Tadej Pogacar, zwycięzca 107. Tour de France, otrzymał trofeum zaprojektowane przez ŠKODA Design
22 września 2020

Tadej Pogacar, zwycięzca 107. Tour de France, otrzymał trofeum zaprojektowane przez ŠKODA Design

Tadej Pogacar, zwycięzca 107. Tour de France, otrzymał trofeum zaprojektowane przez ŠKODA Design

20 września swój pierwszy wielki sukces w karierze zanotował Tadej Pogacar. 22-latek ze Słowenii wygrał klasyfikację generalną Tour de France, dzięki czemu w Paryżu uroczyście wzniósł trofeum dla zwycięzcy przygotowane specjalnie na tę okazję przez ŠKODA Design. ŠKODA już po raz 17. była głównym partnerem Wielkiej Pętli, dostarczając na trasę 250 aut, w tym nowego elektrycznego SUV-a marki – model ENYAQ iV.
 
– Tour de France i ŠKODA to doskonałe połączenie. W końcu nasza firma powstała 125 lat temu jako producent rowerów. Jesteśmy głównym partnerem wyścigu od 2004 roku. Tym razem przywieźliśmy coś specjalnego. Po raz pierwszy mobilne centrum dowodzenia stanowił w pełni elektryczny SUV ENYAQ iV. To wyjątkowa okazja do zaprezentowania naszego nowego pojazdu międzynarodowej publiczności tuż po światowej premierze modelu w Pradze – wyjaśnia Thomas Schäfer, prezes zarządu ŠKODA AUTO.
 
Uczestnicy tegorocznego Tour de France w minioną niedzielę przekroczyli linię mety na Polach Elizejskich w Paryżu. Wcześniej pokonali 21 etapów wyścigu. 22-letni Słoweniec Tadej Pogacar przebył prawie 3500 kilometrów i wyprzedził konkurencję, wygrywając w klasyfikacji generalnej pierwszy raz w swojej karierze. Zwycięzca otrzymał kryształowe trofeum. Już po raz dziesiąty za stworzenie pucharu odpowiadała ŠKODA Design. Zieloną koszulkę zwycięzcy klasyfikacji punktowej odebrał natomiast Irlandczyk Sam Bennett. Jej sponsorem po raz szósty została ŠKODA AUTO.
 

Designerskie trofea spod ręki projektantów ŠKODY

Trofea dla zwycięzców zostały zainspirowane czeską sztuką kryształową. Są one efektem współpracy pomiędzy konstruktorem ŠKODA AUTO Peterem Olahem i firmą Lasvit. W tym roku czterokilogramowe puchary o wysokości 60 centymetrów wykonano z zielonego i przezroczystego szkła. Zdobi je wzór łączących się ze sobą mniejszych i większych prostokątów.
 
Elektryczny SUV ENYAQ iV

ŠKODA, jako oficjalny główny partner Tour de France, dostarczyła 250 pojazdów na potrzeby organizacji i kierowania wyścigiem. Słynnym „czerwonym samochodem”, pełniącym funkcję mobilnego centrum dowodzenia dyrektora Tour de France był tym razem m.in. pierwszy w pełni elektryczny SUV marki – ENYAQ iV. Zaledwie dzień po światowej premierze w Pradze ŠKODA ENYAQ iV towarzyszyła kolarzom na trasie z Gap do Privas, a także na dwóch ostatnich etapach tegorocznego Tour de France. W tym celu nowy flagowy model ŠKODY został w pełni przygotowany do specjalnej roli. Detale modyfikacji można obejrzeć w krótkim FILMIE.
 
Pojazdy ŠKODY we flocie Tour de France

ŠKODA AUTO jest oficjalnym głównym partnerem Tour de France od 2004 roku. Od tego czasu marka dostarczyła organizatorom wyścigu wiele pojazdów, które pomogły przy organizacji i kierowaniu wydarzeniem. W tym roku we flocie Tour de France znalazły się modele SUPERB iV z napędem hybrydowym typu plug-in, elektryczny ENYAQ iV, nowa generacja bestsellerowego modelu OCTAVIA, miejski SUV KAMIQ oraz SUVy KAROQ i KODIAQ.

Multimedia

Pobierz paczkę multimediów

Format: zip
Rozmiar: 51,76 MB
Pobierz

Pobierz plik PDF

Format: pdf
Rozmiar: 371,06 kB
Pobierz

Pobierz plik tekstowy

Format: txt
Rozmiar: 3,23 kB
Pobierz
Proszę czekać...