13 listopada 2019
KODA notuje rekordowe przychody ze sprzedaży po pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku
KODA notuje rekordowe przychody ze sprzedaży po pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku
KODA zwiększyła przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku do 14,8 mld euro (+ 17,6 proc.), uzyskując najwyższy wynik w historii firmy. Zysk operacyjny pozostaje również na bardzo wysokim poziomie, wzrastając do poziomu 1,175 mld euro (+ 8,5 proc.).
Świetne rezultaty marki KODA nie dotyczą tylko przychodów ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego, ale również liczby sprzedanych pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku sprzedaż ta wzrosła do 804 900 sztuk, co daje wzrost o 15.3 proc. Wpływ na rezultaty miały bardzo dobrze prowadzone działania sprzedażowe oraz konsolidacja marek w Indiach, której efektem było włączenie kolejnych spółek do KODA AUTO Group.
Konsolidacja, która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku miała na celu zrzeszenie jednostek funkcjonujących na ważnym dla marki rynku. W październiku Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) oraz KODA AUTO India Private Limited (SAIPL) połączyły siły pod patronatem KODA AUTO Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL).
- Pomimo wyzwań na rynkach samochodowych na całym świecie byliśmy w stanie zwiększyć zysk z działalności operacyjnej w trzech pierwszych kwartałach. Negatywne efekty kursów walut i wyższy koszt początkowy nowych produktów zostały zrekompensowane odpowiednim zarządzaniem kosztami i aktywną sprzedażą, a także sprzedażą na rynkach poza Chinami - komentuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu finansów i IT KODA.
Przy 1.175 miliardach euro po trzech kwartałach, zysk z działalności operacyjnej KODA AUTO pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Jest to wynik niewiele poniżej najlepszego w historii firmy z 2017 roku (1.206 miliardów euro). Wzrost o 8.5 proc. w porównaniu do tego samego okresu minionego roku dowodzi, że obrany przez markę kurs przynosi spodziewane rezultaty. Rentowność sprzedaży po trzech kwartałach 2019 roku kształtuje się na poziomie 7.9 proc., co jest wynikiem powyżej średniej rynkowej.
We wrześniu KODA wyznaczyła kierunek rozwoju firmy prezentując nowości na targach IAA we Frankfurcie. Dla publiczności dostępne były m.in.: modele SCALA i KAMIQ w wersji MONTE CARLO czy uterenowiony wariant flagowej limuzyny SUPERB SCOUT. Nowy, miejski SUV KAMIQ, który jest trzecim modelem marki w tym segmencie, ma być jednym z impulsów wzrostu KODY w najbliższych miesiącach.
Multimedia