KODA posadziła milion drzew w ramach akcji „Drzewo za każdy samochód”
KODA posadziła milion drzew w ramach akcji „Drzewo za każdy samochód”
W ramach inicjatywy „Drzewo za każdy samochód” rozpoczętej w 2007 roku KODA zasadziła w Mladá Boleslav swoje milionowe drzewo. Projekt zakłada, że za każdy pojazd dostarczony do klienta w Czechach marka posadzi jedno drzewo. W pełni zaangażowana w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska KODA prowadzi również wiele innych proekologicznych projektów na całym świecie. Wszystko to uwzględnia strategia marki – Green Future.
– Za każdy pojazd dostarczony klientom w Czechach sadzimy drzewo, aktywnie wspierając zalesianie. Dzięki naszej inicjatywie przyczyniamy się do promocji różnorodności biologicznej. Cieszę się, że posadziliśmy nasze milionowe drzewo, wnosząc długoterminowy wkład w ochronę środowiska w ojczystym kraju KODY. Zrównoważony rozwój odgrywa kluczową rolę w naszym procesie transformacji i jest mocno osadzony w naszej strategii NEXT LEVEL – KODA STRATEGY 2030 – mówi Maren Gräf, członkini zarządu KODA AUTO ds. zasobów ludzkich.
Powierzchnia 347 boisk piłkarskich
Przedstawiciele KODA AUTO, miasta Mladá Boleslav oraz partnerskiej fundacji Nadace Partnerství uczestniczyli w sadzeniu milionowego drzewa w Parku Trzech Cesarzy w Mladá Boleslav. Był to dąb szypułkowy. W najbliższych dniach na terenie czeskich fabryk marki zostaną posadzone kolejne drzewa. Miłorząb japoński będzie 1 000 001 drzewem zasadzonym w Ogrodzie Pałacowym w Vrchlabí w ramach inicjatywy marki, a kasztanowiec zostanie 1 000 002 drzewem w Solnicach niedaleko fabryki w Kvasinach.
Do końca roku liczba drzew posadzonych w ponad 170 lokalizacjach wyniesie 1 093 000. Zajmą one powierzchnię 347 boisk piłkarskich, czyli 227 hektarów. W projekt zaangażowanych jest łącznie 190 partnerów z całych Czech.
Internetowa baza drzew
Każdego roku program ogłaszany jest za pośrednictwem systemu Grantys we współpracy z fundacją partnerską. Następnie komisja złożona z przedstawicieli KODY oraz fundacji wybiera projekty, które wesprze spośród wniosków złożonych przez miasta, gminy, organizacje non-profit, szkoły, parki narodowe i inne placówki. Zwycięskie instytucje zaopatrują się w drzewa, a KODA pokrywa koszty sadzonek, zapewniając także pięć procent kwoty dotacji wypłaconej na utrzymanie i nawadnianie drzew. Od 2017 roku w inicjatywę mogą zaangażować się również dealerzy i klienci KODY. W 2021 roku wspartych zostało 36 wniosków.
Od 2016 roku KODA prowadzi stronę internetową www.hlaslesa.cz, na której można rejestrować posadzone przez markę drzewa, co pozwala odnaleźć ich lokalizację. Od początku tego roku każde drzewo jest odnotowywane na stronie.
Zielona strategia
Oprócz inicjatywy sadzenia drzew KODA prowadzi szereg konsekwentnych działań w kierunku bioróżnorodności i dbania o roślinność. Na terenie trzech czeskich fabryk marki rośnie ponad 1400 drzew, żywopłotów i krzewów o powierzchni przekraczającej 27 500 m². Stanowią one siedlisko dla wielu gatunków owadów i zwierząt. Istnieje również powierzchnia prawie 100 000 m² dla rodzimych roślin kwitnących. W swojej głównej fabryce w Mladá Boleslav KODA utrzymuje 22 000 m² łąk, dachów pokrytych zielenią i 700 m² chronionych obszarów roślinnych przeznaczonych dla trzmieli. Na terenie fabryki w Vrchlabí cztery stanowią dom dla 240 000 pszczół miodnych latem i 60 000 zimą.
Marka wspiera również projekt rozwojowy w indyjskim regionie Latur w pobliżu fabryk w Aurangabad i Pune w stanie Maharashtra. Do tej pory zasadzono tam łącznie 27 000 drzew, utworzono pięć farm, a 100 osób zostało przeszkolonych w zakresie zrównoważonego zarządzania gospodarstwem. Dzięki podjętym działaniom dostępność wody i możliwość uprawy roli w bardzo suchym regionie uległy znacznej poprawie. Wraz ze stowarzyszeniem International Association for Human Values KODA sadzi kolejne 10 000 drzew owocowych na lokalnych polach uprawnych w regionie Taluka Shirur w Pune. W perspektywie średnioterminowej drzewa mają przyczynić się do utrzymania rolników.
KODA jest konsekwentnie zaangażowana w zrównoważony rozwój poprzez szereg działań podjętych w ramach strategii Green Future. Marka wprowadziła wiele środków w celu minimalizowania śladu ekologicznego swojej działalności biznesowej.