KODA prezentuje strategię działania opartą na zrównoważonej mobilności
KODA prezentuje strategię działania opartą na zrównoważonej mobilności
Doskonałe właściwości jezdne, „zielone” referencje, sportowe osiągi i nowoczesny design – to tylko niektóre z cech charakteryzujących najnowsze, zelektryfikowane modele KODY. Projektowanie ekosystemu zrównoważonej mobilności jest jednym z głównych elementów strategii marki, a wprowadzenie na rynek modeli elektrycznych i hybrydowych stanowi jej centralny filar. Do końca 2022 r. KODA zaprezentuje w sumie dziesięć częściowo lub całkowicie zelektryfikowanych aut sygnowanych znakiem iV.
W 2019 roku KODA wprowadziła na rynek pierwsze zelektryfikowane modele: KODĘ SUPERB iV z napędem hybrydowym typu plug-in oraz w pełni elektryczny model CITIGOe iV. W tym roku ofertę poszerzy KODA OCTAVIA iV z napędem hybrydowym typu plug-in. Na obecny rok zaplanowana jest także premiera KODY ENYAQ iV, pierwszego elektrycznego SUV-a w ofercie marki, który stworzony został na modułowej platformie dla samochodów elektrycznych grupy Volkswagen. ENYAQ iV wyznacza nowe standardy pod względem typowych dla KODY cech: niezwykłej przestronności wnętrza, przyszłościowego wzornictwa, maksymalnej funkcjonalności, bezpieczeństwa i komfortu. Dzięki wielu możliwościom, jakie daje modułowa platforma dla pojazdów elektrycznych, można zaoferować wiele różnych specyfikacji modelu ENYAQ iV, które spełnią najróżniejsze wymagania i będą odpowiednie do różnych zastosowań.
W tym roku KODA wprowadzi również do oferty model OCTAVIA e-TEC, który opiera się na technologii miękkiej hybrydy. Tę wersję można nazwać „najmniejszą formą” e-mobilności. Technologia ta wykorzystuje akumulator 48 V o pojemności 0,6 kWh, zlokalizowany pod przednim fotelem pasażera. Silnik elektryczny pełni tu funkcję rozrusznika i alternatora. Efektem jest większa przyjemność z jazdy oraz redukcja zużycia paliwa do 0,4 l na 100 km.
- KODA rozwija się dynamicznie, a bardzo dobrym przykładem na to są modele sygnowane znakiem iV. Każdy, kto miał do tej pory możliwość usiąść za kierownicą jednego ze zelektryfikowanych modeli KODY, wie jakie emocje z jazdy towarzyszą temu doświadczeniu. Miałem okazję osobiście przetestować zarówno nową KODĘ OCTAVIA iV, jak i KODĘ OCTAVIA RS iV na torze Ehra-Lessien i mogę śmiało powiedzieć, że obie wersje dostarczają niezapomnianych emocji. Hybryda z napędem plug-in jest wystarczająco mocna, ale RS wznosi kierowcę na zupełnie nowy poziom jazdy. Sportowy charakter auta to nie tylko kwestia układu napędowego, ale także zastosowanych materiałów, wyglądu, kształtu i aerodynamiki. Poza sportowym charakterem, KODA OCTAVIA RS iV pozwala na przejechanie 60 km wyłącznie w trybie elektrycznym – komentuje Christian Strube, członek zarządu KODA AUTO ds. rozwoju technicznego.
Projekt zrównoważonej mobilności
W ramach największego programu inwestycji w dotychczasowej historii firmy KODA AUTO przeznaczy do 2021 r. łącznie dwa miliardy euro na rozwój modeli elektrycznych i tworzenie kompleksowego ekosystemu dla nowych rozwiązań mobilnych. Zrównoważony rozwój odgrywa ważną rolę na etapie produkcji, sprzedaży i serwisu, wspierając przemianę KODY z tradycyjnej firmy motoryzacyjnej w producenta zapewniającego najlepsze rozwiązania mobilne.
- W przyszłości indywidualna mobilność przekroczy obszar produkcji samochodów. Dlatego pracujemy nad innymi rozwiązaniami dla naszych klientów, którzy samochód będą traktowali jako jedną z dostępnych mobilnych form transportu. Dzięki współpracy ze KODA AUTO DigiLabs w Tel Awiwie, Pradze, Pekinie i Pune, konsekwentnie rozwijamy nasze know how w tym obszarze – podsumowuje Christian Strube.