koda nie zamarza!
koda nie zamarza!
Na pytania użytkowników samochodów tej marki odpowiada Biuro Prasowe koda Auto w Mlada Boleslav. Czy i ile przypadków zamarzania silników odnotowano dotychczas w samochodach marki koda? W samochodach koda Fabia i koda Octavia, wyposażonych w produkowane przez koncern Volkswagen silniki o pojemności skokowej 1.4/55kW i 1.4/74kW w ciągu ostatnich 24 miesięcy odnotowaliśmy 39 przypadków tzw. zamarzania. Dotyczyło to jednak samochodów eksploatowanych w ekstremalnych warunkach klimatycznych, a więc przy niskich temperaturach otoczenia. Ile takich samochodów zgłosiło się do serwisów w Polsce? Nie było takiego problemu z żadnym samochodem w tym kraju. Jaka będzie reakcja koda Auto na ewentualne zgłoszenia takich problemów? Wszystkie takie samochody przejdą naprawy serwisowe oraz modernizacje systemu chłodzenia w ramach gwarancji producenta. Czy można jeszcze w najbliższej przyszłości spodziewać się kolejnych takich przypadków? Z powodu dużego mrozu mogą ulec zatarciu silniki. Zatarcia występują z powodu tworzenia się korków lodowych w magistrali olejowej. Może się to zdarzyć tylko przy ekstremalnie niskich temperaturach w pojazdach eksploatowanych na krótkich odcinkach. Natomiast przy dostatecznie rozgrzanym silniku kondensat wody odparowuje i powstanie oblodzenia jest wykluczone. W przypadku samochodów marki koda dotyczy to tylko niewielkiego promila całej produkcji. Czy podobne problemy mogą dotyczyć także jednostek napędowych produkowanych w Czechach? W silnikach koda 1.0/37kW i 1.4 1.4/44kW montowanych do samochodów koda Fabia ten problem nie pojawia się wcale. Natomiast wszystkie silniki produkowane przez koncern Volkswagen zostały zmodyfikowane i problem ich zamarzania nie ma prawa obecnie się gdziekolwiek pojawić. Dotyczy to jedynie silników starszych, produkowanych od 1997 roku. Co zatem powinien uczynić użytkownik, który w swoim samochodzie spotka się z takim problemem? Skontaktować się z autoryzowanym serwisem koda Auto, który taką sprawę rozpatrzy indywidualnie.