SUPERB COMBI SCOUT: sześć miesięcy komfortowego modelu na europejskim rynku
6 marca 2020

SUPERB COMBI SCOUT: sześć miesięcy komfortowego modelu na europejskim rynku

SUPERB COMBI SCOUT: sześć miesięcy komfortowego modelu na europejskim rynku

Flagowy model ŠKODY w wersji SCOUT od czasu wprowadzenia na rynek w 2019 roku na stałe uzupełnił ofertę uterenowionych pojazdów dostępnych w ofercie marki. Model łączy w sobie przestronność typową dla SUPERBA COMBI z off-roadowymi atrybutami. Samochód w standardowym wyposażeniu posiada napęd na cztery koła, dodatkowe elementy ochronne nadwozia oraz pakiet na bezdroża z dodatkowym prześwitem 15 mm. Jest on dostępny z najmocniejszymi silnikami w ofercie producenta: wysokoprężnym i benzynowym.
 
ŠKODA SUPERB w wersji SCOUT pojawiła się w sprzedaży w trzecim kwartale 2019 roku. Od tego czasu uterenowiony SUPERB na dobre wkroczył w szeregi innych modeli SCOUT, do których należą także: KODIAQ SCOUT i KAROQ SCOUT. W tym roku pojawi się również nowa generacja modelu OCTAVIA COMBI SCOUT.
 
Model SUPERB SCOUT, dostępny wyłącznie w wersji Combi, posiada wzmocnione nadwozie, napęd na cztery koła i pakiet na bezdroża ze zwiększonym prześwitem 15 mm, zapewniającym ochronę silnika i podwozia. Największy bagażnik dla pojazdów w tym segmencie o pojemności od 600 do 1 950 l, jest w stanie pomieścić dużych rozmiarów sprzęt outdoorowy i wspinaczkowy, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu podróży. SUPERB może zostać również wyposażony w hak holowniczy, który udźwignie ciężar do 2 200 kg. Pojazd idealnie nadaje się również do holowania łodzi, przyczep konnych, czy kempingowych.
 
Zalety napędu 4x4
 
Napęd na cztery koła w modelu SUPERB SCOUT gwarantuje komfort podczas jazdy poza asfaltowymi drogami, np. po szutrowych nawierzchniach, błocie pośniegowym czy zaśnieżonych wzniesieniach terenu. Ponadto zapewnia on zwiększoną trakcję i stabilność jazdy po asfalcie. Jeśli przednie koła stracą przyczepność podczas jazdy po asfaltowej nawierzchni, wielopłytkowe sprzęgło hydrauliczne sterowane elektronicznie przekaże automatycznie w ciągu kilku milisekund część momentu obrotowego na drugą oś pojazdu. Dzięki temu napęd zostaje utrzymany, a moc przekazana tak, aby zachować jak największe bezpieczeństwo i płynność jazdy bez konieczności wykonywania przez kierowcę jakichkolwiek dodatkowych czynności. Jeśli zajdzie taka potrzeba, na tylną oś może zostać przeniesione do 90 proc. mocy, a do 85 proc. mocy można przenieść na jedno koło pojazdu. Elektroniczna jednostka sterująca umożliwia automatyczną interwencję nawet przy minimalnych zmianach prędkości pomiędzy osiami samochodu. Rejestrowane i przetwarzane są także informacje na temat prędkości obrotowej silnika, położenia pedału gazu, prędkości koła, kąta skrętu, przyspieszenia bocznego i przedniego.
 
Wytrzymałe nadwozie i elegancki design z charakterem
 
ŠKODA SUPERB SCOUT łączy elegancki design z off-roadowym charakterem. Samochód posiada zaprojektowaną na nowo, powiększoną ramkę grilla, która zachodzi na przedni zderzak i posiada czarne podwójne ożebrowanie wykończone chromowanym obramowaniem. SUPERB SCOUT charakteryzuje się nowymi, przednimi i tylnymi zderzakami w off-roadowej stylizacji, każdy z aluminiową ochroną podwozia. Ponadto dodatkowe plastikowe osłony chronią nadkola, listwy boczne i dolną część drzwi. Relingi dachowe i listwy wokół szyb bocznych są chromowane, a obudowy lusterek lakierowane są w kolorze srebrnym. 18-calowe srebrne obręcze kół ze stopów lekkich Braga mogą opcjonalnie występować w kolorze antracytowym. SUPERB COMBI SCOUT dostępny jest również w metalizowanym kolorze Tangerine Orange, który dedykowany jest wyłącznie dla tego modelu.
 
Duża przestrzeń wewnątrz samochodu i duża wszechstronność auta sprawiają, że SUPERB SCOUT jest odpowiedni dla osób nastawionych na aktywny styl życia.
 
Wysoka moc i maksymalna wydajność
 
ŠKODA SUPERB SCOUT jest dostępna wyłącznie z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym lub benzynowym dla tej wersji. Silnik 2.0 TDI zapewnia moc 140 kW (190 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Natomiast silnik benzynowy 2.0 TSI ma moc 200 kW (272 KM) i maksymalny moment obrotowy 350 Nm. Oprócz napędu na wszystkie koła, oba warianty są wyposażone standardowo w 7-biegową przekładnię DSG, a ich wydajność zwiększają dodatkowo: system Stop/Start i system odzyskiwania energii z hamowania. Dodatkowy tryb Off-Road w menu Driving Mode Select wspiera jazdę w bardziej ekstremalnych warunkach. Opcjonalnie dostępne jest także zawieszenie adaptacyjne DCC.
 
Najpopularniejsze elementy wyposażenia dla tego modelu
 
Przy podsumowaniu pierwszych sześciu miesięcy modelu SUBERB COMBI SCOUT na europejskim rynku uwidoczniły się pierwsze trendy dotyczące preferowanych wyborów wyposażenia. Bardzo dużą popularnością cieszą się reflektory Full LED Matrix. Do tej pory aż 93 proc. klientów ŠKODY SUPERB SCOUT zdecydowało się na wybór tej technologii dla swojego pojazdu. Na rynku polskim reflektory Full LED MATRIX dostępne są w standardzie. Inne opcje cieszące się popularnością wśród właścicieli tego modelu to: tapicerka z Alcantary, po którą sięga 84 proc. klientów i hak holowniczy montowany w 76 proc. samochodów.
 
87 proc. spośród klientów modelu zdecydowało się na napęd wysokoprężny 2.0 TDI, podczas gdy 13 proc. wybrało 2.0 TSI. Prawie połowa wszystkich nabywców samochodu SUPERB SCOUT zamówiła 19-calowe obręcze kół ze stopów lekkich Manaslu. Najpopularniejszym kolorem ŠKODY SUPERB SCOUT jest błękit Lava, który wybrało 16% klientów.
Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 13,57 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 380,72 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 5,66 kB
Pobierz
Proszę czekać...