kodą po Kanarach?
kodą po Kanarach?
Kanary to dla koncernów samochodowych na pozór mało atrakcyjny rynek. Na siedmiu wyspach mieszkają dwa miliony ludzi - mniej niż w samej aglomeracji warszawskiej. Jednak ten przepięknie położony na krańcach Europy zakątek odwiedza rocznie aż 10 milionów turystów, którzy chętnie korzystają z wypożyczalni samochodów i usług korporacji taksówkowych. Jest więc zrozumiałe, że są one tutaj niezbędne i generują ponad 25% popytu na nowe auta.
Nic też dziwnego, że już od 10 lat koda Canarias, należąca do Grupy Domingo Alonso, staje w szranki z innymi markami w walce o tak ważnych Klientów. Dzięki nim wieluó z nich może zetknąć się z czeskimi samochodami w wakacyjnym nastroju i czerpać przyjemność z testowania ich wśród malowniczych krajobrazów, z górami i oceanem w słonecznej perspektywie.
Wielką zasługą pierwszego przedstawicielstwa handlowego kody jest zdobycie silnej pozycji na trudnym, lokalnym kanaryjskim rynku. W 2007 roku koda Canarias sprzedała 1611 pojazdów. Udało się to sprawić mimo początkowego zupełnego braku znajomości czeskich samochodów przez tutejszych Klientów.
koda Canarias musiała w dodatku stanąć do rywalizacji z silnymi, zadomowionymi tu wcześniej markami azjatyckimi, takimi jak Honda czy obecna od ponad trzech dekad Toyota. Ich sukces na rynku wynikał w dużej mierze ze statusu wolnego portu, jaki Wyspy posiadały przed wejściem Hiszpanii do Unii Europejskiej. Taki status stwarzał korzystne warunki handlowe, w tym niskie podatki i opłaty.
Najbardziej popularna na Kanarach jest Fabia w modelu hatchback, chętnie wybierana przez wypożyczalnie samochodów. Z kolei plasująca się na drugim miejscu Octavia została w zeszłym roku najlepiej sprzedającym się samochodem dla korporacji taksówkowych.
Warto wspomnieć, że na Wyspach Kanaryjskich z marką koda w taksówce lub wypożyczalni aut spotkało się także wielu turystów z Polski. Kanary należą do najchętniej wybieranych przez polskich Klientów kierunków wakacyjnych wypraw. Podróżuje tam znacząca część z 200 tys. turystów przyjeżdżających z naszego kraju do Hiszpanii.
Domingo Alonso, do której należy koda Canarias, jest obecnie drugą najsilniejszą firmą motoryzacyjną na Wyspach Kanaryjskich - także dzięki sukcesom w sprzedaży czeskich samochodów. Posiada swoich przedstawicieli na pięciu z siedmiu Wysp Kanaryjskich, a także w afrykańskich enklawach Ceuta i Melilla, gdzie mieści się odpowiednio jej dziewięć i dwanaście przedstawicielstw. To firma ciesząca się ponad 50-letnią tradycją jednego z najstarszych importerów marki Volkswagen na świecie. Jest wyłącznym importerem samochodów Grupy Volkswagen również na Wyspach Zielonego Przylądka, w Wenezueli i na Kubie.
Wyspy Kanaryjskie bywają uważane za najbardziej wysunięty na zachód zakątek Europy. To autonomiczny region Hiszpanii, na który składa się archipelag siedmiu głównych i dwóch mniejszych wysp pochodzenia wulkanicznego na Oceanie Atlantyckim. Ich łączna powierzchnia to 7 447 km2. Są zlokalizowane około 100 kilometrów na północny zachód od wybrzeży Maroka i Sahary Zachodniej. Status stolicy dzielą między siebie Santa Cruz de Tenerife i Las Palmas de Gran Canaria.