koda po raz czwarty liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce
koda po raz czwarty liderem rynku motoryzacyjnego w Polsce
W 2010 roku koda wyprzedziła drugiego w zestawieniu Volkswagena o prawie 10 tys. sprzedanych samochodów. Na trzeciej pozycji znalazł się Ford, a Fiat, który w 2009 roku zajmował drugie miejsce, w 2010 spadł na czwarte. Trzecia w 2009 roku Toyota, w 2010 znalazła się dopiero na 5. miejscu.
* Cyfry na wykresie oznaczają pozycję rynkową kody w danym roku.
Komentując wyniki sprzedaży, Łukasz Zadworny - Członek Zarządu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Bardzo cieszę się z uzyskanego poziomu sprzedaży w minionym roku. Realizujemy swoją strategię, która jest efektywna, ale przede wszystkim jest długookresowa. Oznacza to, że już dzisiaj myślimy w perspektywie tego, co wydarzy się na polskim rynku motoryzacyjnym za 2 – 3 lata.”
„Jeżeli miałbym krótko wskazać kluczowe czynniki sukcesu marki w roku 2010, to z pewnością zwróciłbym uwagę na szerszą paletę modelową kody. W naszym asortymencie w roku 2010 pojawił się przede wszystkim Superb Combi. W odpowiedzi na sukcesy sportowe rajdowej Fabii S2000 - wprowadziliśmy na rynek kodę Fabia RS. Bardzo ważnym momentem było oczywiście pojawienie się odświeżonych modeli Fabii oraz Roomstera. Warto również podkreślić ofertę kody dotyczącą modeli z homologacją ciężarową, którą zaproponowaliśmy klientom instytucjonalnym i przedsiębiorcom. Jestem przekonany, że w pełni wykorzystaliśmy potencjał rynku, przygotowując najbardziej atrakcyjną i najszerszą ofertę. Co ciekawe, to właśnie Octavia była najchętniej kupowanym w 2010 roku flotowym modelem w Polsce.”
Według wstępnych danych rynkowych prezentowanych przez SAMAR, sprzedaż w wysokości 37 785 aut dała marce koda 11,33% udziału w rynku, dzięki czemu udało się wyprzedzić Volkswagena o 9 917 szt. sprzedanych samochodów (prawie 3 punkty procentowe przewagi). Tak wysoką różnicę pomiędzy liderem rynku, a marką na drugiej pozycji zanotowano ostatnio w 2004 roku. koda została nie tylko liderem sprzedaży za 2010 rok, ale również w każdym z miesięcznych rankingów zajmowała pierwsze miejsce.
Maciej Michalik, Dyrektor Działu Marketingu Skoda Auto Polska S.A. powiedział: „Miniony rok był dla nas bardzo owocny. Zrealizowaliśmy wiele projektów marketingowych, z których kilka było pionierskimi na rynku reklamowym w Polsce. Warto wspomnieć choćby zastosowanie w jednym z projektów techniki video mappingu, czy emisję interaktywnej reklamy telewizyjnej, wykorzystującej tzw. roadblocking, za którą otrzymaliśmy Brązowego Lwa na 57. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy Cannes Lions.
Projekty związane z programem rekomendacji kody ‘Wiesz co dobre!’, czy stworzenie nowej platformy komunikacji Szkoły Auto, polegającej na poszukiwali najciekawszych i jednocześnie najefektywniejszych praktyk motoryzacyjnych w całej Europie - to kolejne przykłady działań, których się podjęliśmy w minionym roku. Wszystkie przeprowadzane przez nas akcje mają na celu wzmocnienie wizerunku marki, cieszymy się z ich skuteczności.
Oprócz coraz bogatszego portfolio modeli samochodów, jak i nowoczesnych rozwiązań technologicznych (silniki TSI, TDI - spełniające normy emisji spalin EU5), także liczne programy promocyjno/upustowe już kolejny rok z rzędu zagwarantowały nam pierwsze miejsce na rynku nowych samochodów osobowych w Polsce.”