Sukces rynkowy Škody - komentarze
15 czerwca 2005

Sukces rynkowy Škody - komentarze

Sukces rynkowy Škody - komentarze

Z rozmowy przeprowadzonej z Wiceprezesem Zarządu Škoda Auto Polska S.A., mgr inż. Milanem Klausem dowiemy się jak ocenia on sukces Škody w naszym kraju i w jakim kierunku podążać będzie ta marka.

Krzysztof Jezierski, Kierownik Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej SAP S.A. podsumuje wkład sieci sprzedaży w zdobycie pozycji lidera rynku. Analityk Dominik Bobowski oceni sytuację panującą w polskiej branży motoryzacyjnej oraz perspektywy jej rozwoju. Wywiad z mgr inż. Milanem Klausem, Wiceprezesem Zarządu Škoda Auto Polska S.A.W Czechach do Škody należy około 50% rynku nowych samochodów, czy taka sytuacja jest możliwa w jakimkolwiek innym kraju, np. w Polsce? Ta sytuacja jest trochę nietypowa, uwarunkowana historycznie – Škoda praktycznie zawsze była jedyną czeską marką samochodową. Dlatego jest tak faworyzowana w swojej ojczyźnie. Sukcesem Škody jest jednak to, że potrafiła utrzymać tę pozycję, nawet po kilkunastu latach działania w sytuacji wolnorynkowej. W innych krajach możemy oczywiście marzyć o 50%, ale mamy świadomość, że jest to mało realne. Nie oznacza to, że nie będziemy cały czas starać się wzmacniać naszej pozycji na poszczególnych rynkach, w tym również w Polsce. Škoda jest obecnie liderem rynku motoryzacyjnego w naszym kraju. Jak Pan myśli - dlaczego Polacy tak chętnie wybierają auta rodem z Mlada Boleslav? Bardzo cenię sobie to, że jesteśmy liderem rynku w Polsce. Škoda do tej pory zajmowała pierwszą pozycję w Czechach, na Słowacji oraz w Bośni i Hercegowinie, gdzie znajduje się montownia naszych samochodów. Teraz Polska dołączyła do tej trójki. Oczywiście ciężko mi mówić za Polaków. Myślę jednak, że polscy kierowcy znają tę markę, mają do niej pozytywny stosunek i odkryli, że samochody Škody mają naprawdę dużo zalet, m.in. zaawansowanie technologiczne. Nasze auta pozycjonowane są pomiędzy segmentami, dlatego Škoda zawsze oferuje więcej niż konkurencja. Poza tym posiadają wiele ciekawych, funkcjonalnych i przemyślanych rozwiązań. I wszystko to dostępne jest za rozsądną cenę. W tym roku przypada rocznica 100 lat tworzenia samochodów przez Škodę, jak Škoda Auto zamierza uczcić ten jubileusz? Głównym elementem obchodów jubileuszu 100-lecia tworzenia samochodów marki Škoda będzie Škoda European Tour. Pięć historycznych modeli Škody wyjedzie w trasę liczącą prawie pięć tysięcy kilometrów, odwiedzając dziesięć europejskich krajów. Początek Tour’u będzie miał miejsce 6 lipca w Mlada Boleslav w Czechach, skąd rozpocznie się wyprawa wiodąca przez główne miasta europejskie, w tym Poznań, siedzibę Škody w Polsce. Myślę, że jest to znakomity sposób na uczczenie tej niezwykle ważnej dla Škody rocznicy i przybliżenie Europejczykom bogatej historii marki. W 2006 r. w salonach dealerskich pojawi się Škoda Roomster – jakie szanse widzi Pan przed tym modelem? Bardzo cieszymy z tego samochodu. Pokazuje on, że Škoda ma przed sobą przyszłość. Dzięki niemu marka zyska kolejne ciekawe auto – w przyszłym roku będzie to Roomster, a w przyszłości również Yeti – model prezentowany podczas tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie. Škoda Roomster będzie typową Škodą, ze względu na pozycjonowanie pomiędzy segmentami oraz szereg nieoczekiwanych, funkcjonalnych i przemyślanych rozwiązań. Poza tym, co jest dla nas bardzo ważne, Roomster będzie dostępny również w wersji dostawczej – do tej pory brakowało nam takiego samochodu. Dlatego uważam, że Škoda Roomster posiada duży potencjał i powinna być dobrze przyjęta, także na polskim rynku. „Budowa sieci sprzedaży nowych samochodów jest jednym z kluczowych elementów strategii rozwoju firmy motoryzacyjnej. Blisko 100 autoryzowanych punktów dealerskich marki Škoda w Polsce pozwala efektywnie dotrzeć do potencjalnych Klientów marki, zapewnia nie tylko ich odpowiednią obsługą podczas decyzji zakupowej, ale również w czasie usługi posprzedażowej. Przy tak obszernej sieci dystrybucji wszystkie nasze wysiłki mają na celu utrzymanie wysokiego standardu usług oferowanych w każdym punkcie sprzedaży, zarówno tym znajdującym się w małej miejscowości obsługującym kilku Klientów dziennie, jak tym w Warszawie czy Poznaniu do których docierają setki zainteresowanych.” – mówi Krzysztof Jezierski, Kierownik Działu Rozwoju Sieci Dealerskiej Škoda Auto Polska S.A. „Sprzedaż nowych samochodów trafia w naszym kraju na obiektywne trudności - znaczący wzrost możliwy jest tylko przy zmianie regulujących ją przepisów. Poza tym ciągle duży wpływ na powodzenie konkretnego modelu ma jego cena, dlatego nadal możemy się spodziewać dużej aktywności producentów i importerów samochodów, jeśli chodzi o ofertę promocyjną. Škoda od początku obecności na naszym rynku wyznaczała trendy w tych działaniach, czego przykładem jest wiele udanych serii limitowanych oraz konsekwentna polityka w promowaniu nowoczesnych rozwiązań takich jak np. obecna kampania najnowszej generacji silników benzynowych FSI czy też czujnik parkowania będący standardowym wyposażeniem wszystkich naszych samochodów. Także teraz, po zdobyciu pozycji lidera rynku to się nie zmieni." - prognozuje Dominik Bobowski, Asystent ds. analiz rynkowych.

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,46 kB
Pobierz
Proszę czekać...