ŠKODA zwiększa przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny
31 lipca 2017

ŠKODA zwiększa przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny

ŠKODA zwiększa przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny

ŠKODA AUTO przez cały czas rozwija się w imponującym tempie. W pierwszej połowie roku czeski producent zwiększył przychody ze sprzedaży i zysk operacyjny. Od stycznia do czerwca dostawy samochodów do Klientów wzrosły o 2,8% do rekordowego poziomu 585 000 sztuk. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 22,6%, po raz pierwszy w historii firmy przekraczając pułap ośmiu miliardów w jednym półroczu. Porównując do pierwszego półrocza roku 2016, zysk operacyjny wzrósł o 25,5% do 860 milionów euro.
 
„W pierwszej połowie roku ŠKODA AUTO wzmocniła się na wszystkich możliwych frontach” – mówi Dyrektor Generalny ŠKODY Bernhard Maier. „Nasza świeża i atrakcyjna gama modelowa, która w lutym zyskała bardzo silne wsparcie w postaci modelu ŠKODA KODIAQ, spotyka się z rewelacyjnym przyjęciem Klientów. Stale utrzymujący się wysoki popyt gwarantuje naszym fabrykom pracę na maksimum wydajności, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na drugą połowę roku. W czwartym kwartale 2017 roku planujemy kolejne, znaczące wzmocnienie gamy modelowej w postaci rynkowego debiutu zupełnie nowego, kompaktowego SUV-a ŠKODY, modelu KAROQ” – dodał Maier. 
 
Pierwsze sześć miesięcy przyniosło czeskiej firmie przychód ze sprzedaży na poziomie 8 720 milionów euro, co stanowi wzrost o 22,6% w stosunku do wyniku osiągniętego w tym czasie w poprzednim roku. W tym samym czasie zysk z działalności operacyjnej zanotował znaczący wzrost o 25,5% do 860 milionów euro (w pierwszej połowie roku 2016 wyniósł 685 milionów euro). 
 
„Trudne warunki rynkowe stanowią wyzwanie dla całej branży motoryzacyjnej” – mówi Członek Zarządu ŠKODY ds. finansów Klaus-Dieter Schürmann. „Bardzo dobre wskaźniki ŠKODY na tym tle dowodzą jej silnej kondycji finansowej”– dodał Schürmann.
 
W ramach Strategii 2025, ŠKODA w najbliższych latach będzie z pełną determinacją poszerzała swoje portfolio produktowe o kolejne modele. Główny nacisk zostanie położony na rozwój oferty w segmencie SUV. Model KODIAQ, znajdując już od lutego 27 100 nabywców z całego świata, zaliczył najlepszy możliwy start na rynku. Pozycjonowany poniżej niego model KAROQ będzie kolejnym kamieniem milowym dla ŠKODY. 
 

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 225,03 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 2,36 kB
Pobierz
Proszę czekać...