KODA podąża drogą sukcesu - udany pierwszy kwartał 2011 roku
KODA podąża drogą sukcesu - udany pierwszy kwartał 2011 roku
Od stycznia do marca 2011, dostawy do klientów wzrosły o 21,4%, do 217 124 samochodów (w poprzednim roku: 178 901 szt.). Jednocześnie, produkcja wzrosła o 28,4%, do 174 970 samochodów. Wynik finansowy firmy także odzwierciedla sukcesy marki: dochód ze sprzedaży wzrósł o 32,7% do 2,7 mld EUR w pierwszych trzech miesiącach roku. W tym samym czasie zysk operacyjny wzrósł o 87%, do 187 mln EUR.
„KODA konsekwentnie ‘trzyma nogę na pedale gazu’ także w 2011 roku i już w pierwszym półroczu pokazała, że świetnie sobie radzi. Dobry wynik finansowy podkreśla dobrą kondycję finansową firmy i oczywiście daje przesłanki do dynamicznego wzrostu także w przyszłości”, podkreślił prezes zarządu marki KODA, prof. dr h.c. Winfried Vahland. W ramach kompleksowej strategii wzrostu, czeski producent zamierza podwoić swą światową sprzedaż do 1,5 mln do roku 2018, w porównaniu do roku 2010.
Członek zarządu KODY odpowiedzialny za sprawy handlowe, Winfried Krause, dodał: „Finansowa sytuacja firmy w dalszym ciągu jest bardzo optymistyczna, co pokazały wyniki za pierwszy kwartał 2011 roku. Wyższe wyniki sprzedaży Fabii, Yeti i Superba, w znaczny sposób przyczyniły się do takiego stanu rzeczy. Co więcej, także nie bez znaczenia jest stale przez nas rozwijany proces optymalizacji kosztów.”