ŠKODA rozpoczyna produkcję systemów akumulatorów MEB skonstruowanych dla elektrycznych modeli Grupy Volkswagen
19 maja 2022

ŠKODA rozpoczyna produkcję systemów akumulatorów MEB skonstruowanych dla elektrycznych modeli Grupy Volkswagen

ŠKODA rozpoczyna produkcję systemów akumulatorów MEB skonstruowanych dla elektrycznych modeli Grupy Volkswagen

ŠKODA AUTO rozpoczęła w głównej fabryce w Mladej Boleslav produkcję systemów akumulatorów do modułowej platformy MEB, która wykorzystywana jest w samochodach elektrycznych Grupy Volkswagen. Tym samym fabryka ŠKODY jest jedyną europejską lokalizacją poza granicami Niemiec, w której te systemy są wytwarzane. Około 250 pracowników będzie wkrótce produkować ponad 250 000 systemów akumulatorów rocznie na nowo wybudowanej linii produkcyjnej. Systemy, oprócz ich wykorzystania w pojazdach ŠKODY, będą implementowane również w elektrycznych modelach opartych na platformie MEB marek Volkswagen, Audi i SEAT. Sposób działania linii produkcyjnej można obejrzeć na FILMIE.

- To szczególny dzień dla ŠKODY. Rozpoczęcie produkcji systemów akumulatorów do platformy MEB w Czechach oznacza, że możemy wytwarzać absolutnie kluczowy komponent w samym sercu naszej firmy. Osiągnęliśmy kolejny cel w kierunku pomyślnego przejścia na elektromobilność. Chciałbym podziękować całemu zespołowi, który w ostatnich miesiącach bardzo ciężko pracował nad uruchomieniem nowej linii produkcyjnej. Zainwestowaliśmy około 130 milionów euro i możemy obecnie wyprodukować ponad 250 000 systemów akumulatorowych MEB rocznie – do elektrycznych modeli ŠKODY i innych marek Grupy. Nasz cel jest jasny – chcemy produkować podzespoły elektryczne lub pojazdy z takim napędem we wszystkich trzech czeskich zakładach do 2030 roku – mówi Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.

- Nasza nowa linia produkcyjna systemów akumulatorów MEB wyznacza standardy w zakresie wydajności, automatyzacji, precyzji, sterylności i cyfryzacji. Przy uruchamianiu złożonej technologii instalacji korzystamy z wiedzy i doświadczenia, które zdobyliśmy przez dziesięciolecia, a także polegamy na naszych wysoko wykwalifikowanych pracownikach. We współpracy z VW Group Components oraz naszymi firmami partnerskimi i dostawcami robimy ważny krok w przejściu z silnika spalinowego na elektromobilność. Kolejny kamień milowy osiągniemy pod koniec 2023 r., kiedy zakończymy kolejny etap rozwoju, umożliwiający nam produkcję łącznie ponad 380 000 systemów MEB rocznie – dodaje Christian Bleiel, szef produkcji komponentów w ŠKODA AUTO.

Główna siedziba ŠKODY jest jedynym, poza Niemcami, zakładem produkcyjnym w Europie, w którym wytwarzane są systemy akumulatorów MEB: najmniejsza wersja, z ośmioma modułami, ma pojemność 55 kWh, średnia, z dziewięcioma modułami, charakteryzuje się pojemnością 62 kWh, a największa, obejmująca 12 modułów, ma pojemność 82 kWh. Każdy z modułów sklada się z 24 ogniw. Oprócz modułów system akumulatorów MEB obejmuje również obudowę zintegrowaną z układem chłodzenia, systemem zarządzania akumulatorami i niezbędnymi połączeniami elektrycznymi.

ŠKODA AUTO produkuje również inne elektryczne komponenty w głównej siedzibie marki. W Mladej Boleslav, od jesieni 2019 roku, wytwarzane są wysokonapięciowe akumulatory trakcyjne, które stosowane są w modelach SUPERB iV, OCTAVIA iV oraz w pojazdach hybrydowych typu plug-in innych marek Grupy.

Transformacja ŠKODY staje się coraz bardziej dynamiczna dzięki nowej linii produkcyjnej. W ramach NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 marka planuje produkcję pojazdów elektrycznych lub e-komponentów we wszystkich trzech zakładach produkcyjnych do końca tej dekady. Celem jest długoterminowa ochrona istniejących miejsc pracy i jednoczesne tworzenie nowych. W zależności od rozwoju rynku, celem jest zwiększenie udziału modeli całkowicie elektrycznych w sprzedaży marki ŠKODA w Europie – ma on wynieść od 50 do 70 procent do roku 2030. Aby to osiągnąć, ŠKODA będzie kontynuować elektryfikację swojego portfolio modeli w nadchodzących latach. Do 2030 r. oferta będzie obejmować co najmniej trzy kolejne pojazdy w pełni elektryczne, z których wszystkie będą pozycjonowane poniżej flagowego modelu ENYAQ iV – zarówno pod względem wielkości, jak i ceny.

Jak wygląda produkcja systemów akumulatorów MEB dla samochodów elektrycznych w głównej siedzibie w Mladej Boleslav? Prezentuje to dostępne WIDEO.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 16,06 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 386,25 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 4,38 kB
Pobierz
Proszę czekać...