KODA świętuje nadejście nowej Fabii
KODA świętuje nadejście nowej Fabii
„Rozpoczęcie produkcji nowej Fabii jest kolejnym kamieniem milowym w naszej kampanii modelowej” – mówi Michael Oeljeklaus, członek Zarządu KODY ds. produkcji. „To zawsze wielka chwila, kiedy pierwszy pojazd zupełnie na nowo opracowanego modelu opuszcza taśmę produkcyjną. Dotyczy to szczególnie nowej Fabii, jako że ten świetny samochód stanowi ważny filar w strategii wzrostu KODY. Nasze zespoły z działów rozwoju i produkcji poczyniły drobiazgowe i intensywne przygotowania, żeby ten samochód powstał i trafił do produkcji – samochód, który ustanowi nowe standardy w swoim segmencie” - dodaje Oeljeklaus.
Nowa KODA Fabia to po prostu coś więcej niż zwykły samochód. Trzecia generacja, jako pierwsze auto seryjne, pokazuje jak zmienia się język stylistyczny KODY, podążający w bardziej wyrazistym kierunku.
Co więcej, Fabia to samochód nieduży, ale bardzo zaawansowany technologicznie. W nowej odsłonie modelu znalazły się innowacyjne systemy bezpieczeństwa, rozrywki i podnoszące komfort jazdy, znane z wyższych klas pojazdów. Po raz pierwszy KODA może być sparowana ze smartfonem za pomocą technologii MirrorLink. Nowe standardy ustanawia również całkowicie nowa gama silnikowa, czyniąca trzecią generację modelu najbardziej ekologiczną i najbardziej ekonomiczną w historii. W porównaniu z poprzedniczką nowa Fabia zużywa aż do 17% mniej paliwa. W typowym dla KODY stylu, nowa Fabia robi wrażenie również dużą ilością miejsca w kabinie, jak i wieloma przemyślanymi rozwiązaniami.
Pomiędzy 1999 a 2006 rokiem KODA dostarczyła Klientom w sumie 1,8 mln Fabii pierwszej generacji. Druga generacja sprzedała się w liczbie około 1,7 mln egzemplarzy.