KODA numerem 1 wśród Klientów indywidualnych w 2015 roku
KODA numerem 1 wśród Klientów indywidualnych w 2015 roku
Samochody czeskiej marki są najchętniej wybierane w Polsce przez Klientów indywidualnych. Ich niekwestionowanym numerem 1 jest KODA Fabia. W pierwszej piątce najpopularniejszych samochodów w naszym kraju znajduje się także model Rapid.
Już siódmy rok z rzędu KODA nie daje szans konkurencji na polskim rynku. Także w 2015 roku czeska marka była zdecydowanym numerem 1 w naszym kraju, sprzedając najwięcej samochodów także wśród Klientów indywidualnych.
Sama marka KODA w tym czasie zdecydowanie poprawiła jednak swój wynik: w 2015 roku Klienci indywidualni zarejestrowali 14 210 samochodów tej marki, to jest o 7,93% więcej niż przed rokiem (13 166 samochodów). Tym samym zwiększył się rynkowy udział KODY: wzrósł z 10,43% do 11,53%.
„Utrzymanie pierwszej pozycji i zachowanie tendencji wzrostowej w Polsce jest doskonałym osiągnięciem całej KODY” – mówi Dariusz Brodnicki, Dyrektor Sprzedaży marki KODA. „Na rezultat ten składa się wiele wypracowywanych przez lata czynników: bardzo korzystna dla Klienta oferta, zaangażowani dealerzy, nowoczesne salony sprzedaży i w końcu – nowoczesne i atrakcyjne samochody” – dodaje.
Od momentu debiutu nieustannie zwiększa on swoją popularność: wśród Klientów indywidualnych poprawił on swój wynik z 2014 roku aż o 74,36% (z 3 023 egzemplarzy zarejestrowanych w 2014 roku do 5 271 sztuk w 2015). To największy wzrost całego rynku i zdecydowany lider w klasyfikacji modelowej. Posiada imponujący udział 4,28% w całości rynku.
Pozostałe modele KODY także utrzymują czołowe pozycje w odpowiednich im klasyfikacjach segmentowych.
Doskonały wynik wśród Klientów indywidualnych dowodzi, że czeskie samochody są wysoko notowane w zakresie ważnym także dla nich: wyróżniają się nie tylko korzystnym stosunkiem ceny do jakości, ale też emocjonującym designem, większymi możliwościami indywidualizacji i innowacyjnymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa. KODA zachowuje imponujące tempo rozwoju, nieustannie wprowadzając nowe produkty i modernizując te już obecne na rynku w ramach największej w ponad 120-letniej historii marki kampanii modelowej.