sterujące znajdują się w idealnej pozycji i są łatwo dostępne dla kierowcy, a centralny 14,6-calowy ekran dotykowy jest ustawiony pionowo, co zapewnia lepszą dostępność i gromadzenie informacji. Podczas ładowania lub postoju można przejść w tryb relaks jednym naciśnięciem przycisku na konsoli środkowej. Wnętrze zmienia się wówczas eleganckim, synchronicznym ruchem: kierownica i zestaw wskaźników odsuwają się do tyłu od kierowcy i pasażerów, tworząc dodatkową przestrzeń. Fotele w pierwszym rzędzie obracają się do wewnątrz i pochylają, co zapewnia jeszcze większy komfort, umożliwiając także oglądanie ekranu pasażerom z tyłu. Fotele w drugim rzędzie również się rozkładają. Wszyscy pasażerowie mogą cieszyć się wygodniejszą pozycją siedzącą i lepszym widokiem na ekran, który obraca się do pozycji poziomej, aby optymalnie wyświetlać treści rozrywkowe.

Całkowicie przeprojektowana intuicyjna obsługa HMI

W przypadku VISION 7S zespół projektowy ŠKODA na nowo opracował koncepcję interfejsu HMI, podkreślając idealną harmonię między dotykowymi (ręcznymi) i wirtualnymi (cyfrowymi) elementami sterującymi. Wszystko zostało zaprojektowane z myślą o uproszczeniu obsługi. Elementy sterujące są intuicyjne i umożliwiają kierowcy łatwe odnalezienie i korzystanie z funkcji, której szuka. W trybie jazdy kierowca korzysta z zaawansowanego systemu AR head-up, wyświetlającego najważniejsze dane z jazdy, oraz 8,8-calowego cyfrowego wyświetlacza wskaźników, który dostarcza dodatkowych informacji. Kierownica została całkowicie przeprojektowana, a jej konstrukcja spłaszczona u góry i u dołu, co zapewnia kierowcy dobry widok na 8,8-calowy cyfrowy wyświetlacz wskaźników. W jej centralnej części widnieje nowy napis ŠKODA. Z kierownicą zintegrowane są haptyczne elementy sterujące, podkreślone przez pomarańczowe akcenty (Flashy Orange). W trybie relaks kierowca może sterować bardziej wyrafinowanymi funkcjami za pomocą zintegrowanego panelu dotykowego na dolnym ramieniu kierownicy.

Ekologiczne materiały i oświetlenie ambiente

Całe wnętrze modelu VISION 7S wykończone jest trwałymi, zrównoważonymi materiałami. Górna część deski rozdzielczej i drzwi są obite ciemną sztuczną skórą i spowite oświetleniem ambiente, które podkreśla łagodną, zaokrągloną linię. Dolne elementy, takie jak deska rozdzielcza i podłokietniki drzwi, są wykończone jaśniejszą sztuczną skórą, która nawiązuje do koloru nadwozia Explorer Green. Są one również podkreślone ambientowym oświetleniem. W miejscu, w którym słupek B styka się z drzwiami, dolna część ich poszycia jest wyciągnięta do góry pod kątem i zwieńczona kryształowym wykończeniem. Kryształy te oświetlają wejście do auta białym światłem lub też ostrzegają barwą czerwoną przed nadjeżdżającym pojazdem lub rowerzystą, gdy drzwi są otwarte. Centralna strefa paneli drzwiowych pokryta jest czarną tkaniną poliestrową z recyklingu. Materiał z recyklingu jest również zastosowany do wewnętrznych obszarów siedzeń i deski rozdzielczej. Dopełnieniem wystroju wnętrza są wyjątkowe ozdobne przeszycia w kształcie litery X, które podkreślają charakter SUV-a.

Po raz pierwszy ŠKODA zastąpiła tradycyjne chromowane akcenty unikalną matową farbą. Wszystkie elementy funkcjonalne, w tym elementy sterujące, pasy bezpieczeństwa i apteczka, są podświetlone w przyciągającym wzrok kolorze Flashy Orange. Podłoga i bagażnik, które są wykonane w całości z forniru pochodzącego z recyklingu opon, również wpisują się w zrównoważony etos VISION 7S. Ten specjalny materiał jest odporny na zarysowania i łatwy do czyszczenia, co czyni samochód praktycznym i przyjaznym dla rodziny.

Nowe logo i znak słowny

Zmianie uległ design znaku słownego ŠKODA. Zmodyfikowana zostanie także częstotliwość jego wykorzystania – będzie prezentowany częściej niż logo firmy w komunikacji marketingowej. Nowa stylizacja wykorzystuje zupełnie inną typografię opartą na symetrii i połączeniu okrągłych kształtów z bordiurami. Największą zmianę w znaku słownym zaobserwować można w literze S, w którą estetycznie wkomponowano tradycyjnie występujący karon nad literą. Symbol „skrzydlatej strzały” również został zdefiniowany na nowo, choć nie tak bardzo jak znak słowny. Jego uproszczona konstrukcja jest widoczna na pierwszy rzut oka. Nowe logo ŠKODY będzie teraz przedstawiane bez plastikowej grafiki 3D. W ten sposób marka reaguje na zmianę w kierunku jeszcze bardziej zdigitalizowanej komunikacji. Prostszy, dwuwymiarowy znak graficzny gwarantuje większy wpływ na odbiorcę, zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, a także może być lepiej integrowany z różnymi formatami.

Nowe SUPERB i KODIAQ oraz odmieniona OCTAVIA

W fazie przejścia w erę e-mobilności marka nie rezygnuje ze sprzedaży swoich flagowych modeli z wysokowydajnym napędem spalinowym. W drugiej połowie 2023 r. zaprezentowane zostaną nowe generacje modeli SUPERB oraz KODIAQ. Co więcej, w 2024 r. pojawi się odświeżona ŠKODA OCTAVIA. Dzięki nowej strategii ŠKODA zaoferuje swoim klientom najszersze portfolio w historii marki – od miejskiego modelu FABIA po 7-miejscowego elektrycznego SUV-a VISION 7S.

Przyspieszona kampania e-mobilności

Marka poinformowała także o przyspieszeniu swojej kampanii związanej z e-mobilnością. Już do 2026 r. ŠKODA wprowadzi na rynek trzy kolejne całkowicie elektryczne modele. W planach jest samochód o przede wszystkim miejskim przeznaczeniu, ale także kompaktowy SUV i siedmiomiejscowe auto rodzinne. Model VISION 7S stanowi zapowiedź siedmiomiejscowego elektrycznego SUV-a oraz nowego języka projektowania, który będzie charakteryzował kolejne modele.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 1,20 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 398,46 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 11,24 kB
Pobierz
Proszę czekać...