ŠKODA OCTAVIA SCOUT
4 stycznia 2017

ŠKODA OCTAVIA SCOUT

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: wszechstronny talent z nowymi umiejętnościami

Modernizacja rodziny ŠKODY OCTAVIA nie zwalnia tempa. Do limuzyny, kombi i najszybszej – OCTAVII RS – dołącza odmłodzona najbardziej wszechstronna z wersji, wyposażona w wiele nowych rozwiązań i elementów wyposażenia. Udoskonalona ŠKODA OCTAVIA SCOUT debiutuje z trzema wariantami napędowymi i najnowocześniejszym napędem na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. Z prześwitem zwiększonym o 30 mm wobec OCTAVII COMBI, kompaktowy model bez problemu odnajduje się także poza asfaltowymi drogami. Świetnie radzi sobie na podjazdach i zjazdach oraz przy ciągnięciu przyczep. Jak zawsze można w niej liczyć na wiele rozwiązań „Simply Clever”.

Nowy model robi wrażenie swoim wyglądem, napędem na cztery koła, najlepszymi właściwościami jezdnymi i zwiększonymi możliwościami tak na drodze, jak i poza nią. Udoskonalona ŠKODA OCTAVIA SCOUT zyskała nowy przód, który upodabnia ją do pozostałych modeli w rodzinie: wyróżnia się wyraziściej zarysowaną maską, nowym przodem z szerszym grillem i dodatkowymi reflektorami o krystalicznej formie.

Światła wykonane są w pełni w technologii LED (z adaptacyjnym oświetleniem drogi AFS; opcja dla ŠKODY OCTAVIA SCOUT), a dodatkowo zmodyfikowano reflektory przeciwmgielne oraz lampy tylne. Silny charakter modelu podkreślony jest między innymi charakterystycznymi wstawkami na zderzaku przednim i tylnym w kolorze srebrnym. Pakiet na bezdroża jest częścią standardowego wyposażenia i w jego skład wchodzą między innymi plastikowe osłony podwozia, przewodów hamulcowych oraz paliwowych.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT niezmiennie zachwyca przestronnością wyjątkowo dużego jak na segment samochodów kompaktowych wnętrza, wysokim poziomem wszechstronnej funkcjonalności i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Poza zwiększonym prześwitem o jeszcze większą przyjemność z jazdy terenowej dba napęd na cztery koła z elektronicznie sterowanym, hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym. W trudniejszych warunkach kluczowego znaczenia nabierają kąty natarcia i zejścia, powiększone do 16,6 stopni z przodu i 14,5 stopni z tyłu.

Tak przednia jak i tylna oś ŠKODY OCTAVIA SCOUT wyposażone są standardowo w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego (EDL). Funkcja ta umożliwia płynne i gładkie ruszanie na wszystkich nawierzchniach, zachowując przyczepność wszystkich kół.

O bezpieczniejszą i łatwiejszą jazdę po stromych zboczach dba Funkcja OFF ROAD wraz z DRIVINGE MODE SELECT (opcja). Jego zadaniem jest kontrolowanie prędkości podczas zjazdów ze stromizn z użyciem hamulców. Nowoczesne oprogramowanie silnika czyni je jeszcze prostszym.

Duch „Simply clever” odzwierciedla nowe przemyślane rozwiązania, odpowiadające charakterowi tego modelu. Użytkowanie jest łatwiejsze i bardziej komfortowe poprzez podgrzewane koło kierownicy i podgrzewanie siedzeń z funkcją Thermo-Flux, która zwiększa przepuszczalność powietrza i wilgoci, zapewniając zawsze wysoki komfort podróżowania w różnych warunkach klimatycznych. Unowocześniona ŠKODA OCTAVIA SCOUT jest więc dosłownie gotowa na wszystko. Bagażnik ma pojemność od 610 do nawet 1740 litrów, a dzięki otworowi załadunkowemu o szerokości aż 1010 mm jest też perfekcyjnie dostosowany do przewozu dużych ładunków bez żadnych utrudnień. Funkcjonalność wnętrza powiększają kolejne schowki i uchwyty. W zależności od wersji silnikowej OCTAVIA SCOUT zdoła ciągnąć przyczepę o masie nawet dwóch ton.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT jest powiązana technicznie z modelem ŠKODA OCTAVIA COMBI. Do gamy napędowej dołącza wariant 2.0 TDI 150 KM z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG.

Model w momencie rynkowego debiutu dostępny jest z trzema czterocylindrowymi jednostkami:

1.8 TSI: 180 KM, prędkość maksymalna 216 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 6,8 l/100 km, emisja CO2 158 g/km;
2.0 TDI: 150 KM, prędkość maksymalna 207 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 9,1 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5 l/100 km, emisja CO2 130 g/km;
2.0 TDI: 184 KM, prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie do 100 km/h 7,8 sekundy, zużycie paliwa w cyklu mieszanym 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km*.

Nowa ŠKODA OCTAVIA SCOUT wyposażona jest we wszystkie technologie wymiany danych i synchronizacji z urządzeniami przenośnymi znane z najnowszej generacji modeli czeskiej marki. Topowy system nawigacyjny COLUMBUS wyposażony jest w wyświetlacz o przekątnej 9,2 cala, hotspot WLAN i moduł LTE. Opcjonalnie dostępna jest też funkcja telefonu alarmowego, która w awaryjnych sytuacjach automatycznie zadba o zgłoszenie zdarzenia służbom ratunkowym i wskaże lokalizację samochodu. Mobilne usługi online ŠKODA Connect stanowią idealne dopełnienie nowoczesnego wyposażenia samochodu. Wyznaczają nowy standard jakości nawigacji, dostarczania informacji, rozrywki i obsługi assistance. Funkcje systemu mogą być skonfigurowane nawet poprzez domowy komputer.

Nowy standard w segmencie wyznacza także zastosowane w modelu OCTAVIA SCOUT szerokie spektrum asystentów prowadzenia. Nowe funkcje obejmują między innymi wspomaganie cofania z przyczepą oraz ostrzeganie przed uczestnikami ruchu w martwym polu. Aktywna funkcja CREW PROTECT ASSIST ogranicza skutki nieuchronnej kolizji poprzez zamknięcie szyb i okna panoramicznego, zaciśnięcie pasów bezpieczeństwa, a także współpracuje z nadzorem odstępu, FRONT ASSIST, który wyposażony jest w funkcję awaryjnego hamowania w mieście i funkcję ochrony pieszych. Udoskonalona została też funkcja PARK ASSIST.

* Dane o charakterze poglądowym na podstawie danych producenta. Dane producenta mogą różnić się od danych ze świadectwa homologacji typu.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 9,80 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 474,45 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,96 kB
Pobierz
Proszę czekać...