KODA z powodu pandemii koronawirusa zamknęła fabryki w Czechach na minimum dwa tygodnie
KODA z powodu pandemii koronawirusa zamknęła fabryki w Czechach na minimum dwa tygodnie
KODA w porozumieniu z Grupą Volkswagen i związkiem zawodowym KOVO zawiesiła produkcję w czeskich fabrykach w Mladá Boleslav, Kvasiny i Vrchlabí z powodu pandemii koronawirusa. Fabryki pozostaną zamknięte przez minimum dwa tygodnie i zamykane są po kolei w ścisłym powiązaniu z łańcuchem dostaw, aby umożliwić jak największą płynność procesu. Wznowienie prac planowane jest na 6 kwietnia. Tymczasem produkcja modeli KODY została wznowiona w fabrykach zlokalizowanych w Chinach. W Indiach i Rosji produkcja przebiega zgodnie z planem.
- Zatrudniamy 37 000 pracowników w samej Republice Czeskiej, z tego powodu nasza odpowiedzialność wykracza daleko poza bramy fabryki. Należy zrobić wszystko, aby spowolnić rozprzestrzenianie się wirusa w celu ochrony tych, którzy są szczególnie narażeni - osób starszych i z chorobami przewlekłymi. Ponadto kanały sprzedaży na większości rynków osłabiły się w wyniku decyzji rządów poszczególnych krajów – komentuje Bernhard Maier, dyrektor generalny KODA AUTO.
Zespół koordynacyjny KODA AUTO stale monitoruje i ocenia bieżącą sytuację. Wszystkie decyzje korporacyjne związane z pandemią koronawirusa opierają się na wiedzy naukowej.
KODA AUTO jest organizacją odpowiedzialną za swoich pracowników, klientów, dostawców i partnerów handlowych. W związku z tym Zarząd firmy zdecydował o zamknięciu trzech fabryk w Czechach. Wszyscy pracownicy otrzymają 70 proc. swojego średniego wynagrodzenia w pierwszej fazie zamknięcia produkcji (18–29 marca 2020 r.) oraz 75 proc. w dniach od 30 marca do 5 kwietnia 2020 r.
W zakładach produkcyjnych KODY na terenie Czech odnotowano trzy potwierdzone przypadki koronawirusa do godziny 15:00 19 marca 2020 r. W trybie natychmiastowym podjęto wszelkie działania mające na celu zapewnienie chorym pracownikom profesjonalnej opieki. Ich stan na chwilę obecną jest stabilny. Aby zapobiec dalszemu rozprzestrzenianiu się wirusa, stanowiska pracy zostały dokładnie zdezynfekowane. W celu zachowania najwyższych standardów bezpieczeństwa, osoby które miały bezpośredni kontakt z chorymi, przebywają obecnie w warunkach domowej kwarantanny.
Początkowo KODA będzie finansować konsekwencje tej trudnej sytuacji z własnych środków. Celem firmy jest zabezpieczenie wszystkich pracowników oraz utrzymanie ich na pokładzie. W obecnym momencie nie jest możliwe przewidzenie konsekwencji i czasu trwania kryzysu. Przemysł i funkcjonowanie przedsiębiorstw na terenie Republiki Czeskiej stoją w obliczu dużego obciążenia. We współpracy ze związkami zawodowymi, KODA prowadzi rozmowy z rządem w sprawie możliwości otrzymania wsparcia.
Aktualna sytuacja na świecie ma znaczący wpływ na rynek samochodowy. W wyniku decyzji niektórych rządów zamknięto punkty sprzedaży detalicznej. Na kilku rynkach działają tylko nieliczne punkty serwisowe, by zapewnić wsparcie techniczne użytkownikom samochodów.
Tymczasem wszystkie fabryki SAIC Volkswagen w Chinach (z wyjątkiem Changsha), w których budowane są pojazdy KODA, wznowiły produkcję. Jak dotąd nie ma żadnych ograniczeń w zakładach produkcyjnych modeli KODA w Rosji. Produkcja w indyjskim zakładzie w Aurangabad jest kontynuowana, choć przy znacznie zmniejszonej wydajności. Natomiast produkcja w Pune w Indiach została wstrzymana w ramach projektu INDIA 2.0, a zakład jest obecnie przygotowywany do produkcji nowej rodziny modeli.