KODA Octavia Combi – wymarzony kompan wakacyjnej przygody
KODA Octavia Combi – wymarzony kompan wakacyjnej przygody
Już samo wejście do środka zapowiada, że będzie to dobrze spędzone kilka godzin. Kabina nowej generacji urosła w każdą ze stron, stając się najbardziej przestronnym wnętrzem w swoim segmencie. Na brak miejsca nie może narzekać żadna z piątki podróżujących osób. Poczucie komfortu zapewniają wygodne, ergonomiczne fotele.
Czas podróży umili łatwy w obsłudze zestaw multimedialny z możliwością podłączenia urządzeń zewnętrznych i doskonała jakość dźwięku płynącego z głośników.
Jak przystało na producenta reklamującego się hasłem „Simply clever” konstruktorzy zadbali o możliwość efektywnego, pełnego wykorzystania przestrzeni bagażnika: znajdziemy w niej wiele schowków, zaczepów i siatki, pozwalające bezpiecznie przewieźć ładunek każdej wielkości. Duże, praktyczne schowki pojawiają się także we wszelkich zakamarkach w kabinie, pozwalając zabezpieczyć butelki wody, telefony i mapy przed przemieszczaniem.
Jednym z najważniejszych składników wakacyjnego budżetu jest koszt dojazdu, który z roku na rok rośnie, za sprawą drożejącego paliwa. Octavia przychodzi z odsieczą, minimalizując ten negatywny trend nowoczesnymi, wydajnymi jednostkami napędowymi. Najoszczędniejsze z nich są w stanie uzyskać wynik 3,5 l zużycia paliwa na 100 km jazdy w trasie, co przekłada się na zasięg 1429 kilometrów!
Teraz podróżując nawet przez całą Europę nie trzeba się martwić o zmieniające się ceny paliw w różnych krajach i wysokie koszty transportu.
Na jakość podróży wpływa też bezpieczeństwo, które w wypadku tego modelu zostało potraktowane wyjątkowo poważnie. Nowa Octavia może dysponować wieloma zaawansowanymi systemami elektronicznymi, jak aktywny tempomat, hamulec antykolizyjny czy funkcja rozpoznawania zmęczenia kierowcy (Driver Activity Assistant).
Wspólnie, systemy te pozwolą zapobiec niebezpiecznym sytuacjom na drodze – jeśli jednak taka nastąpi, bezpieczeństwo osób w kabinie gwarantuje najwyższy możliwy wynik pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.