Škoda w Ameryce Łacińskiej
3 lipca 2002

Škoda w Ameryce Łacińskiej

Škoda w Ameryce Łacińskiej

Do strategii Škoda Auto należy ekspansja na kolejne rynki. Kraje Ameryki Łacińskiej są kolejnymi... Do strategii Škoda Auto należy ekspansja na kolejne rynki. Kraje Ameryki Łacińskiej są kolejnymi, w których pojawiły się firmowe salony sprzedaży. W latach dziewięćdziesiątych na południowoamerykański kontynent eksportowano kilka tysięcy Škód. Najwięcej sprzedano w 1996 roku - 8 tys. egz., z czego aż 4 tys. w Kolumbii. W 2001 roku oddano do użytku wzorcowy salon sprzedaży Auto Peravia w Santo Domingo, stolicy Dominikany. Miejscowi dealerzy z reguły sprzedają w jednym salonie nawet i dziesięć różnych marek samochodów. Škoda Auto była pierwszą marką, która taki salon wybudowała tylko do własnych potrzeb. Już po jego otwarciu miejscowy importer zwiększył sprzedaż samochodów marki Škoda o ponad 300 procent.
Do końca 2003 r. na mapie importerów pojawi się kolejny kraj z tego regionu, a będzie to Meksyk. W 1992 roku Škoda Auto eksportowała swoje samochody do 21 krajów, a obecnie samochody tej marki są dostępne w 71 krajach. Na początku lat dziewięćdziesiątych aż 75 proc. tych samochodów trafiało na rynek czeski. Obecnie 75 proc. sprzedawanych jest poza granicami kraju.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 1,29 kB
Pobierz
Proszę czekać...