10 stycznia 2020
KODA po raz 11 niekwestionowanym liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce. Marka dobrze przygotowana na wyzwania 2020 roku
KODA po raz 11 niekwestionowanym liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce. Marka dobrze przygotowana na wyzwania 2020 roku
68 646 zarejestrowanych samochodów to wynik z jakim KODA zakończyła 2019 rok, po raz kolejny zdobywając tytuł lidera polskiego rynku motoryzacyjnego. Tegoroczny sukces marki to efekt m.in. wysokiej sprzedaży modeli OCTAVIA oraz FABIA, a także rosnącej popularności SUV-ów: KODIAQA, KAROQA oraz debiutującego w 2019 roku KAMIQA. Marka kontynuuje ofensywę produktową i wprowadza na rynek nowoczesne modele z napędem hybrydowym oraz elektrycznym pokazując, że jako lider jest przygotowana do wyzwań, jakie stawia branża.
- Kolejny rok z rzędu KODA kończy z tytułem niekwestionowanego lidera w Polsce. Na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy zarejestrowaliśmy 68 646 aut. Bardzo udane zakończenie 2019 roku to efekt udanej ofensywy produktowej połączonej z naszą ciężką pracą. Na pewno nie byłby on jednak możliwy gdyby nie zaufanie, jakim od lat darzą nas nasi klienci. Podejmujemy wiele działań, aby sprostać ich zmieniającym się potrzebom – komentuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki KODA w Polsce.
Dwa modele na podium najczęściej wybieranych samochodów w Polsce
Rok 2019 KODA zamknęła doskonałymi wynikami dwóch bestsellerowych modeli. Najczęściej wybieranym przez Polaków autem była OCTAVIA, której na rynek trafiło 20 378 egzemplarzy. Już wkrótce do polskich salonów trafi czwarta generacja tego modelu. Nowa KODA OCTAVIA emanuje ponadczasowym designem wyrażającym pewność siebie. Aranżacja auta, poziom wykonania, jakość wykorzystanych materiałów czy zastosowanie najnowocześniejszych systemów asystujących pozycjonują pojazd wśród aut klasy premium.
Na podium w 2019 roku znalazła się także nowa FABIA, zarejestrowana w liczbie 17 095 sztuk. Auto, które w 2018 roku zadebiutowało w nowej odsłonie, w pełni odpowiedziało na potrzeby konsumentów.
Udana ofensywa produktowa
W 2019 roku KODA kontynuowała ofensywę modelową i konsekwentnie realizowała swoją strategię sprzedażową i komunikacyjną, co pozwoliło utrzymać wieloletnią dominację w polskiej branży motoryzacyjnej. Swój debiut na rynku świętowała KODA SCALA - nowy kompaktowy model, który wyznacza kierunek rozwoju marki. Na rynku zadebiutował również kolejny SUV, miejski KAMIQ. Łączy on zalety SUV-a, takie jak większy prześwit i wyższą pozycję za kierownicą, ze zwinnością i dynamiką aut kompaktowych. Nowością w ofercie jest także odświeżona gama flagowego modelu SUPERB, który zadebiutował w uterenowionej wersji SCOUT.
Lider gotowy na wyzwania 2020 roku
W 2019 roku KODA postawiła wyraźny krok w kierunku przyszłości, wprowadzając nową linię elektrycznych i hybrydowych aut sygnowanych znakiem iV. Już na początku 2020 roku do polskich klientów trafią pierwsze egzemplarze w pełni elektrycznej KODY CITIGOe iV oraz modelu SUPERB iV, czyli pierwszego auta marki, pod którego maską kryją się dwa silniki. W zależności od sytuacji i wybranego trybu jazdy pracują one indywidualnie lub w połączeniu, łącząc korzyści zapewniane przez silnik elektryczny i silnik spalinowy. Znajdujący się w aucie akumulator można też wygodnie ładować przy wykorzystaniu zewnętrznego źródła energii elektrycznej.
W najbliższych miesiącach w sprzedaży marki pojawi się także nowa OCTAVIA. Ikona marki w nowej wersji zostanie wyposażona w nowoczesne silniki TDI oraz TSI o zwiększonej wydajności, które dzięki znacznej poprawie właściwości aerodynamicznych charakteryzują się niższym zużyciem paliwa i poziomem emisji zanieczyszczeń. Nowy model będzie także kolejnym autem wyposażonym w technologię hybrydową typu plug-in. Po raz pierwszy w ofercie KODY dostępny będzie także model w technologii miękkiej hybrydy. Nowa Octavia będzie również dostępna w wersji SCOUT oraz RS (również w wersji plug-in hybrid).
- KODA jest liderem rynku aktywnym w każdym obszarze. W 2019 roku wprowadziliśmy szereg nowych modeli, a także, odważnie patrząc w przyszłość, poszerzyliśmy naszą ofertę o napędy nisko- i bezemisyjne. Zbudowanie tak szerokiej i całościowej oferty sprawia, że jesteśmy blisko klientów i odpowiadamy na ich oczekiwania. W 2020 roku kolejnym bardzo ważnym punktem w naszej historii będzie premiera w pełni elektrycznego SUV-a, który otworzy nam nowe perspektywy sprzedażowe – podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki KODA w Polsce.