KODA na drodze po rekord
KODA na drodze po rekord: już milion samochodów dostarczonych w 2016 roku
Znaczący udział w tym osiągnięciu miał model SUPERB: od stycznia do chwili obecnej dostarczono już 115 000 egzemplarzy flagowego modelu marki, co oznacza wzrost aż o 85,2% wobec analogicznego okresu w roku poprzednim. Premiera zupełnie nowego, dużego modelu KODY w segmencie SUV – KODIAQA – oraz gruntownie zmodernizowanej odsłony modelu OCTAVIA obiecuje dalsze przyspieszenie rozwoju marki w nadchodzącym roku 2017.
„Wyniki osiągane w obecnym roku finansowym dowodzą, że KODA potrafi skutecznie wchodzić na nowe segmenty na rynkach całego świata dzięki swojej nowoczesnej i nieustannie rozwijanej palecie modelowej” – mówi Prezes Zarządu KODY, Berhnard Maier.
Szczególnie dynamiczny rozwój wyniku w tym roku zaliczył model SUPERB: od początku stycznia do końca października Klienci na całym świecie odebrali blisko 115 000 egzemplarzy najwyżej pozycjonowanego modelu czeskiej marki. W porównaniu do tego samego okresu rok temu oznacza to wzrost wyniku aż o 85,2% (61 900 sztuk modelu dostarczonych przez pierwsze dziesięć miesięcy 2015 roku). Bardzo dobre wyniki notują także miejski model FABIA i kompaktowy RAPID. Ich wyniki w tym okresie wzrosły o odpowiednio 6,7% oraz 7% wobec roku poprzedniego.
Do rekordowego wyniku osiągniętego już w tym roku przyczynił się oczywiście także model OCTAVIA – serce gamy modelowej KODY. Przez pierwsze dziesięć miesięcy bieżącego roku czeska marka dostarczyła już 361 700 sztuk swojego bestsellera. Nadchodząca w przyszłym roku udoskonalona odsłona modelu pozwoli jeszcze wzmocnić jego silną pozycję na rynkach całego świata. |
Przyszły rok będzie także świadkiem rynkowego debiutu zupełnie nowego, dużego SUV-a czeskiej marki. Z modelem KODIAQ KODA debiutuje w najbardziej dynamicznie rozwijającym się segmencie całego rynku samochodowego. Model ten otworzy czeską markę na zupełnie nowe grupy odbiorców. W salonach są już przyjmowane zamówienia, a pierwsze samochody zostaną dostarczone Klientom w lutym 2017 roku.
Poza dobrymi perspektywami na nadchodzący rok, KODA skupia się na wzroście długofalowym. Plan działania został przedstawiony w „Strategii 2025”, z którą czeska marka przygotowuje się na wyzwania stojące przed branżą motoryzacyjną w najbliższej dekadzie. Kluczowe elementy tego planu obejmują zagadnienia elektromobilności, cyfryzacji, produktów i produkcji, jak i rozwiązań mobilnych i łączności internetowej. KODA planuje rozwój na dwóch płaszczyznach: w zakresie wzrostu wyników sprzedaży, jak i w objęciu w trendzie wzrostowym także nowych sektorów rynku, takich jak dostarczanie cyfrowych usług mobilności.