koda promuje różnorodność na tegorocznym Festiwalu Prague Pride
koda promuje różnorodność na tegorocznym Festiwalu Prague Pride
koda Auto po raz trzeci z rzędu została oficjalnym partnerem Festiwalu Prague Pride. Poprzez to partnerstwo producent samochodów podkreśla, że bliskie są mu takie wartości, jak: szacunek, akceptacja, równość, różnorodność i wzajemne zrozumienie. Podobnie jak w poprzednich latach, pracownicy kody wzięli udział w Paradzie Równości – najważniejszym wydarzeniu Festiwalu. W tym roku po raz pierwszy wystąpiła na niej Orkiestra Dęta kody, która zapewniła oprawę muzyczną. W trakcie tygodniowego Festiwalu Prague Pride uczestnicy podkreślali kluczowe kwestie dla społeczności LGBTQ+, zorganizowano różnorodne aktywności mające na celu wzmocnienie jej głosu.
koda Auto oficjalny partner Festiwalu Prague Pride trzeci rok z rzędu
Od 5 do 11 sierpnia w trakcie ponad 200 wydarzeń i występów kulturalnych podkreślano różnorodność oraz adresowano potrzeby społeczności LGBTQ+. Skoncentrowany na temacie „Rodzina”, tegoroczny Festiwal eksplorował ewoluującą definicję rodziny.
Parada Równości była ponownie głównym punktem Festiwalu. Rozpoczęła się w południe 10 sierpnia na Placu Wacława, przeszła przez centrum czeskiej stolicy i zakończyła się w Parku Letná. Wśród 60 000 uczestników znalazło się wielu pracowników kody, w tym członkowie grupy pracowniczej koda Proud. Festiwal zakończył się piknikiem w Parku Letná, spotkaniami na Wyspie Strzeleckiej i różnymi wydarzeniami organizowanymi przez Pride Business Forum.
Wspieranie Festiwalu Prague Pride to ważny element zaangażowania kody na rzecz różnorodności i inkluzji. W maju firma uczestniczyła w Europejskim Miesiącu Różnorodności, inicjatywie promowanej przez Komisję Europejską. Tegoroczne motto, „koda Auto: Miejsce dla każdego”, podkreśla zaangażowanie firmy w honorowanie wyjątkowości każdej osoby i wspieranie otwartej kultury organizacyjnej. Dodatkowo, koda Auto wspierała konferencję Pride Business Forum, zorganizowała wewnętrzne wydarzenie na temat LGBTQ+ dla pracowników oraz wywiesiła tęczowe flagi w różnych lokalizacjach firmy, co dodatkowo potwierdza wsparcie dla tej społeczności.
- „Jesteśmy rodziną” to temat przewodni tegorocznego Festiwalu Prague Pride, który wpisuje się w wartości kody. Z radością po raz kolejny sponsorujemy Prague Pride, ponieważ rodzina kody jest otwarta. Różnorodność i inkluzja są zapisane w naszej strategii korporacyjnej oraz w Strategii Różnorodności 2030, ponieważ mogą wzmocnić naszą firmę. Odzwierciedla to również demograficzną różnorodność naszych klientów. Jako jeden z największych pracodawców w kraju, mamy wyjątkową pozycję, aby zwrócić uwagę na prawa i potrzeby społeczności LGBTQ+ będącej częścią społeczeństwa, w którym żyjemy, i któremu służymy – powiedział Klaus Zellmer, prezes koda Auto.
Różnorodność integralną częścią strategii korporacyjnej koda
Producent samochodów uczynił z różnorodności, inkluzji, sprawiedliwości i równości jeden z fundamentów swojej kultury korporacyjnej i aktywnie zachęca pracowników do angażowania się w działalność takich struktur, jak koda Proud. Grupę założono trzy lata temu, jej działalność koncentruje się na promowaniu inkluzywnego środowiska pracy.
Od 2019 roku koda Auto jest sygnatariuszem Europejskiej Karty Różnorodności, która propaguje różnorodność i inkluzję w miejscu pracy. Pod koniec zeszłego roku producent samochodów zyskał status członka premium Pride Business Forum, największej organizacji w Czechach zrzeszającej pracodawców przyjaznych społeczności LGBTQ+. koda poparła też czeską petycję „Jesteśmy Fair”, wspierającą równość małżeńską w takich aspektach, jak świadczenia socjalne i opieka nad dziećmi. W tym roku firma została wyróżniona nagrodą „Big Step Forward Award” od Pride Business Forum, w uznaniu za jej wysiłki na rzecz tworzenia inkluzywnego środowiska pracy. Szczegóły wszystkich inicjatyw na rzecz różnorodności można znaleźć w najnowszym Raporcie o Różnorodności koda Auto.