Škoda Octavia - historia modelu
1 marca 2004

Škoda Octavia - historia modelu

Škoda Octavia - historia modelu

Škoda Octavia poprzedniej generacji wzięła swoją nazwę z bogatej historii marki Škoda. Pierwsza Škoda Octavia została zaprezentowana publiczności w roku 1959. Była to nowa wersja produkowanej wcześniej Škody 440, zwanej także Spartak.

Dwudrzwiowa, czteromiejscowa Octavia z nadwoziem typu notchback cieszyła się niezwykłą popularnością nie tylko na rynku krajowym, lecz także za granicą. Oprócz rynków europejskich samochód był z powodzeniem eksportowany do Afryki Południowej i Nowej Zelandii. Na bazie Škody Octavia powstała wersja Combi, a także jeden z najatrakcyjniejszych produkowanych przez Škodę kabrioletów - Škoda Felicia. Škoda Octavia produkowana była do roku 1964, kiedy to została całkowicie zastąpiona przez Škodę 1000 MB. Produkcja wersji Combi była kontynuowana aż do roku 1971. Łącznie w okresie od roku 1959 do 1971 wyprodukowano 365 000 egzemplarzy Škody Octavia. Wprowadzona do produkcji w roku 1996 Škoda Octavia stanowiła kamień milowy we współczesnej historii marki Škoda, reprezentując nowy wizerunek i ekspresję marki, a zarazem jednoznacznie wskazując jej przyszłą orientację oraz cele. Oprócz wersji typu Liftback, w roku 1998 rozpoczęto produkcję modelu Combi. Cała rodzina Škody Octavia przeszła facelifting w roku 2000, z czasem auto zyskało opinię samochodu niezawodnego, solidnego i wartościowego. Dzięki swym znakomitym zaletom cieszy się coraz większą popularnością wśród nabywców i coraz większym uznaniem specjalistów. W naturalny sposób przełożyło się to na poziom sprzedaży, który przeszedł wszelkie oczekiwania. Liczba wyprodukowanych egzemplarzy Škody Octavia przekroczy wkrótce milion - bez wątpienia auto to przyczyniło się do rewolucyjnej zmiany postrzegania marki Škoda i znacząco poprawiło jej wizerunek. Podobnie jak poprzedni model, nowa Octavia plasuje się na pograniczu segmentów klasy niższej średniej i klasy średniej, stanowiąc kontynuację podstawowej strategii firmy Škoda Auto, która przewiduje, że Klient powinien dostać "więcej samochodu" za cenę zbliżoną do konkurencji. Bardzo pojemny bagażnik, dużo miejsca dla pasażerów przednich i tylnych siedzeń, zastosowane nowoczesne rozwiązania techniczne oraz liczne, wyrafinowane detale dodatkowo zwiększają przyjemność codziennego użytkowania auta.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,42 kB
Pobierz
Proszę czekać...