koda liderem sprzedaży w pierwszym półroczu 2010
koda liderem sprzedaży w pierwszym półroczu 2010
Marka koda odnotowała niewielki spadek na poziomie niższym niż cały rynek (tylko 5,46%). Jest to najniższy procentowy spadek sprzedaży spośród sześciu głównych marek obecnych na polskim rynku motoryzacyjnym.
Wyniki sprzedaży zapewniły kodzie wzrost przewagi nad drugim w zestawieniu Fiatem – w I półroczu koda sprzedała o 4 869 samochodów więcej niż Fiat.Udział rynkowy marki wzrósł o 0,1 p.p.
Najpopularniejszym modelem czeskiej marki pozostała Octavia (40% sprzedaży) oraz Fabia (32%). Sprzedaż samochodów osobowych w I półroczu 2010 r. trzech najpopularniejszych w Polsce marek oraz poszczególnych modeli Skody prezentują poniższe wykresy.
"Wynik sprzedaży, jaki uzyskaliśmy w czerwcu, potwierdza pozycję naszej marki jako zdecydowanego lidera rynku samochodów osobowych po pierwszym półroczu 2010", podsumował Tomasz Porawski, Dyrektor Działu Handlowego Skoda Auto Polska S.A.
„Podsumowując czerwiec należy dodać, że oprócz samego wyniku handlowego cieszy nas również bardzo duża ilość nowych zamówień, które przyjęliśmy w tym miesiącu głównie z sektora flotowego. Ewidentnie potwierdza to rosnący popyt ze strony małych i dużych przedsiębiorstw, które chcą zdążyć z zakupem samochodu z kratką przed zapowiadaną z początkiem nowego roku zmianą przepisów o podatku VAT. Niewątpliwie jest to dobry znak na drugie półrocze zarówno dla naszej marki, jak i całego rynku samochodowego, którego prognozę szacujemy aktualnie na poziomie 320 tys. aut. Przygotowujemy się właśnie na taki optymistyczny scenariusz rozwoju sytuacji rynkowej sukcesywnie powiększając plan dostaw na III i IV kwartał bieżącego roku.
Duży wpływ na tak pozytywny rozwój sytuacji ma zapewne odświeżona gama modelowa. Coraz większe uznanie - zarówno wśród klientów flotowych, jak i indywidualnych uzyskuje Fabia po faceliftingu, w której, oprócz udanych zmian stylistycznych, wprowadzone zostały zupełnie nowe jednostki silnikowe. Klienci flotowi doceniają zalety nowej palety diesli - czterocylindrowych silników wykorzystujących system zasilania typu common rail, wśród klientów indywidualnych coraz większym zainteresowaniem cieszą się znane jednostki 1,2 TSI, które przy doskonałych właściwościach jezdnych charakteryzuje także rewelacyjna kultura pracy oraz bardzo niskie zużycie paliwa. Duże nadzieje wiążemy także z długo oczekiwanym silnikiem 1,4 TSI 125 KM, który jest już dostępny także w modelu Yeti oraz nowym dwustukonnym 2,0 TSI, doskonale uzupełniającym paletę silników benzynowych w modelu Superb.”