Sukcesy kody w Szwajcarii, Niemczech i Rosji
Sukcesy kody w Szwajcarii, Niemczech i Rosji
Z kolei niemiecki "Auto Motor und Sport" uznał ten model najlepszym małym, samochodem zagranicznym. Natomiast najnowszy raport DEKRA daje kodzie Octavia wicemistrzostwo niezawodności w kategorii "samochody kompaktowe".
Sukcesy kody wskazują na uznanie czytelników, a tym samym potencjalnych klientów zarówno na dojrzałych rynkach zachodnioeuropejskich, jak i na dynamicznie rozwijających się nowych rynkach motoryzacyjnych. Szwajcarski szacunek Czytelnicy szwajcarskiego magazynu "Auto Illustrierte" wzięli udział w głosowaniu na "Samochód Roku 2008".
Po raz ósmy z rzędu w kategorii "Stosunek jakości do ceny" zwyciężyła koda. O tym, jakie zalety cechują ofertę firmy koda, można przekonać się, wchodząc do najbliższego salonu dealerskiego marki w tym kraju: koda Fabia w atrakcyjnej dla Szwajcarów cenie 15 990 CHF, Fabia Combi w cenie od 16 790 CHF, przestronny i nowoczesny model Roomster w cenie od 19 990 CHF oraz niezwykle popularna Octavia w cenie od 23 990 CHF. Cena użytkowej kody Praktik jest również niezwykle przekonująca dla Helwetów: jego sprzedaż zaczyna się już od 15 990 CHF. Rosnącą popularność kody na terenie Szwajcarii potwierdzają wyniki sprzedaży w 2007 roku, które odnotowały wzrost o 22,7%, plasując markę na trzynastym miejscu w szwajcarskich statystykach zarejestrowanych aut. Po raz pierwszy w historii marki przekroczona została liczba najpierw 8 000, a następnie 9 000 sprzedanych łącznie aut. W sumie w zeszłym roku 9 028 szwajcarskich klientów zdecydowało się zakupić produkt marki koda.
Złoty klakson dla Fabii W trakcie odbywającej się po raz siódmy ceremonii "Złoty Klakson 2007" w Moskwie, koda Fabia została ogłoszona "Najlepszym Samochodem Kompaktowym 2007 Roku". Jan Hurt, dyrektor koda Auto Rosja, przyjął nagrodę - "Złoty Klakson" - z rąk prezesa wydawnictwa Klaxon Media, Sergeia Snegireva. W opinii dziennikarzy "Fabia otrzymała nagrodę w swej klasie przede wszystkim ze względu na przestronne wnętrze, szeroki wybór jednostek napędowych i wyposażenia oraz niezwykle wysoką jakość materiałów". Grono konkurentów kody Fabia obejmowało następujące auta: Mazda 2, Peugeot 107, Hyundai Verna, Suzuki Splash oraz Fiat 500. Nagrodę "Złoty Klakson" określić można mianem jednego z najbardziej prestiżowych wyróżnień w Rosji.
Od wyróżnień przyznawanych w ramach innych rosyjskich plebiscytów motoryzacyjnych tego typu różni ją sposób wyłaniania zwycięzców. Podczas, gdy zazwyczaj swe głosy na poszczególne samochody oddają czytelnicy (często zdarza się, że osoby te w rzeczywistości nie miały nigdy okazji prowadzić auta, na które głosują!), w przypadku magazynu motoryzacyjnego Klaxon rozstrzygnięcia dokonują sami dziennikarze tegoż czasopisma. Wyłonienie zwycięzców poprzedzone jest specjalną jazdą próbną każdym z samochodów w wykonaniu każdego z jurorów oraz jego punktacją według specjalnego systemu ocen.
Uznanie w Niemczech Także w Niemczech już po raz 32 wybierano najlepsze samochody w plebiscycie "Die Besten Autos 2008" niemieckiego magazynu "Auto Motor und Sport". Głosowano na najlepszy model w zestawieniu ogólnym oraz wśród samochodów producentów wywodzących się spoza Niemiec, w dziesięciu kategoriach. W zestawieniu Marki zagraniczne - w kategorii Auta małe zwyciężyła koda Fabia liczbą 19,6% głosów, wyprzedzając Peugeota 207 (14,5%) i Fiata Grande Punto/Linea (11,6%). Natomiast w kategorii Klasa średnia koda Octavia (w naszym kraju klasyfikowana w segmencie upper medium) oddała tytuł lidera Alfie Romeo 159 minimalną różnicą głosów - odpowiednio 15,3% i 15,4%. Na trzecim miejscu uplasował się Lexus IS (10,8% głosów). W kategorii Vany wysoką pozycję zajęła koda Roomster (w Polsce postrzegana jako kompakt o cechach miniMPV) -13,5% głosów tuż za Renault Espace (15,5%). Trzecią pozycję objął Citroen C4 Picasso liczbą 11,8% głosów.
Z kolei firma niemieckich rzeczoznawców DEKRA zaprezentowała najnowszy raport niezawodności samochodów osobowych. Do jego sporządzenia wykorzystano dane pochodzące z około 15 mln przeglądów, dokonanych w samochodowych stacjach serwisowych na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Niemieccy specjaliści przedstawili dane dotyczące awaryjności aut w oparciu o ilość przejechanych kilometrów. koda Octavia znalazła się na drugim miejscu w kategorii "Samochody kompaktowe". Jej awaryjność oszacowano w przedziale od 30 000 do 60 000 km. Lepszy okazał się tylko samochód BMW Serii 1 (do 30 000 km), który został liderem całego rankingu. Octavia wyprzedziła m.in. Volkswagena Golfa V z wynikiem awaryjności w przedziale od 60 000 do 90 000 km.