KODA KAMIQ otrzymuje maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w teście Euro NCAP
KODA KAMIQ otrzymuje maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w teście Euro NCAP
KODA KAMIQ otrzymała maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w teście przeprowadzonym przez Euro NCAP – niezależny europejski program oceniający bezpieczeństwo pojazdów. Dzięki temu pierwszy miejski SUV marki jest kolejnym modelem KODY zaliczanym do najbezpieczniejszych pojazdów w swojej klasie. KAMIQ spisał się szczególnie dobrze w obszarach ochrony dorosłych pasażerów i rowerzystów.
- Aktywne i pasywne bezpieczeństwo pojazdów KODY jest dla nas najwyższym priorytetem. Fakt, że nasz najnowszy model KAMIQ otrzymał maksymalną pięciogwiazdkową ocenę w teście zderzeniowym Euro NCAP, pokazuje, jak wysoko stawiamy poprzeczkę w zakresie bezpieczeństwa pojazdów i stanowi dowód skuteczności naszych prac inżynierskich w tym obszarze – mówi Christian Strube, członek zarządu KODA AUTO ds. rozwoju technicznego.
KODA KAMIQ, trzeci SUV w ofercie marki po modelach KODIAQ i KAROQ, pomyślnie ukończyła kompleksowe testy zderzeniowe i testy bezpieczeństwa Euro NCAP, uzyskując maksymalny pięciogwiazdkowy wynik. Najnowszy model w portfolio KODY najlepsze rezultaty osiągnął w zakresie ochrony dorosłych pasażerów i rowerzystów. SUV uzyskał imponujący wynik 96 proc. za ochronę dorosłych pasażerów wewnątrz pojazdu. Testerzy przyznali modelowi pełną ocenę w zakresie ochrony rowerzystów, na którą dodatkowo korzystnie wpłynęło działanie systemów: FRONT ASSIST, funkcja wykrywania pieszych PREDECTIVE PEDESTRIAN, CYCLING PROTECTION oraz hamowania w mieście CITY EMERGENCY BRAKE, dostępnych w standardowym wyposażeniu pojazdu.
KAMIQ może zostać wyposażony w dziewięć poduszek powietrznych, w tym opcjonalną poduszkę osłaniającą kolana kierowcy i tylne boczne poduszki. Ochronę w razie wypadku dodatkowo zwiększają: hamulec multikolizyjny MULTICOLLISION BRAKE, dostępny jako opcja aktywny system ochrony kierowcy i pasażerów CREW PROTECT ASSIST oraz mocowania ISOFIX i opcja Top Tether stabilizujące fotelik łącząc go z oparciem tylnego siedzenia samochodu i przednim fotelem pasażera. Standardowe wyposażenie modelu KODA KAMIQ obejmuje również asystenta pasa ruchu LANE ASSIST, a opcjonalny system SIDE ASSIST ostrzega kierowcę o obecności pojazdów znajdujących się na drugim pasie ruchu w odległości do 70m. Połączenie działania wszystkich systemów zaowocowało przyznaniem dla modelu KAMIQ oceny 3,5/4 pkt w teście.
Podobnie jak kompaktowa KODA SCALA, również wyróżniona pięcioma gwiazdkami w teście NCAP, KAMIQ bazuje na platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen, która jest wyposażona w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa. Wyjątkowo sztywne nadwozie tego miejskiego SUV-a z dużymi strefami zgniotu i wyjątkowo wytrzymałą komorą pasażerską zapewnia najwyższej klasy bezpieczeństwo pasywne. KODA wykorzystuje w tej części pojazdu prawie 80-procentowy udział wysokowytrzymałych lub specjalnie hartowanych stali.
Program Euro NCAP został ufundowany w 1997 roku, a do jego obecnych członków należy ministerstwo transportu, kluby motoryzacyjne, stowarzyszenia ubezpieczeniowe i instytuty badawcze z ośmiu krajów europejskich. Konsorcjum ma siedzibę w belgijskim mieście Leuven. Przeprowadza testy zderzeniowe z obecnymi modelami pojazdów i ocenia ich bezpieczeństwo aktywne i pasywne. W ciągu ostatnich kilku lat testy te stały się coraz bardziej rygorystyczne i obecnie obejmują różne scenariusze kolizji. Początkowo opierały się wyłącznie na wynikach testów zderzeniowych, dziś przy ocenie końcowej większą wagę przywiązuje się do działania systemów bezpieczeństwa aktywnego i systemów wspomagania kierowcy.