Superb powstaje w Kvasinach
Superb powstaje w Kvasinach
Po generalnych zmianach i budowie nowych hal w Mlada Boleslav, zakładzie, który uważany jest za jeden z najnowocześniejszych w koncernie Volkswagen, przyszła kolej na następne. Po podjęciu decyzji o produkcji nowego modelu koda Superb w Kvasinach, zaistniała konieczność doprowadzenia tego zakładu do najwyższego standardu europejskiego. W ciągu 14 miesięcy udało się stworzyć zupełnie inny zakład produkcyjny. Zrekonstruowano hale, dobudowano nowe obiekty, a przede wszystkim zamontowane zostały urządzenie najnowszej generacji, zdolne do wytwarzania produktu najwyższej światowej jakości. Powstała nowa lakiernia i hala montażu, w której po 17 miesiącach zmontowany został pierwszy samochód, a po 20 miesiącach z lakierni wyjechała pierwsza karoseria. Na inwestycję w Kvasinach koda Auto przeznaczyła 6,5 mld koron i jak podkreślił członek Zarządu, dr Helmuth Schuster, była to już ostatnia tak kosztowna inwestycja w tym okresie. Zakład w Kvasinach produkował w przeszłości wersje użytkowe, jak m.in. koda Favorit pick-up i Felicia pick-up, a w końcowej fazie także z taśmy zjeżdżały Felicie i Felicie Combi. Od drugiej połowy 2001 roku rozpoczęto wdrażanie produkcji modelu oznaczonego symbolem B5, a więc już powszechnie znanej kody Superb. Jest to samochód najnowszej generacji o luksusowych walorach, a więc wymagający szczególnej troski o jakość. Stąd też wyprodukowanie jednego egzemplarza trwa znacznie dłużej niż w przypadku Fabii czy Octavii. Zatem dziennie montowane są dwa egzemplarze Superba. W przyszłym roku będzie ich już znacznie więcej. Plany produkcyjne zakładają systematyczny wzrost produkcji do 30-40 tys. egzemplarzy rocznie.