ŠKODA prezentuje strategię działania opartą na zrównoważonej mobilności
29 maja 2020

ŠKODA prezentuje strategię działania opartą na zrównoważonej mobilności

ŠKODA prezentuje strategię działania opartą na zrównoważonej mobilności

Doskonałe właściwości jezdne, „zielone” referencje, sportowe osiągi i nowoczesny design – to tylko niektóre z cech charakteryzujących najnowsze, zelektryfikowane modele ŠKODY. Projektowanie ekosystemu zrównoważonej mobilności jest jednym z głównych elementów strategii marki, a wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych i hybrydowych stanowi jej centralny filar. Do końca 2022 r. ŠKODA zaprezentuje w sumie dziesięć częściowo lub całkowicie zelektryfikowanych aut sygnowanych znakiem iV.
 
W 2019 roku ŠKODA wprowadziła na rynek pierwsze zelektryfikowane modele: ŠKODĘ SUPERB iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektryczny model CITIGOe iV. W tym roku ofertę poszerzy ŠKODA OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Na obecny rok zaplanowana jest także premiera ŠKODY ENYAQ iV, pierwszego elektrycznego SUV-a w ofercie marki, który stworzony został na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych grupy Volkswagen. ENYAQ iV wyznacza nowe standardy pod względem typowych dla ŠKODY cech: niezwykłej przestronności wnętrza, przyszłościowego wzornictwa, maksymalnej funkcjonalności, bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki wielu możliwościom, jakie daje modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych, można zaoferować wiele różnych specyfikacji modelu ENYAQ iV, które spełnią najróżniejsze wymagania i będą odpowiednie do różnych zastosowań.
 
W tym roku ŠKODA wprowadzi również do oferty model OCTAVIA e-TEC, który opiera się na technologii miękkiej hybrydy. Tę wersję można nazwać „najmniejszą formą” e-mobilności. Technologia ta wykorzystuje akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh, zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. Silnik elektryczny pełni tu funkcję rozrusznika i alternatora. Efektem jest większa przyjemność z jazdy oraz redukcja zużycia paliwa do 0,4 l na 100 km.
 
- ŠKODA rozwija się dynamicznie, a bardzo dobrym przykładem na to są modele sygnowane znakiem iV. Każdy, kto miał do tej pory możliwość usiąść za kierownicą jednego ze zelektryfikowanych modeli ŠKODY, wie jakie emocje z jazdy towarzyszą temu doświadczeniu. Miałem okazję osobiście przetestować zarówno nową ŠKODĘ OCTAVIA iV, jak i ŠKODĘ OCTAVIA RS iV na torze Ehra-Lessien i mogę śmiało powiedzieć, że obie wersje dostarczają niezapomnianych emocji. Hybryda z napędem plug-in jest wystarczająco mocna, ale RS wznosi kierowcę na zupełnie nowy poziom jazdy. Sportowy charakter auta to nie tylko kwestia układu napędowego, ale także zastosowanych materiałów, wyglądu, kształtu i aerodynamiki. Poza sportowym charakterem, ŠKODA OCTAVIA RS iV pozwala na przejechanie 60 km wyłącznie w trybie elektrycznym – komentuje Christian Strube, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. rozwoju technicznego.
 
Projekt zrównoważonej mobilności

W ramach największego programu inwestycji w dotychczasowej historii firmy ŠKODA AUTO przeznaczy do 2021 r. łącznie dwa miliardy euro na rozwój modeli elektrycznych i tworzenie kompleksowego ekosystemu dla nowych rozwiązań mobilnych. Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę na etapie produkcji, sprzedaży i serwisu, wspierając przemianę ŠKODY z tradycyjnej firmy motoryzacyjnej w producenta zapewniającego najlepsze rozwiązania mobilne.
 
- W przyszłości indywidualna mobilność przekroczy obszar produkcji samochodów. Dlatego pracujemy nad innymi rozwiązaniami dla naszych klientów, którzy samochód będą traktowali jako jedną z dostępnych mobilnych form transportu. Dzięki współpracy ze ŠKODA AUTO DigiLabs w Tel Awiwie, Pradze, Pekinie i Pune, konsekwentnie rozwijamy nasze know how w tym obszarze – podsumowuje Christian Strube.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 13,04 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 369,15 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,84 kB
Pobierz
Proszę czekać...