21 listopada 2018
KODA określa kluczowe wyzwania w zakresie elektromobilności
KODA określa kluczowe wyzwania w zakresie elektromobilności
Rozwój na płaszczyźnie elektromobilności to nie tylko dominujący trend na rynku motoryzacyjnym, ale także jeden z kluczowych elementów strategii realizowanej przez KODĘ. Zgodnie z zapowiedzią, w przyszłym roku marka zaprezentuje pierwsze, zelektryfikowane modele samochodów. Jako jeden z pionierów w zakresie wdrażania najnowszych technologii, KODA wyznaczyła główne wyzwania w kontekście poszerzania oferty o zeletryfikowane modele pojazdów.
Kluczowym aspektem podczas wdrażania technologii z zakresu elektromobilności jest zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa, jak i oferowanie najlepszych systemów wspomagania kierowcy oraz usług z obszaru connectivity w zelektryfikowanych modelach samochodów. Dlatego jednym z priorytetów KODY jest możliwość zapewnienia klientów o tym, że zakup samochodu elektrycznego odpowiada ich wymaganiom i stanowi dobrą inwestycję w przyszłość.
Kolejnym wyzwaniem jest zapewnianie kierowcom jak największego komfortu w trakcie jazdy. Przykład modelu koncepcyjnego VISION E pokazał, że samochody elektryczne KODY będą wyróżniać się pod względem przestronności. Wnętrze auta przypomina te, które znane są z dostępnych w aktualnej ofercie modeli SUV-ów. Dzięki dodatkowej przestrzeni uzyskanej przez usunięcie silnika spalinowego i skrzyni biegów, w pojazdach elektrycznych pojawia się miejsce na dwa bagażniki – z przodu i z tyłu.
Na efekty wdrażania usług z zakresu elektromobilności do oferty modelowej KODY nie trzeba będzie długo czekać. W 2019 roku marka zaprezentuje pierwszy, w pełni elektryczny model samochodu. Będzie nim KODA CITIGO, zdolna przejechać 300 km na jednym ładowaniu oraz wspomagany energią elektryczną model SUPERB z napędem hybrydowym typu plug-in. Z kolei rok później klienci zapoznają się z pierwszym samochodem elektrycznym osadzonym na platformie MEB, który na jednym ładowaniu będzie w stanie przejechać do 500 km.
Zgodnie z prognozami na 2025 rok, samochody elektryczne wyprodukowane przez KODĘ będą stanowić 25 proc. sprzedanych przez markę aut w Europie. Marka zamierza zainwestować co najmniej 2 miliardy euro w rozwój elektrycznych pojazdów i usług z zakresu elektromobilności. Kluczowe dla realizacji wyznaczonych celów jest równoczesne wdrażanie nowoczesnych technologii z zakresu cyfryzacji i automatyzacji oraz równoległe usprawnianie samych procesów produkcyjnych.
Multimedia