KODA kończy rok 2017 z rekordowymi wynikami
KODA kończy rok 2017 z rekordowymi wynikami: FABIA i OCTAVIA najpopularniejszymi samochodami w Polsce
Rok 2017 był historyczny nie tylko dla odnotowującej kolejne rekordy KODY, ale i dla całego rynku samochodów osobowych w Polsce. Niekwestionowany lider dzięki zaufaniu klientów potwierdził swoją dominację, utrzymując pozycję na wielu frontach. KODA była w minionym roku najchętniej wybieraną marką nowych samochodów w Polsce, a jej bestsellery, FABIA i OCTAVIA, dwoma najpopularniejszymi modelami w naszym kraju.
Rok 2017 przyniósł 486 532 nowych rejestracji samochodów na polskich drogach. Dobra forma rynku w grudniu wzmocniła jeszcze trend wzrostowy, który przyniósł rekordowy wynik roczny. Osiągnięty rezultat poprawia ten z roku 2016 aż o 16,89% i stanowi najlepszy rezultat w XXI wieku.
Swój kluczowy wkład w osiągnięcie takiego sukcesu miała KODA, która od lat kreuje rynkowe trendy w Polsce, a jej modele, wyposażone w szereg nowych systemów bezpieczeństwa i innowacyjnych technologii, mają znaczący udział w kształtowaniu całego rynku. W 2017 roku dostarczyła na polskie drogi 62 254 samochody, co stanowi przyrost o 19,04% wobec rezultatu osiągniętego w roku 2016, który zakończyła na pozycji lidera z 52 296 dostarczonymi samochodami. Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy udział KODY w polskim rynku zwiększył się z 12,56 do 12,80%. Na pozycji lidera polskiego rynku pozostaje nieprzerwanie od 2009 roku.
Marka wzmocniła w tym roku swoją pozycję wśród Klientów Indywidualnych, notując wzrost wyniku aż o 22,02% (z 13 863 do 16 915 rejestracji). KODA osiągnęła także fantastyczne wyniki na płaszczyźnie sprzedaży flotowej. Z wynikiem 45 339 rejestracji zanotowała w tym roku w tej kategorii wzrost aż o 17,97% w relacji do 2016 roku, zajmując aż 13,37% całego rynku.
Największą siłą marki pozostają w Polsce niezmiennie jej dwa bestsellery – modele FABIA i OCTAVIA. Obydwa modele do ostatniego miesiąca roku przodowały w statystykach rejestracji i rywalizacja o tytuł "numeru 1" polskiego rynku mogła się rozegrać tylko pomiędzy nimi. Ostatecznie liderem rynku okazała się FABIA, która notując aż 26,31% wzrostu zanotowała roczny wynik na poziomie 19 047 rejestracji. Minimalnie wygrała tym samym z większym modelem OCTAVIA, który w tym roku zanotował wzrost o 11,14%, do wyniku 18 856 dostaw. OCTAVIA zakończyła tymczasem grudzień i cały rok z pozycją lidera rynku Klientów Instytucjonalnych. W tej kategorii zanotowała wzrost o 9,94% do 15 312 samochodów. Choć dynamika wzrostu modelu FABIA była w tej kategorii jeszcze większa (+24,05%), wystarczyło to do zajęcia silnej pozycji wicelidera z wynikiem 13 017 rejestracji.
Na niekwestionowany sukces KODY w Polsce złożyła się wysoka forma zaprezentowana w tym roku przez całą gamę marki, zbudowaną przez modele systematycznie wzbogacane o nowoczesne technologie, okupujące miejsca w ścisłych czołówkach swoich segmentów. CITIGO kończy rok z pozycją wicelidera i 2 838 zarejestrowanymi egzemplarzami. Modele FABIA i OCTAVIA pozostają zdecydowanymi liderami swoich segmentów, a flagowy model SUPERB zajmuje pozycję wicelidera, zyskując w tym roku znaczący wzrost 14,55%, do 7 361 rejestracji. Dużym zaufaniem klientów nieustannie cieszy się także uaktualniony w tym roku model RAPID, który zanotował wzrost o 8,07% i w zdominowanej przez model OCTAVIA klasie kompaktowej zajmuje szóstą lokatę.
Największym wydarzeniem produktowym KODY w tym roku było rozpoczęcie ofensywy w segmencie SUV. Debiutujący w lutym, topowy SUV marki, KODIAQ zaliczył udany wstęp na rynek, do końca roku zbierając 2 942 rejestracji, które dają mu szóste miejsce w swojej klasie. Na polskich drogach pojawiają się także pierwsze sztuki mniejszego SUV-a KAROQ, który stanowi kolejny krok w strategii rozwoju KODY w tym najbardziej perspektywicznym, silnie rozwijającym się segmencie.
„Rosnąca pozycja rynkowa modeli KODY i coraz większe znaczenie debiutantów w klasie SUV budują obraz silnej marki, która zakończyła miniony rok na pozycji niekwestionowanego lidera rozwijającego się w dobrym kierunku” – mówi Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży marki KODA w Polsce. „Nasze bestsellery potwierdzają swoimi wynikami, że to właśnie samochody KODY najlepiej odpowiadają na potrzeby polskich klientów. Wraz ze zmieniającymi się trendami i potrzebami kierowców, ewolucji ulegają nasze auta. Stają się liderami pod względem nowoczesnych technologii, jednocześnie wyróżniając się na polskich drogach wyrazistym designem”.